handdator

Visa fullständig version : Samåkningstråd Lunda 25/5



Fredrik
2008-05-15, 08:52
Snart är det dags, jag tänkte att vi skulle köra i samlad trupp upp till Lunda.

Då vi får tillgång till banan vid niotiden så föreslår jag att vi träffas vid ett par uppsamlingsplatser efter följande preliminära tidsschema:

07.50 - 08.00 Vi möts utanför MINI-lokalerna hos BMW Solna - avfärd ca 08.00

08.10 - 08.15 Första uppsamlingspunkten - OKQ8/Volvo Upplands Väsby, stor parkering: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=OANfSNgqOPsIuRxedpYd2Q% 3d%3d&vad=okq8&var=upplands+v%e4sby

08.40 - 08.50 Shell Uppsala för påfyllning av luft och bensin - sista finjusteringen före konbanan: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=shell&var=uppsala&Vkiid=C3lDMV%2fD81FUfT9qeIeNNA%3d%3d&Vkid=14229112

Så fort vi är klara tar vi och rullar ut mot Gimo och Lunda för att ha en rolig dag tillsammans på konbanan :steering: :D 8)

Observera att detta är ett preliminärt tidsschema - håll koll i tråden efter uppdateringar.

Frejkan
2008-05-15, 08:54
Snart är det dags, jag tänkte att vi skulle köra i samlad trupp upp till Lunda.

Då vi får tillgång till banan vid niotiden så föreslår jag att vi träffas vid ett par uppsamlingsplatser efter följande preliminära tidsschema:

07.50 - 08.00 Vi möts utanför MINI-lokalerna hos BMW Solna - avfärd ca 08.00

08.10 - 08.15 Första uppsamlingspunkten - OKQ8/Volvo Upplands Väsby, stor parkering: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=OANfSNgqOPsIuRxedpYd2Q% 3d%3d&vad=okq8&var=upplands+v%e4sby

08.40 - 08.50 Shell Uppsala för påfyllning av luft och bensin - sista finjusteringen före konbanan: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=shell&var=uppsala&Vkiid=C3lDMV%2fD81FUfT9qeIeNNA%3d%3d&Vkid=14229112

Så fort vi är klara tar vi och rullar ut mot Gimo och Lunda för att ha en rolig dag tillsammans på konbanan :steering: :D 8)

Observera att detta är ett preliminärt tidsschema - håll koll i tråden efter uppdateringar.


Jag kommer nog till Solna, men det finns en risk att jag inte hänger med er i motorvägstempo. Men jag vet ju vart vi är på väg!

Fredrik
2008-05-15, 08:56
Min tanke är att vi ska köra lagligt fram och tillbaka till banan för att leka och ha kul där, men vi har ju som sagt uppsamlingsplatser om du skulle tappa oss, Frejkan.
Jätteskoj att du kommer med din originalkoja :happy: 8)

W2k
2008-05-15, 10:19
Bra med samåkning, jag kommer! Bor ju fem minuter från BMW Solna så. ;)

Håller med om att laglig körning fram och tillbaka är att föredra, varför röja loss på en trång, allmän väg när vi har ett helt flygfält att lattja på sen?

Ashra
2008-05-15, 14:20
jag ansluter någonstans eller kör ifatt er =)

Jocke
2008-05-15, 19:02
Jag hoppas att ni menar småvägarna från Väsby upp till Lunda. Grymt sköna och förmodligen ingen trafik en tidig söndagsmorgon. Den vägen har vi kört i karavan för några år sedan. Bra mycket roligare än att nöta motorväg...

Ashra
2008-05-15, 19:07
Jag hoppas att ni menar småvägarna från Väsby upp till Lunda. Grymt sköna och förmodligen ingen trafik en tidig söndagsmorgon. Den vägen har vi kört i karavan för några år sedan. Bra mycket roligare än att nöta motorväg...

Motorväg, farthållare och cola MMmmMmm =)

Fredrik
2008-05-15, 19:11
Jag är osäker på dessa vägar Jocke, och dessutom tar det förmodligen längre tid att färdas på dem (även om jag håller med om att det är roligare).
Med tanke på tidsaspekten så tror jag det kräver motorväg denna gång, tyvärr.

Vi kan ju ta en run någon gång i sommar på vägen du föreslår, behövs fler olika runs, vi kan ju inte veva södertörn hela tiden (även fast den är en höjdare).

Dessutom tror jag de flesta vill spara krafterna till konbanan.

Jocke
2008-05-16, 21:41
Som dom säger, -det var bättre förr...
Det går att hålla motorvägsfart även om det svänger lite! Särskilt en tidig helgmorgon.

