handdator

Visa fullständig version : Vad är det här för flärp ?



RandyPiper
2008-05-18, 03:13
http://i29.tinypic.com/jzuhv.jpg

RandyPiper
2008-05-18, 03:14
Har stört som mig som fan på den sen jag köpte bilen.
Den fyller ingen funktion men lik förbannat sitter den fastsydd där, har ni också flärpar ?

Ashra
2008-05-18, 05:47
ja den ska sitta fast på båda sidorna. Då kan man pressa in tex papper där under elelr i mittfall en p-skiva.

Christian
2008-05-18, 09:18
Flärpen skyddar dina ögon från solen... ;)
Det bör finnas en till på passagerarsidan, och en till på förarsidan ovanför dörren..

JockeO
2008-05-18, 11:03
Det är ju tvättrådslappen för din Mini som blivit lite solblekt.
Kanske därför du är angelägen om gemensamma tvättdagar... så att du kan tjuvkika lite på andras lappar..?

Men om du ringer grabbarna som monterade din ljuddämpare och ber att få låna en synål, fingerborg och lite sytråd, så kan du sy fast andra änden på flärpen och vips, har du ett utmärkt ställe att förvara flyers på.


/M v h, JockeO

RobertH
2008-05-18, 11:04
Det är ju tvättrådslappen för din Mini som blivit lite solblekt.
Kanske därför du är angelägen om gemensamma tvättdagar... så att du kan tjuvkika lite på andrs lappar..?

Men om du ringer grabbarna som monterade din ljuddämpare och ber att få låna en synål, fingerborg och lite sytråd, så kan du sy fast andra änden på flärpen och vips, har du ett utmärkt ställe att förvara flyers på.


/M v h, JockeO

:hihi::hihi::hihi:

Ashra
2008-05-18, 11:11
haha den var rätt bra =)

powernap
2008-05-18, 12:14
Det är ju tvättrådslappen för din Mini som blivit lite solblekt.
Kanske därför du är angelägen om gemensamma tvättdagar... så att du kan tjuvkika lite på andras lappar..?

Men om du ringer grabbarna som monterade din ljuddämpare och ber att få låna en synål, fingerborg och lite sytråd, så kan du sy fast andra änden på flärpen och vips, har du ett utmärkt ställe att förvara flyers på.


/M v h, JockeO

symbolerna var "handtvätt" "40 grader" och "ej stryk" betyder det att just denna mini inte kan ge någon annan stryk??

Limited Edition
2008-05-18, 13:03
symbolerna var "handtvätt" "40 grader" och "ej stryk" betyder det att just denna mini inte kan ge någon annan stryk??

eller att den inte får stryk ;)
kul skämt iaf :D

Green Meanie
2008-05-18, 15:41
Good one!

Tumble Dry, I suppose, is out of the question?

RandyPiper
2008-05-18, 15:56
Det är ju tvättrådslappen för din Mini som blivit lite solblekt.
Kanske därför du är angelägen om gemensamma tvättdagar... så att du kan tjuvkika lite på andras lappar..?

Men om du ringer grabbarna som monterade din ljuddämpare och ber att få låna en synål, fingerborg och lite sytråd, så kan du sy fast andra änden på flärpen och vips, har du ett utmärkt ställe att förvara flyers på.


/M v h, JockeO

:woot: :woot: :woot:

Haha, snyggt.

Ok då vet jag att den måste sys fast alltså, vilken kvinna på forumet tar på sig den uppgiften :confused:


:soffa:

*Duckar bakom soffan*

JockeO
2008-05-18, 16:03
:woot: :woot: :woot:

Haha, snyggt.

Ok då vet jag att den måste sys fast alltså...

Inte nödvändigtvis...

http://www.bjs-club.se/data/storage/attachments/11962425354744.jpg

...om det står mellan andrahandsvärdet och manligheten.


M v h, JockeO

Ashra
2008-05-18, 16:32
superlimm?

