handdator

Visa fullständig version : Mini cooper s 119000:- ???



Ashra
2008-06-08, 21:04
såg denna på blocket

http://www.blocket.se/vi/16690253.htm?ca=11_s

119000:-

verkar bra utrustad undrar vad felet är.

Rasmus
2008-06-08, 21:16
såg denna på blocket

http://www.blocket.se/vi/16690253.htm?ca=11_s

119000:-

verkar bra utrustad undrar vad felet är.

Grymt bra pris! Men kanske är det rimligt i och med åldern på bilen, antal mil och med hänsyn till hur många MCS det finns till salu nu inför sommaren?

Ace
2008-06-08, 22:06
Grymt bra pris! Men kanske är det rimligt i och med åldern på bilen, antal mil och med hänsyn till hur många MCS det finns till salu nu inför sommaren?


Grymt dåligt pris skulle jag som MCS-ägare säga! :)

Walle
2008-06-08, 23:33
Kanske för att de e Tyskimport ?:confused:

Rasmus
2008-06-08, 23:48
Grymt dåligt pris skulle jag som MCS-ägare säga! :)

Jo, på så sätt är det ju inte så grymt bra.
Men jag tror även att priset på R53 gått ner lite i och med att R56 fått så mkt positiv respons för den stora allmänheten.

Scootie
2008-06-11, 15:35
Grymt dåligt pris skulle jag som MCS-ägare säga! :)

Why?

Faktiskt småsugen på denna själv och tycker priset verkar helrätt. Bad fj0 ringa på den och den verkade ju helt ok, fullstämplad servicebok och service gjort för ca 1000 mil sedan. Svaret till varför priset avr lågt var för att dom får in bilar till bra pris då och då?

Vad bör man kolla om man nu drar iväg och glor på den här bilen?

// Tomas.

Scootie
2008-06-11, 15:47
Hepps, såldes för en timme sen. :/

Ashra
2008-06-11, 17:10
förstår att den blev såld. marios gamla bil e ju till salu annars =P

Ashra
2008-06-11, 21:14
Annnars står det en 03:a nylackad i stockholm för 125000:-

http://www.blocket.se/vi/16278667.htm?ca=11_s

David S
2008-06-11, 21:39
Ja, inte roligt när värdet sjunker så där. Man hoppas ju på att man ska få ut en rimlig slant när man väl säljer sin bil. Jag har klurat lite på om det kanske är läge att göra det snart, men det enda på marknaden, i en rimlig prisklass, är just en annan Cooper S. Då är ju frågan hur vettigt det är att byta? :)

Scootie
2008-06-13, 08:47
Annnars står det en 03:a nylackad i stockholm för 125000:-

http://www.blocket.se/vi/16278667.htm?ca=11_s

men den är ju så ful i blått :( o så hade den inte panoramataket som får en att drömma om tankarna av att äga en cab :P

marios bil går nog bort av personliga skäl ;)

Ace
2008-06-13, 08:53
men den är ju så ful i blått :( o så hade den inte panoramataket som får en att drömma om tankarna av att äga en cab :P

marios bil går nog bort av personliga skäl ;)

Vad elak du är mot oss i Electric Blue-gänget.......:)

JockeO
2008-06-13, 09:22
Vad elak du är mot oss i Electric Blue-gänget.......:)

Bilen i den annonsen har jag spot:at 2 ggr.
Första gången (skrivet i cooperspottingtråden) reagerade jag på kulören, men trodde då att den var mer välputsad än min egen Electric Blue just då...
Andra gången körde vi jämsides på E18 ut mot Barkarby och då insåg jag att det nog stämmer som han skrivit i annonsen... att den numera är omlackad till Laserblue... Jag vet inte riktigt hur pass lika laserblue är electric blue... trodde att Laserblue var mer åt det flaggblåa hållet, snarare än ljust himmelsblå som den här var.

