handdator

Visa fullständig version : Emmaboda/Bilsport Superstage 26/7



Hobbe
2008-07-09, 01:01
Det hade varit kul med fler MINI:sar, men jag blir tyvärr den enda.
Förhoppningvis finns det fler intresserade MINI:sar nästa säsong.

Ett BMWSC-arrangemang och klubbmästerskap.
Sveriges snabbast klubb enligt klubbtävlingen Bilsport arrangerade i höstas.

Jag är den enda MINI:n, och ska tampas med både BMW-gatbilar, samt BMW Cup-tävlingsbilar.
Motståndet är bla regerande mästaren Millway-Samuel som har den fantastiska tiden 1.19 med en gatlegal E30M3.
Stor pokal och "bragging rights" står på spel.

andreass
2008-07-09, 08:11
Hade varit skitkul, men min Diesel kommer inte vara speciellt snabb och Supran är inte klar.. =(

KIT
2008-07-09, 08:40
Så länge ingenting kommer i vägen så hänger jag gärna på! Ska man anmäla sig på hemsidan?

Hobbe
2008-07-09, 09:03
KIT,

Du har tyvärr missat tillfället.
Anmälan var uppe på hemsidan, men SS kan ju enbart erbjudas ett begränsat antal deltagare så det blev fullbokat ganska snabbt.
Synd då det hade varit kul att ha med den flygande kocken.

KIT
2008-07-10, 17:35
Hör av dig om det blir någon avbokning!

andreass
2008-07-10, 18:09
Jag skulle vilja ha ett och annat tips av den där Samuel.. :) Vilken tid!

Hobbe
2008-07-10, 23:55
Hör av dig om det blir någon avbokning!

Japp.

Hobbe
2008-07-10, 23:55
Jag skulle vilja ha ett och annat tips av den där Samuel.. :) Vilken tid!

1:19.99 med en gammal gatlegal E30M3 :woot:

andreass
2008-07-11, 09:48
1:19.99 med en gammal gatlegal E30M3 :woot:

Det låter helt osannorlikt... De bliar som ligger kring 1.20 är ju generellt helt ombyggda på alla sätt. Sjukt bra tid. Har själv åkt med Feed Me och då gick det kring 1.24.50 tror jag. Hur hittar man 5s till med hälften av effekten? :???:

Limited Edition
2008-07-11, 10:51
Det låter helt osannorlikt... De bliar som ligger kring 1.20 är ju generellt helt ombyggda på alla sätt. Sjukt bra tid. Har själv åkt med Feed Me och då gick det kring 1.24.50 tror jag. Hur hittar man 5s till med hälften av effekten? :???:

bara för att det är gatlegal betyder det inte att den inte var modifierad för bättre väghållning eller med mer pollar ;)

andreass
2008-07-11, 11:41
bara för att det är gatlegal betyder det inte att den inte var modifierad för bättre väghållning eller med mer pollar ;)

Det var ju inte riktigt vad jag sa.. ;) Modifieringsgrad och effekt är bra mycket mindre än andra i samma tidsspann.. :eek:

powernap
2008-07-11, 11:48
tror uppgraderingen är störst mellan ratten o pedalerna.....

Hobbe
2008-07-11, 12:28
Det var ju inte riktigt vad jag sa.. ;) Modifieringsgrad och effekt är bra mycket mindre än andra i samma tidsspann.. :eek:

...och dessutom skiljer prisklasserna mellan bilarna ;)

powernap
2008-07-11, 12:35
...och dessutom skiljer prisklasserna mellan bilarna ;)

lite samma tanke som mitt inlägg i "eftersnack GRC-Knutsorp": http://www.coopersweden.se/showpost.php?p=64962&postcount=5

FEED ME
2008-07-11, 12:59
Jag vill också köra SuperStage!!