Edin
2008-05-19, 18:33
Men ärligt talat? Hur snyggt kommer det bli om nån ska föröska sy fast den där flärpen???
Dessutom är den vell i plast som på de flesta bilar?
Personligen skulle jag skärt bort den på ovansidan med och således är bekymret ur vägen. Och dessutom tycker jag bara att tvättlappar skaver och har sig så varför ska våra kära små minisar ha tvättlappar som skaver och kliar då vi alla vet hur dom vill bli tvättade? ;)

Bergen
2008-05-19, 20:17
Ha-ha-haaaa, vilken kul tråd detta blev. Jag skrattar så jag kiknar. Poäng till er allihopa. Det är ju därför det här forumet är så himla roligt att tillhöra. Det är så go' stämning här. Tack för ett gott skratt. Tilläggas kan att jag håller med ovanstående. Ta bort skräpflärpen bara, så är det ur världen, men jag gillar bilden på häftapparaten. LoL.

Luc!fear
2008-05-19, 20:21
Om den nu skulle sitta fast både uppe och nere som den gör på min, hur f_n skall man då kunna öppna sminkspeglen?
Jag har ingen sminkspegel på min förarplats, (tror jag, skall kolla) dock har jag "flärpen"

RandyPiper
2008-05-19, 20:26
Om den nu skulle sitta fast både uppe och nere som den gör på min, hur f_n skall man då kunna öppna sminkspeglen?
Jag har ingen sminkspegel på min förarplats, (tror jag, skall kolla) dock har jag "flärpen"

haha , det har du rätt i. Hur fan hade dom tänkt egentligen..

Den kanske satt över sminkspegeln original , var en kvinna som ägde bilen innan mig, hon slet säkert bort flärpen för att komma åt och spegla sig.

Blir nog till att klippa bort den.

Marcus
2008-05-19, 20:32
Den sitter på Andra sidan! :)

Du kan alltså fästa visitkort där när du inte fällt ner skyddet.

RandyPiper
2008-05-19, 20:34
Jag har sminkspeglar på båda solskydden, är jag ensam om det ?

JockeO
2008-05-19, 20:34
Men ärligt talat? Hur snyggt kommer det bli om nån ska föröska sy fast den där flärpen???


Endast Randy själv vet hur snyggt det kommer att bli.
Hans fantasi och kreativitet sätter gränserna... och den har han ju redan visat prov på tidigare.

http://www.slojdmagasinet.nu/forsaljning_bok_broderier.htm


Jag är beredd att hålla med... Om han tar bort flärpen blir det ju mer plats att dekorera på solskydden.

http://fixaodona.blogg.se/images/korsstygn_1169590709.jpg

/M v h, JockeO

Limited Edition
2008-05-19, 20:42
Jag har sminkspeglar på båda solskydden, är jag ensam om det ?

Jag har det med!

RandyPiper
2008-05-19, 21:44
Jag har det med!

Har du nån flärp på nån av dom, fastsydd eller lös ?

Christian
2008-05-19, 21:52
Randy, Flärpen skall sitta fast på andra sidan av solskyddet...
Inte över din sminkspegel !

Man kan typ klämma in en cd skiva under den på min bil.....

Vill du ha en mms bild på hur det ser ut så sms:a mig..

RandyPiper
2008-05-19, 22:46
aha, nu klarnade det.


Men blir nog att slita loss den där trots allt... kommer se för taskigt ut om man börjar sy eller häfta fast den. Möjligtvis prova med lite superlim innan jag skrider till verket.

Edin
2008-05-19, 23:01
Jag skulle inte våga kladda med superlim då det troligtvis går som på bilden då man sak pilla upe vid taket där det är trångt...
http://l.yimg.com/www.flickr.com/images/spaceball.gif
För att inte tala om det kommer på ratten :eek: Jävlar va man kommer sitta som limmad vid ratten då. :woot: :drive: