handdator

Visa fullständig version : Ny R56 MCS m workstrim beställd



Björn P
2008-06-10, 13:55
Då var det dags även för mig att lägga upp min beställning för allmän åskådning. Jag har tidigare kört en Porsche 911 C2 från 1990 men nu är det dags för något betydligt nyare men även roligare. Jag provkörde en R56 MCS m workstrimmet monterat (192 hk) och sedan dess har jag varit helt såld. Efter ett par månaders letande efter "min" bil med den spec jag ville ha gav jag upp och lade igår en beställning på följande sprillans nya kärra:

R56 MCS HB
Astro black metallic med speglar och tak i samma färg
Chilipaket (ett obligatoriskt val)
Workstrim (192 hk och fantastiskt ljud)
Svart helskinn (s k punch)
Diffspärr (gratis tillval men givet sådant)
Sportchassi (lika givet val även det)
Sportknapp
Vita blinkersglas
Multifunktionsratt
Innertak i antracit

Leverans först v.34, vilket just nu känns som en evighet. Men då har jag ju å andra sidan god tid på mig att sälja Porschen. Hör av er vid intresse. :D

Priset stannar mellan mig och säljaren. Och eventuella kommentarer på vad som man "ska" ha och som inte återfinns i min spec undanbedes vänligen men bestämt eftersom beställningen redan är lagd. Varför jag skriver är att jag vill presentera mig själv som stolt blivande miniägare och också säga att det ska bli fantastiskt roligt att lära känna er på diverse träffar, slalomkörningar och ev banbesök med grc.

Björn P

PS Är det inte dags att starta "egna" bankörningar med Coopersweden á la Porsche Club Sweden?

JohanH
2008-06-10, 14:03
Grattis. Tror det där blir en grym bil. Kan rekommendera att du sänker den direkt med ex H&R. Jag har sportchassi också och det blev helt otroligt mycket bättre efter sänkning.

Egna bankörningar hänger på kostnaden och tillgänglighet. New Mini Club Sweden har inte haft underlaget än, men i sommar så sker sommarträffen i anslutning till Gotland Ring och vi hade ganska nyligen i Stockholm en fantastisk uppslutning på konbana på Lunda flygfält. Vi välkomnar alla initiativ i detta avseenden. Våra södra/västra sektion körde en Track Day i fredags. Så det händer saker - bli medlem så får du rabatt också :) (vilket du blev ganska fort).

/JohanH - i det civila konkurrent till Björn P, men på forumet är vi alla vänner...

RobertH
2008-06-10, 14:31
Välkommen hit! Det där låter som en perfekt specad mini. (Förutom färgen möjligen *tvättatvättatvätta*) Men snyggt är det!

xCooPx
2008-06-10, 14:51
Mycket trevlig spec, nästan som min om man byter ut works-trim till works-kjolar och antracittak mot lucka. Tror att du har gjort helt rätt och får garanterat mest bang for the bucks! :cool:

[Edit]
Och färgen är såklart alldeles förträfflig!

Rausner
2008-06-10, 16:50
Grattis och välkommen, du lär nog inte ångra dig :)

Lite off-topic men angående porschen, någon mer info om den. Kanske vet av en intresserad polare :)

Ace
2008-06-10, 16:56
Visst är det härligt när man blir helt såld på en bil. Måste ha-känslan är skön. Fick samma upplevelse när jag första gången provkörde min förra Mini Cooper.
Välkommen förresten.

powernap
2008-06-10, 17:21
Varmt välkommen!!!

som du säkert förstår så förväntar sig forumet BILDER av skönheten när den väl dyker upp....

-----------------

ang. arrangemang av olika slag, håll koll i evenemangs-tråden :-)

Marcus
2008-06-10, 17:39
Grattis! Du har beställt en av de snabbaste bilarna på forumet.
Iaf om works är snabbare än Fredriks orginal R56S, för den gick jämt med i princip alla R53or.

Vi är än så länge för få för att arrangera egna träffar med bara MINI. Vi hade kunnat gå samman med någon annan klubb för att hyra en bana visserligen. Men jag tycker inte att man ska vara fler än 30-40 bilar så alla kan köra fritt hela dan. Och då kostar det ju 2500kr/person cirka, inte så mångas om är med på det tyvärr :)

Däremot så åker vi ju till Gotland 15-17e augusti på sverigeträff. Det är öppen körning 8h den helgen. Brukar inte bli fler än max 10-15 bilar på dessa dagar, så häng med ner om du vill ha mkt åka! ;)

Rasmus
2008-06-10, 22:13
Härligt! Grattis till ditt bilval, du kommer bli grymt nöjd! ;)

Som många andra påpekat, häng med till Gotland på Sverigeträffen i Augusti och visa upp din skönhet för oss!

Och välkommen till forumet!

Björn P
2008-06-11, 08:17
Härligt! Grattis till ditt bilval, du kommer bli grymt nöjd! ;)

Som många andra påpekat, häng med till Gotland på Sverigeträffen i Augusti och visa upp din skönhet för oss!

Och välkommen till forumet!

Tackar för alla välkomnande och positiva svar! Dessvärre är Sverigeträffen precis veckan INNAN leveransdatum. Vilken osis! Om det mot förmodan blir någon tidigareläggning av leveransdatum tar jag en sista-minuten till Gotland, var så säkra!

Björn P - nu även betalande medlem!

Luc!fear
2008-06-11, 09:11
Välkommen i "gänget" & grattis till dina val...;)
Synd du får bilen så "sent" i sommar...:(

Fredrik
2008-06-11, 09:28
Välkommen Björn - inget är som väntans tider....

Scitz0
2008-06-11, 19:49
Varmt välkommen... då är vi fler med r56 MCS JCW här på forumet :)