handdator

Visa fullständig version : Vad såg du senast på bio?



Fredrik
2008-07-09, 07:36
Var igår ute med en polare och såg nya "Indiana Jones & Kristalldödskallens Rike" - helt o.k. rulle med typiska Indy-sekvenser.

Det märktes att Harrison Ford hade blivit några år äldre, och filmen utspelade sig också ungefär ett drygt decennium efter de tre första.

Gillar man Indy, gå och se den!

Ashra
2008-07-09, 09:02
The Hulk.
Otroligt bra uppsnäpp jämnfört med 1:an. Mycket bättre animering. Bra story och de har inte snålat med action.

Christian
2008-07-09, 19:18
Narnia---den nya med Prins Caspian.



Nästa blir Hancock, The Incredible Hulk och Mamma Mia känns ju som ett måste...? och senare i höst Bond - Quantum of solace

Fredrik
2008-07-09, 19:34
Va, är det Bonddags i höst - :jumping: 8) 8) 8)

ja, Mamma Mia är nog ett måste för att se hur de gjort filmatiseringen av musikalstoryn.
Musikalen har jag och hustrun sett både i originalversion på Prince Edwards Theatre i London samt den svenska versionen på Cirkus i Stockholm - den svenska var rätt bra översatt av Niklas Strömstedt, faktiskt inte tokig alls.

Hancock, är det när Will Smith (skön lirare) får övernaturliga krafter?

Missa heller inte Batman the Dark Knight som kommer med en ny "The Joker", ska bli kul att se hur de gjort denna figur, tyckte att Jack Nicholson var helt fantastisk i rollen som Jokern i "Batman" från 1988 8)

Christian
2008-07-09, 19:47
Hancock, är det när Will Smith (skön lirare) får övernaturliga krafter?

Svar ja.
Ett måste enligt mig.

Batman är också ett måste...äntligen kommer en uppföljning från den förra....

Nu saknas bara Arn till vintern...

Fredrik
2008-07-14, 08:29
Var och kollade på Mamma Mia igår med hustrun - rätt skön film med bra musik och gudomliga miljöer (kanske skulle skaffa ett barre i Grekland ändå ;) )

Att man sedan fick se f.d. Bond (Pierce Brosnan) ta sig ton med Stellan Skarsgård, Colin Firth och Meryl Streep var ju också lite skoj.

RandyPiper
2008-07-14, 10:52
Kan tipsa om "into the wild", underbar film med grymt soundtrack.

Tyckte jag såg nån affisch att de fortfarande kör den, funderar annars på att se "flyga drake", har boken hemma men får aldrig tid att läsa den.

Någon som sett den filmen , är den värd att se ? Kanske borde se the HULK istället.

RobertH
2008-07-14, 22:08
Jag har sett Flyga Drake. Helt okej rulle, men ingen kioskvältare direkt.

JohanH
2008-07-15, 10:11
Va, är det Bonddags i höst - :jumping: 8) 8) 8)

ja, Mamma Mia är nog ett måste för att se hur de gjort filmatiseringen av musikalstoryn.
Musikalen har jag och hustrun sett både i originalversion på Prince Edwards Theatre i London samt den svenska versionen på Cirkus i Stockholm - den svenska var rätt bra översatt av Niklas Strömstedt, faktiskt inte tokig alls.

Hancock, är det när Will Smith (skön lirare) får övernaturliga krafter?

Missa heller inte Batman the Dark Knight som kommer med en ny "The Joker", ska bli kul att se hur de gjort denna figur, tyckte att Jack Nicholson var helt fantastisk i rollen som Jokern i "Batman" från 1988 8)

Skillnaden mellan Jack Nicholson och Heath Ledger är ju enorm, den största är nog att Ledger inte kan spela Jokern igen.

Ser verkligen fram emot Batman - jag gillar verkligen Tim Burtons varianter på dessa.

Fredrik
2008-07-15, 10:13
Hmmm, NMCS Batman movie event - kan det vara något?