Lite konstigt att han faktiskt lägger ut annonsbilder då bilen ännu är vandaliserad och ej fixad... (se bla avsaknaden av a-stolpens panel).
Men det innebär ju att den som tar sig tid att åka och kolla på bilen får en mer positiv syn på den än då man först ser den i annonsen.

Liknande sak var det med min bil.. där jag efter att ha sett annonsen tänkte... "inget speciellt med den bilen, men jag vill provköra ett par olika minis för att kunna jämföra" men blev dessdå mer positiv då den innehöll så mycket mer lull lull än vad annonsen gav sken av... Bl a en proffsinstallerad ljudanläggning för 30 000 kr helt dolt inbyggd. Så min prutmån blev att jag fick den på köpet, för ett pris som var helt ok för den annonsen utan att stereon nämndes särskilt. Tilläggas kan, att det var den femte MCS:en jag kollade på, så jag hade en del att jämföra med då jag slog till. Jag var också skeptisk till Electric blue innan jag sett en "live"... Ville först ha en mer diskret färg. Men det var helt ärligt den första MCS:en jag verkligen blev glad av att se. (kollat på DS, ljusgrå och röda innan).

/M v h, JockeO

Freddo
2008-06-13, 09:52
Tycker inte dn ser laser blå ut.. dock inte heller helt hundra på om det ser ut som EB heller.. skumt men bilder kan ju ljuga rätt bra.

Håller med.. hade helt räknat bort EB när jag jagade MCS, men efter att vart ochj tittat på en som var till bra pris (trots att den hade "fel" färg) så vart det affär.. tyckte om färgen mer å mer å mer och nu tycker jag att det är den färg som är snyggast på R53:an... möjligen PW undantaget.

Fredrik
2008-06-13, 10:04
[QUOTE=JockeO;64910 Jag vet inte riktigt hur pass lika laserblue är electric blue... trodde att Laserblue var mer åt det flaggblåa hållet, snarare än ljust himmelsblå som den här var.[/QUOTE]


Ett ganska bra exempel, JockeO: titta på din avatar, den övre delen av bilen ser mer ut som Electric Blue och den undre delen mer som Laser Blue.

EB är ju betydligt mer blågrön i tonen medans LB är mer blå, men inte riktigt lika mörk som Hyper Blue.

Enligt Paul ("GT") så innehåller de flesta bilkulörer fyra-sex olika "pigment" (tyckte jag han sa det hette, kan ha fel) men Laser Blue innehåller nio olika "pigment", därav det härliga djupet i den färgen :mrgreen:

Ace
2008-06-13, 10:27
Lazerblue är mycket mörkare i tonen än Electric Blue,
Sen kan jag hålla med om att en Electric Blue är snyggare i verkligheten än på bild.

Nu måste jag ut och åka en sväng bara för det, ha ha ha

David S
2008-06-13, 10:30
EB är en mkt trevlig färg tycker jag :)
Ser bättre ut i verkligheten. I mörker så ser den nästan ut som hyperblå, speciellt under gula gatlampor.

JockeO
2008-06-13, 12:20
Tycker inte dn ser laser blå ut.. dock inte heller helt hundra på om det ser ut som EB heller.. skumt men bilder kan ju ljuga rätt bra...

Bilderna visar inte hur den ser ut idag. I texten står det att bilen är helt omlackad p g a skadegörelse. Och jag trodde först att han hade skrivit fel, då han skrev "laserblå" i annonsen, men det jag ville komma fram till i förra inlägget var att den förmodligen numera är laserblå efter omlackningen.


Någon skrev nyss att EB är mer grönaktig än Laserblå... Jag har också noterat att på många foton ser EB lite turkos ut... Så jag blev positivt överraskad att så inte var fallet då jag för första gången fick se en EB i verkligheten. Himmelsblå med skimrande metallic är nog den mest korrekta beskrivningen utan att lägga värderingar i den.


/M v h, JockeO