handdator

Visa fullständig version : Digital-TV i Cooper R56



MartinGBG
2008-05-14, 14:49
Jag har precis köpt en Mini Cooper S tillverkad 2007-03

Har dock inte fått bilen levererad ännu men den är utrustad med TV-funktion.

Vet ni ifall det är digital-TV eller analog?

Är det analog så är det ju helt oanvändbart i Sverige.

Försökte söka runt lite men hittade inget bra svar.

rogeraberg
2008-05-14, 14:53
Jag har precis köpt en Mini Cooper S tillverkad 2007-03

Har dock inte fått bilen levererad ännu men den är utrustad med TV-funktion.

Vet ni ifall det är digital-TV eller analog?

Är det analog så är det ju helt oanvändbart i Sverige.

Försökte söka runt lite men hittade inget bra svar.

Vad jag vet (men vad vet jag) så finns det inte TV-alternativ som standard så det är nog insatt senare.

MartinGBG
2008-05-14, 15:07
Jodå, sitter med BMW´s orginal order på den.

601 TV FUNCTION

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

Så det bör väl finnas?

powernap
2008-05-14, 15:08
ska du sitta i bilen o glo på tv :confused: :woot:

MartinGBG
2008-05-14, 15:13
Ja absolut. Det är ju ett självklart tillval på en bil. Inte sant?

Nej TV känns som en riktigt ovärd funktion men den fanns på bilen så tänkte passa på och kolla om jag kommer kunna använda den.

HF-Björn
2008-05-14, 15:18
Jag tittade på en R56 i sommras i gbg med TV-mottagare och den var digital. Men man kunde bara glo när man stog still :(

Rasmus
2008-05-14, 15:23
Jag tittade på en R56 i sommras i gbg med TV-mottagare och den var digital. Men man kunde bara glo när man stog still :(

Det finns säkert något "hack" för att komma förbi det där med att TV:n bara funkar när man står still. Eller... det finns iaf till andra bilmodeller med TV inbyggd.

Det är säkert digital-TV om den säljs som ett tillbehör för svenska marknaden. Vad säger säljaren? Det bästa hade ju varit om du kunde se mer än de marksända kanalerna i digital-tv-nätet. Men det är kanske att önska sig för mycket?

Edin
2008-05-14, 15:40
Har du en AV ingång går det ju att koppla in en extern box så du kan ta in alla kanalerna. Dock är det lite extra jobb som sagt...

Jag och en kompis gjorde så i hand Bmw 740 då den bara hade analog mottagare men nu har man hela faderullan då man är ute och rullar. :) Det var mycket välkommet då vi var påväg till Åre och Formel1 gick på TV. alla i bilen förutom en tjejkompis som var tvungen att köra under loppet satt och glodde som galningar på den lilla displayen. :D