Inte meningen att krångla men det är en alldeles utmärkt uppvärmning...

MINA
2008-05-17, 01:47
Som dom säger, -det var bättre förr...
Det går att hålla motorvägsfart även om det svänger lite! Särskilt en tidig helgmorgon.

Inte meningen att krångla men det är en alldeles utmärkt uppvärmning...

Vi kör E4:an , bör ju gå att köra fort även om det mest är rakt !:woot:
Är det bara Svante o jag som kommer norr norrifrån ?

Fredrik
2008-05-17, 06:33
MINA, en utmärkt träffpunkt att sammanstråla med er en liten stund före 09.00 borde bli på Shellmacken i Uppsala som ligger vid korsningen Vaksalagatan / E4 (Tycho Hedéns väg).
Vaksalagatan mynnar ut i väg 288 som leder mot Alunda och Gimo och konbanan som är beläget på Lunda flygplats.

Ashra
2008-05-17, 08:36
ska bli kul att träffa den norra delen av klubben också

FEED ME
2008-05-17, 22:17
Jag hoppas att ni menar småvägarna från Väsby upp till Lunda. Grymt sköna och förmodligen ingen trafik en tidig söndagsmorgon. Den vägen har vi kört i karavan för några år sedan. Bra mycket roligare än att nöta motorväg...

Jag åker med dig!
Varför åka dötrist motorväg, när det finns underbart kurviga och fina vägar om man svänger av vid Knivsta och passerar Knutby...

Ashra
2008-05-18, 21:13
Liten påminelse glöm inte se över olja och kylar vatten =)

Frejkan
2008-05-19, 10:11
Min tanke är att vi ska köra lagligt fram och tillbaka till banan för att leka och ha kul där, men vi har ju som sagt uppsamlingsplatser om du skulle tappa oss, Frejkan.
Jätteskoj att du kommer med din originalkoja :happy: 8)

Ja, det var alltså inte mitt tidigare gnäll ang. "runs" detta. Jag ligger helst inte i 130 km/h någon längre stund med Austin Coopern, 90-100 blås känns bättre, så jag kommer nog att slacka efter er lite. Men det är ju inget problem.
Sen har vi världens festligaste elfel, ibland lägger hela elsystemet av, men det löser sig genom att jag trycker på tutan! Det finns en viss risk att jag en dag får stryk av någon som tror att jag ligger och hetsar...

/Fredrik

powernap
2008-05-19, 10:18
Ja, det var alltså inte mitt tidigare gnäll ang. "runs" detta. Jag ligger helst inte i 130 km/h någon längre stund med Austin Coopern, 90-100 blås känns bättre, så jag kommer nog att slacka efter er lite. Men det är ju inget problem.
Sen har vi världens festligaste elfel, ibland lägger hela elsystemet av, men det löser sig genom att jag trycker på tutan! Det finns en viss risk att jag en dag får stryk av någon som tror att jag ligger och hetsar...

/Fredrik

TUTAN?????

Fredrik
2008-05-19, 11:21
Ja, det var alltså inte mitt tidigare gnäll ang. "runs" detta. Jag ligger helst inte i 130 km/h någon längre stund med Austin Coopern, 90-100 blås känns bättre, så jag kommer nog att slacka efter er lite. Men det är ju inget problem.
Sen har vi världens festligaste elfel, ibland lägger hela elsystemet av, men det löser sig genom att jag trycker på tutan! Det finns en viss risk att jag en dag får stryk av någon som tror att jag ligger och hetsar...

/Fredrik

:lol: Huvudsaken är att du kommer med, Frejkan :D

Ashra
2008-05-19, 11:45
Så lyssna efter tutet så ser ni frejkan =)

Frejkan
2008-05-19, 12:05
TUTAN?????

Jo, så är det! Skrev en krönika om detta i Klassiker med rubriken startknappen! Som ni vet så uppfann Lucas mörkret och vidareutvecklade kortslutningen! Fast jag har bara haft två bränder i mitt elsystem... Behöver jag säga att jag brandsläckare och huvudbrytare?

