handdator

Visa fullständig version : INTRESSEKOLL: hyra flygfält för konbana i sommar



powernap
2008-06-09, 15:31
hej, som rubriken lyder?

hur är intresset?

geografiskt är det kanske tänkt åt sydligare breddgrader, från göteborg/jönköping och söderut, hur är intresset för ett sånt event?

vi kan ju åka en runda på stan o visa upp våra bilar, eller stanna kvar o grilla korv som i gislaved om vi bedömmer detta vara det trevligaste alternativet...

fram med förslag!!

OM vi får tag på ett tillräckligt stort flygfält, så kan vi kanske sätta upp en "riktig" bana, måttbestämd o sånt....vore ju en fördel om en liten fin mackapär kallad "driftbox" kunde följa med så vi får lite tider oxo :-)

Hobbe
2008-06-09, 17:14
Jag vågar inte längre lova något deltagande för egen del då jag tyvärr har varit tidsoptimist, men slutet av augusti ser bra ut för min del.
Malmby flygfält (Strängnäs) ligger mer söderut än Lunda (Uppsala) om ni vill ha förslag.

powernap
2008-06-09, 17:38
alla förslag mottages tacksamt....dock var det kanske tänkt som skrivet att förhålla sig geografiskt söder om linjen göteborg-jönköping o vidare österut (vad finns där? västervik??)

Fredrik
2008-06-09, 19:39
Bara en tanke, men har Sviestadsbanan (Linköping) något som kan funka - längre nordost än du tänkt Jonas men samtidigt tar det väl bara knappt en timme på motorvägen från Jönköping till Linköping?
Skulle något liknande skulle avhållas i Linköping tror jag många MINIster skulle komma iom det hyfsade centrala läget.

Mantorp är ju alltid Mantorp men är blodigt dyrt!

I Linköping ligger ju även numera nedlagda flygflottiljen (där den första JAS 39 Gripen kraschade) samt f.d. krigsflygskolan Malmslätt (där även Sveriges förnämsta flygvapenmuseum huserar), jag har ingen aning om det går att hyra en snutt av det, kanske går reguljär flygtrafik på det fältet iofs - Mackan, har du en uppdatering av läget i Linköpingstrakten?

powernap
2008-06-10, 09:15
bra synpunkter och åsikter.....

ser det kanske lite långt till linköping för alla minis i skåne.....3-4 timmar enkel kan tyckas drygt i överkant...

Christian
2008-06-10, 09:18
Dryyyyygt.

Ace
2008-06-11, 17:58
Vad tror ni det kostar att hyra ett flygfält?
Annars får vi väl boka Arendals Parkbana i Göteborg igen? 1500:- kostar det för en dag och då är det för hela banan och inte per bil. Bra avstånd för mig också :)

powernap
2008-06-11, 18:18
Vad tror ni det kostar att hyra ett flygfält?
Annars får vi väl boka Arendals Parkbana i Göteborg igen? 1500:- kostar det för en dag och då är det för hela banan och inte per bil. Bra avstånd för mig också :)

lägg upp en tråd...vi kan ju hinna med det oxo :)

Christian
2008-06-11, 19:53
Hade de inte byggt en antenn på den banan???

Så det skulle väl inte bli något mer körande där...

Eller har jag fel för mig nu ??

Ace
2008-06-11, 20:36
Hade de inte byggt en antenn på den banan???

Så det skulle väl inte bli något mer körande där...

Eller har jag fel för mig nu ??

Jag var där igår! Dom hade faktiskt byggt en antenn. Har du hört att den inte hyrs ut längre? Man fick köra under stödvajrarna. Men om man tar det hyfsat lungt i din jordfräskurva så är det helt lugnt.
Jag skulle kunna ringa Nina på Volvo och fråga.

powernap
2008-06-11, 20:37
Jag var där igår! Dom hade faktiskt byggt en antenn. Har du hört att den inte hyrs ut längre? Man fick köra under stödvajrarna. Men om man tar det hyfsat lungt i din jordfräskurva så är det helt lugnt.
Jag skulle kunna ringa Nina på Volvo och fråga.

SHOOOOOOT.......

FEED ME
2008-06-11, 23:45
Jag kommer på alla träffar -bara jag inte redan är uppbokad med något annat...

I princip hela juli och augusti kommer jag dock att befinna mig i Tyskland och Österrike. (Bl.a. på en betydligt större racingbana.)
Men till slutet av sommaren och hösten ska vi väl hinna med ett par träffar??