handdator

Visa fullständig version : Avmontering av H/K högtalare



strix
2008-06-19, 17:05
Hej!!

Har problem med min vänstra H/K högtalare i Dörren(inte diskanten), då det låter som något sitter löst i den. Missljudet har bara blivit värre eftertiden.

Har försökt att avlägsna högtalare då jag tror att den sitter med klipps, men då det inte ger med sig något så blir jag osäker hur den ska tas bort..

Skulle vara tacksam om det är någon som vet hur man gör kan berätta!

Mvh Fredrik

powernap
2008-06-19, 17:14
Hej!!

Har problem med min vänstra H/K högtalare i Dörren(inte diskanten), då det låter som något sitter löst i den. Missljudet har bara blivit värre eftertiden.

Har försökt att avlägsna högtalare då jag tror att den sitter med klipps, men då det inte ger med sig något så blir jag osäker hur den ska tas bort..

Skulle vara tacksam om det är någon som vet hur man gör kan berätta!

Mvh Fredrik

hej fredrik, min högerdörr ska omlackas nu på måndag, o då lär dom ta loss den från bilen o demontera....ska fråga hur grejerna sitter fast...

men jag åker på semester så svaret lär dröja några veckor....

Christian
2008-06-19, 17:22
Ashra eller W2K bör kunna svara på dina frågor om sådant.....

Ashra
2008-06-19, 23:15
Som sagt. När jag plockade av mina så satt det ett gäng skruv sedan drog jag bara högtalaren rakt utåt. Den gav med sig rätt lätt. Vackert och försiktigt våld.

W2k
2008-06-25, 11:32
Sidodörrarna har jag inte gett mig på (ännu) ;)

Kongo
2008-06-25, 18:36
Hur sitter högtalargallret fast på R55? är det bara att bända loss det försiktigt eller är det någon vridhistoria?

Ashra
2008-06-25, 21:21
Har inte meckat sönder en r55/56 än men borde ju vara liknande historia som på r53