RobertH
2008-05-19, 12:09
Liten påminelse glöm inte se över olja och kylar vatten =)

Ironi... min bil är på BMW Solna igen och får ny termostat för 2500kr.

powernap
2008-05-19, 12:14
Ironi... min bil är på BMW Solna igen och får ny termostat för 2500kr.

min bil e på bendtbil o får nya drivknutar, 4.400:-/st plus jobb.....

jaha var inte detta en tävling i sig ;-)

Fredrik
2008-05-19, 12:24
Jag tycker vi delar upp oss eftersom intresse verkar finnas för det, de som vill kör E4 med mig och stannar till på de planerade stoppen med Shell på Vaksalagatan som sista anhalt - de har dygnet-runt-öppet så vi kommer åt luftpumpsapparajser o.d. för de sista finjusteringarna en söndagsmorgon.
De som vill far med Jocke på småvägar upp till Lunda så möts vi däruppe, helt enkelt - någon som är emot det förslaget?

Starten blir ändå vid BMW Solna.

JohanH
2008-05-19, 12:27
Ironi... min bil är på BMW Solna igen och får ny termostat för 2500kr.

vad är det som händer med gamla bettan?

KIT
2008-05-19, 13:07
Ironi... min bil är på BMW Solna igen och får ny termostat för 2500kr.

Var försiktig bling bling sliter oerhört mycket på bilen!

RandyPiper
2008-05-19, 13:52
Ironi... min bil är på BMW Solna igen och får ny termostat för 2500kr.

Hur gick det till ?

RobertH
2008-05-19, 17:08
min bil e på bendtbil o får nya drivknutar, 4.400:-/st plus jobb.....

jaha var inte detta en tävling i sig ;-)

Tro mig, du vill inte tävla om kostnader just denna månad. Du blir lika ifrånåkt som på banan! :D

Enligt meken så: När glykolläckaget i t-kopplingen lagades så skapades ett större tryck i systemet än tidigare, och då uppenbarade sig ännu ett läckage runt termostaten. Alltså, 4st olika läckage på 3 veckors tid á ca 2700kr stycket + sänkning + hjulinställning + krängningshämmare + ny hjälm.

Att ha bil är en materialsport, så är det bara. Nu ska jag ut på blocket och leta efter en trevlig 1-serie diesel.

Hobbe
2008-05-19, 17:31
Var försiktig bling bling sliter oerhört mycket på bilen!

Japp, det kostar att ligga på topp :D

RobertH
2008-05-19, 17:32
Det stod en GP i garaget i Solna förresten. Med klistermärken på bakrutorna i rallystil med något namn på. Ingen regplåt fram heller.


(Blev mkt OT här, jag rensar sen)

Hobbe
2008-05-19, 17:35
Det stod en GP i garaget i Solna förresten. Med klistermärken på bakrutorna i rallystil med något namn på. Ingen regplåt fram heller.


Förhoppningsvis en GP som används som den ska :woot:

Fixa din inkontinens nu så ses vi på Lunda.

RobertH
2008-05-19, 17:40
Will do, Papa Måns!

Ashra
2008-05-19, 23:43
jag ansultar någonstans på motorvägen mistänker jag. ska köra så det borde matcha eran start rätt bra. pker motorvägen upp och tankar på macken etc.

Fredrik
2008-05-23, 07:36
Upprepar för ev. funderande att starten blir vid BMW Solna runt åtta - vi behöver inte stressa upp till Lunda då Robban och Marcus åker lite i förväg för att förbereda allt, så det kan bli en smärre tidsförskjutning av schemat och det räcker att vi anländer till Lunda runt 09.20-09.30.

Framme på lunda kör vi en enklare registrering, nummer delas ut och muntlig information kommer att ges av Robban och Marcus samt Frejkan för konbanedelen samt av mig för det lilla enkla manöverprovet.
Vi kommer också att avhålla en enkel "Concours d´Charmé" till det ekipage som av de flesta anses vara mest speciell - självklart röstar man inte på sin bil ;)
Lappar delas ut för röstningsförfarandet.

Ashra
2008-05-23, 07:46
Jag startar runt 07.30 här ifrån så borde kunna möta upp er på vägen. Helan, Varre och Ann ska ni med?

taskmört
2008-05-23, 07:57
Jag startar runt 07.30 här ifrån så borde kunna möta upp er på vägen. Helan, Varre och Ann ska ni med?

Jag återkommer ikväll med besked, är det försent att beställa käk isåfall?
/Ann (070-5302670)

Ashra
2008-05-23, 08:09
Du får höra av dig till Fredrik så fort du vet något. Så borde det ju vara lungt.

Fredrik
2008-05-23, 08:13
Jag återkommer ikväll med besked, är det försent att beställa käk isåfall?

Ann, KIT kommer att göra några extra portioner men det är bra att rösta i pollen så vi ändå ser om det tillkommer ett större gäng på sluttampen, då kanske han måste beräkna för ännu fler gäster.
När du vet ikväll, kör en röstning i pollen så vi vet.

