handdator

Visa fullständig version : Placering av oljefilter



Zeb
2008-06-18, 16:21
Tja!

(Med risk för att bli dumförklarad)
Nån som smidigt kan förklara vart oljefiltret sitter??

har tittat ner lite snabbt å sett en liten burk som ev skulle kunna vara oljefiltret.
Men dem skulle bytt det på servicen idag, å den burken var inte ren. Så antingen har dem inte bytt eller så kolalr jag fel.
har jag rätt så kommer dem få ett helvete på bendt bil i halmstad.

Luc!fear
2008-06-18, 16:54
Tja!

(Med risk för att bli dumförklarad)
Nån som smidigt kan förklara vart oljefiltret sitter??

har tittat ner lite snabbt å sett en liten burk som ev skulle kunna vara oljefiltret.
Men dem skulle bytt det på servicen idag, å den burken var inte ren. Så antingen har dem inte bytt eller så kolalr jag fel.
har jag rätt så kommer dem få ett helvete på bendt bil i halmstad.
Står du framifrån och tittar in mot motornrummet så sitter filtret på vänster sida "bakom" motorn.

Zeb
2008-06-18, 21:52
Står du framifrån och tittar in mot motornrummet så sitter filtret på vänster sida "bakom" motorn.

Precis vad jag trodde, det såg lite annorlunda ut. Liksom en "mutter" på toppen av filtret.

Det är fanemej inte bytt!! så imorgon kan BENDT BIL i HALMSTAD räkna med ett mindre trevligt besök.

Om nån hade tänkt vända sig till bendt bil så gör inte det!!! Dem är inte ärliga!

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Ace
2008-06-18, 21:57
Precis vad jag trodde, det såg lite annorlunda ut. Liksom en "mutter" på toppen av filtret.

Det är fanemej inte bytt!! så imorgon kan BENDT BIL i HALMSTAD räkna med ett mindre trevligt besök.

Om nån hade tänkt vända sig till bendt bil så gör inte det!!! Dem är inte ärliga!

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Du menar att dom inte bytt!?
Man trodde att sånt fusk var över på verkstäderna år 2008!
SKANDAL!

RobertH
2008-06-18, 22:19
Kan det inte vara så att det är ett insatsfilter man byter, och att själva kåpan är konstant och därmed smutsig?

Har sett det många gånger förut.

Ashra
2008-06-18, 23:29
bara en insats som man byter om jag minns rätt

cabrio
2008-06-19, 07:19
Det är insatsfilter, har ett som ligger och väntar på att bli bytt, blir nu under semestern.

/Lasse

Luc!fear
2008-06-19, 11:57
bara en insats som man byter om jag minns rätt
Ni minns rätt, så är det.
Men borde dom inte torka av det på utsidan så att det syns att någon varit på det?
Det borde vara rengjort då man skall montera nytt, annars riskerar man ju att får med sig skit in på det "nya" filtret...om man är skitig & har skitiga händer/verktyg.
(typ: läkarna tvättar sig mellan varje patient...)
Ett dammkorn som är störrre än 60micron 60/1000-dels mm kan skada ett lager...
Jag har en 2005..

Zeb
2008-06-19, 12:13
sant, det var ett insats filter, så det kan vara bytt. Svårt att se.

Men ja dem borde göra rent kåpan oxå!

Rausner
2008-06-19, 21:41
Bara en insats? När jag å polaren bytte filter så bytte vi hela svarta filterboxen? Köpte nytt filter och ny oljeplugg på bmw :S

Zeb
2008-06-20, 08:41
Bara en insats? När jag å polaren bytte filter så bytte vi hela svarta filterboxen? Köpte nytt filter och ny oljeplugg på bmw :S

åfan, men det kanske inte är samma på dem nyare minisarna??
inte vet jag :)

Har bara haft å göra med dem vanliga svarta burkarna förr.

Luc!fear
2008-06-20, 10:25
åfan, men det kanske inte är samma på dem nyare minisarna??
Min är från 2005...

Rausner
2008-06-20, 12:00
Min är från 2005...Är kanske för att min är pepper white då :rolleyes:

Luc!fear
2008-06-20, 12:11
Är kanske för att min är pepper white då :rolleyes:
Facelift 2005...
Inte vet jag om dom ändrade oljefiltret också...?