handdator

Visa fullständig version : Motorhuven



JohanH
2008-06-18, 07:49
Hej,

Pratade med en god vän som lurkar på forumet och som har en R53. Han hade blivit uppringd av BMW som undrade om de fick låna hans bil några dagar. Anledningen var att "några gubbar" från Tyskland skulle komma upp och kolla motorhuven på lite äldre Coopers.

Nu kunde han av olika anledningar inte låna ut bilen, men jag undrar om någon fått en liknande förfrågan och vad som egentligen ligger bakom detta.

Om du blivit uppringd - berätta vad som hänt!!

/johan

Rausner
2008-06-18, 09:36
Säker på att det var någon från bmw då och inte någon som ville luras/stjäla bilen?

Fredrik
2008-06-18, 11:42
En självklarhet i sådana här eventuella fall är ju att bara släppa bilen till auktoriserad verkstad, och lämna den själv inne hos BMW/MINI - jag skulle aldrig lämna ut den till någon som ringer och säger att "de är från BMW, vi hämtar din bil för en koll bara så behöver du inte köra fram och tillbaka".

Var uppmärksamma på detta, om ni (mot förmodan) skulle släppa iväg bilen kan det vara otroligt svårt med ersättning för den stulna bilen (som ni faktiskt lämnat ifrån er frivilligt).

powernap
2008-06-18, 12:11
En självklarhet i sådana här eventuella fall är ju att bara släppa bilen till auktoriserad verkstad, och lämna den själv inne hos BMW/MINI - jag skulle aldrig lämna ut den till någon som ringer och säger att "de är från BMW, vi hämtar din bil för en koll bara så behöver du inte köra fram och tillbaka".

Var uppmärksamma på detta, om ni (mot förmodan) skulle släppa iväg bilen kan det vara otroligt svårt med ersättning för den stulna bilen (som ni faktiskt lämnat ifrån er frivilligt).

OM det nu är så, är det ett nytt knep tjyvarna har börjat med?