Hoppas du kommer med, Karina kommer med också, men Jeanette hade tyvärr ingen möjlighet denna gång. Kul med fler tjejer som kommer på NMCS event 8)

Jocke
2008-05-23, 13:02
För dom som vill hänga på den riktiga "Mini-vägen" så samlas även vi i VÄSBY vid 8.

Jocke & J@ke

Fredrik
2008-05-23, 13:06
Jocke, vi som startar i Solna stannar till i Väsby vid ca 8.15 (enligt det preliminära tidschemat i post 1), invänta den karavanen om fler vill haka på den vägen du kör - det räcker som sagt att vi alla är framme runt 9.20 -9.30 då Robban och Marcus behöver lite tid för förberedelser.

FEED ME
2008-05-23, 13:19
För dom som vill hänga på den riktiga "Mini-vägen" så samlas även vi i VÄSBY vid 8.

Jocke & J@ke

Ja, någon måtta måste det ju vara på morgonpiggheten!
Vid den där tiden brukar ju jag gå och lägga mig... Men vad gör man inte för att få ut och gasa lite...

Som Fredrik sa, invänta Solna-karavanen. Jag tänker vara vid Solna vid 8-tiden och sedan blir det Knutby-vägen upp!

:)

Jocke
2008-05-23, 13:33
Vi väntar...

Fredrik
2008-05-23, 13:55
Vi väntar...

Perfekt - syns där ca 08.15 på söndag :)

taskmört
2008-05-23, 19:51
Nu är vi anmälda, jag och mannen Göran, men nybörjare som vi är så saknas lite Accesoirer, typ hjälm och skyddställ-men man kan ju titta och ha en rolig dag i trevligt sällskap.

Rejsa hinner man väl, tids nog:woot:

C U

Fredrik
2008-05-23, 21:26
Vad kul, Ann - ni är välkomna - se efter om ni kan låna en hjälm så kan ni kanske ta en prova-på-tur. Vitsen är att ha roligt i glada MINIsters lag, inte att bara vara snabbast (även om hornen växer ut lite under körning, och några av våra medlemmar som närvarar är nog riktigt vassa därute).

Jag lägger till er på deltagarlistan i anmälningstråden för Lunda under ert forumnamn, men skriver även dit namnen på er så ingen tror att vi dissar någon MINIst ;)

Ashra
2008-05-23, 21:52
ann klart du ska försöka låna en hjälm alla kör i sin takt. det handlar om att ha kul inte köra fortast.

FEED ME
2008-05-23, 22:48
Jag tar med mig en extra hjälm...

MINA
2008-05-24, 10:04
Kör med Snöskoter Hjälmen !:mad:

Grenade
2008-05-24, 10:33
Kör med Snöskoter Hjälmen !:mad:

Haha Jaa det är ju fint :)

taskmört
2008-05-24, 12:33
Jag kanske skall ta dotterns fälttävlanspotta, med rutigt sidenöverdrag och allt.Vilken syn!

Hobbe
2008-05-24, 12:35
Glöm inte piskan och sporrarna !

MINA
2008-05-24, 13:33
Haha Jaa det är ju fint :)


Ja det är ju bäst att du tycker det om du ska åka med :D

Byte är alltså min brorson som kommer att åka med till Lunda:cool:

Ashra
2008-05-24, 17:04
Snart dags! börja ladda nu ! =P

RandyPiper
2008-05-24, 17:19
Eftersom jag kommer efter lunch så kommer mina första varv vara rekognoseringsvarv, bara så ni vet... jag kör egentligen skitsnabbt !


Kanske borde postat det där i lunda tråden istället kom jag på, men är det nån som kan peka ut alternativa vägen(ej motorväg) upp till lunda på Google maps så blir jag glad :)

Ashra
2008-05-24, 17:34
jag kör på tur upp =P

Fredrik
2008-05-24, 20:18
Snart är det dags, om mindre än ett halvt dygn har vi inlett vår gemensamma MINIkaravan mot konbanan och Lunda flygfält utanför Gimo.

OM det är något (försening eller något strul) i morgon ring mig om du behöver veta vart vi är om vi lämnat Solna (strax efter 8.00) eller nästa stopp som är Volvo/Tanka vid Glädjens trafikplats, Upplands Väsby (vi lämnar där ca 8.20).

Mitt mobilnr: 0709-770 775.

LET´S MOTOR, LET´S MINI 8)

Ashra
2008-05-24, 20:35
Jag ringer när jag och ann är i närheten så ser vi om vi måste bromsa eller gasa