Kunde inte Mr Hobbe ha lagt upp en länk lite tidigare, när det fortfarande fanns platser kvar... :mad:

Jag tror att han innerst inne vill vara ensam Mini på plats...

Jaja, jag får väl leka vidare här på Nürburgring istället...

Hobbe
2008-07-11, 13:06
Hungrig,

Platserna försvann enbart två timmar efter att anmälan på www.bmwsc.com (http://www.bmwsc.com) öppnades.

Jag har dig och KIT på reservlistan.

FEED ME
2008-07-11, 13:19
Hungrig,

Platserna försvann enbart två timmar efter att anmälan på www.bmwsc.com (http://www.bmwsc.com) öppnades.

Jag har dig och KIT på reservlistan.

Jo, Superstage-platserna är ju välförtjänt eftertraktade...

Jag har dock lyckats boka en GRC-körning på Emmaboda senare under sommaren. Har dock tänkt göra det till en supersportsbils-battle, med enbart inbjudna supersportbilar... Men jag kanske kan tänka mig att bjuda in en Mini också som ett wildcard... :rolleyes:

powernap
2008-07-11, 19:48
Jo, Superstage-platserna är ju välförtjänt eftertraktade...

Jag har dock lyckats boka en GRC-körning på Emmaboda senare under sommaren. Har dock tänkt göra det till en supersportsbils-battle, med enbart inbjudna supersportbilar... Men jag kanske kan tänka mig att bjuda in en Mini också som ett wildcard... :rolleyes:

här ;-) det till höger o vänster.......

får väl skaffa mig riktiga sulor......så man får vara med o leka lite

Hobbe
2008-07-13, 19:29
En plats plev plötsligt vakant.
Eftersom jag inte fick tag på KIT som var först i kö så gick platsen till Hungrig :)

KIT
2008-07-14, 16:53
Neeeeeeeeeej

FEED ME
2008-07-15, 13:55
Neeeeeeeeeej

Hur mycket är du beredd att köpa platsen för? :o :p

Det är inte helt omöjligt att jag får lämna återbud också. Det blir lite svårt att ändra om i kalendern för att klämma in Emmaboda bland alla andra aktiviteter... Hade ursprungligen tänkt köra Lazzat RS-bana på Lunda den aktuella dagen. Visserligen är ju Superstage roligare, men vi får se som sagt om jag lyckas möblera om i kalendern så att allt stämmer...

Jag återkommer inom kort med besked!

Hälsningar från ett numera soligt Nürburg! :rolleyes:

FEED ME
2008-07-23, 08:19
Jag måste ge upp!
Om Kit eller någon annan kan och vill ta min plats, så varsågod! Hoppas att Hobbe kan finna en värdig ersättare...

Jag måste i alla fall lämna återbud, för det är för mycket annat som jag måste hinna med nu när jag är tillbaka i Sverige igen...

Hobbe
2008-07-23, 09:14
OK. Du får ladda tills nästa arrangemang.
Vi är 16 personer efter ditt avhopp så det räcker för kunna tillåta mycket körning.

Deltagande bilar denna gång kommer att tvinga fram en vinnartid på under 1:19 om förutsättningarna tillåter.

FEED ME
2008-07-27, 23:08
Hur gick det??

Hobbe
2008-07-28, 15:53
Hungrig,

Trots hettan (ca 30grader), vilken gjorde banan hal så blev det överlag bra tider.
Vi sammanställer och redovisar inte tiderna inom BMWSC pga försäkringsskäl, men fullt i klass med plåtrena Honda-lättviktare.

Själv började dagen bra, men sedan tog däcken slut, och grenröret med kat bestämde sig för att separera från resten av avgassystemet så det blev att avbryta i förtid för mig.

Hobbe
2008-07-28, 20:44
Ett av segrarens (Millway-Samuel) varv.
Inte det snabbaste...

YouTube - Superstage BMWSC 2008 (http://www.youtube.com/watch?v=GCXvFLeJZLA)