handdator

Visa fullständig version : ipod interface?



Ashra
2008-05-13, 19:14
Vilka här har eftermonterad ipod interface på sin mini helst 02-06. Kör ni aux kabel? Vilken stereo har ni (boost, H/k) ? Kör ni det riktiga ipod interfacet som går och eftermontera?

funderar på att montera all stereo baserat på orginal huvudenheten men vill ha lite erfarenheter om ipod interfacen som finns.

Zeb
2008-06-03, 22:24
intressant fråga, går det att smälla in sin ipod. Eller måste man lämna in bilen å få nått mer monterat??

har sett att pioneer har en stereo som är ipod kompatibel, men inte så lätt å trycka in den i coopern :)

Luc!fear
2008-06-03, 22:37
Jag har ipod interface (ligger en vit sladd i handskfacket och slänger), dock ingen ipod...:(
Vet inte om bilen hade detta från fabrik eller det eftermonterats (är andra ägaren)
Skall enligt uppgift dock kunna styras ifrån knappsaten på ratten och låtarna skall även synad på displayen på orginalstereon.
Jag har boost tillägget men inte HK...

Peder
2008-06-04, 05:33
Jag har köpt ett iPod inetrface med sladdar etc hos BMW. Denna är dock inte monterad ännu. Men vad som framgår av manualen så är inte radion (Mini-Boost) anpassad för iPod utan den använder CD-spelarens "menyspråk". Så det hela blir en kompromiss. Bl.a. visas inte namn på låtar och artister - så det blir ändå lite "fattigt" trots priset på SEK 1800 för interfacet. I detta avseende kanske man ändå skulle ha en ny radio som är anpassad för iPod(?) Nu lyssnar jag iofs inte så mycket på musik i bilen - men ändå. Så snart iPoden är på plats återkommer jag med mina kommentarer.
mvh,

Bergen
2008-06-04, 08:42
Bra, jag är också mycket intresserad av hur det funkar.

Zeb
2008-06-04, 08:52
hmm, tycker det borde vara hyfsat lätt att uppgradera sig, men kanske det inte är då.

När vi ändå är inne på musik, klarar inte cd spelaren av att spela upp mp3 från dvd skivor??!?!?! jag har fått bränna vanliga skivor där det bara får plats ca:15-20 låtar, KASST!

Provade bränna en jukebox dvd med mp3 i nero, gick inte spela upp i bilen :/

förslag??

Freddo
2008-06-04, 10:36
hmm, tycker det borde vara hyfsat lätt att uppgradera sig, men kanske det inte är då.

När vi ändå är inne på musik, klarar inte cd spelaren av att spela upp mp3 från dvd skivor??!?!?! jag har fått bränna vanliga skivor där det bara får plats ca:15-20 låtar, KASST!

Provade bränna en jukebox dvd med mp3 i nero, gick inte spela upp i bilen :/

förslag??

Är du säker på att stereon är mp3 kompatibel. För nog får jag in mycke mer låtar än jag behöver på en cd iaf.. blir ju bara jobbigt att bläddra o man har över 150 låtar.

Luc!fear
2008-06-04, 10:43
När vi ändå är inne på musik, klarar inte cd spelaren av att spela upp mp3 från dvd skivor??!?!?!
Bränn ner på CD inte DVD... tror inte det går att spela DVD i din CD-spelare hemma heller, eller !?

Zeb
2008-06-04, 21:42
skumt, kanske jag som brännt på fel sätt. har tidigare fått plats med ca 120 låtar på en skiva. ska prova imorgon igen.

ang ipod, finns det någonstans på baksidan av stereon en kontakt där det går att plugga in en ipod om man har kabeln??

powernap
2008-06-13, 21:28
MINI COOPER IPOD INTERFACE ADAPTER KIT - COOPER AND S

Created exclusively for MINI Cooper & MINI Cooper S, this Apple iPod® adapter lets you play uncompromised audio right from your iPod using your MINI Cooper's stereo controls. On top of that, your MINI Cooper or MINI Cooper S powers your iPod and recharges the iPod batteries while you're driving. Device connector can be located in the glovebox, or better yet plugged into our NMK2201 iRide iPod dock and glovebox organizer.

Allows Apple iPods to be controlled through the factory MINI Cooper radio and steering wheel mounted controls. Does not work if factory MINI Cooper CD changer, satellite radio, or hands free phone system is installed as it connects through the same port on the back of the radio. If this factory option adaptor was not ordered on your car, you can add it now. This item fits MINIs built March '02 and later (September '04 and later for convertibles) thru the 2006 models. Installation is somewhat involved, so be sure to view the factory instructions at the link below.

Provides better sound quality compared to playback through the AUX port. The iPod interface will work with Nano, Mini, 3G, 4G or 5G video (G = generation). Not compatible with 5G (video) Nano.

-------------------

finns att handla....PMa mig för detaljer

Ashra
2008-06-13, 21:50
Jo jag funderade på en sådan. Dock löste den inte problemet med att koppla in extrabaslåda och steg etc. Sedan skulle denna lösning bli dyrare och låta ämre =( Men om man bara vill ha ipod koppling så e den nog kalas.

Limited Edition
2008-06-13, 22:01
Jag snackade med Förenade Bil i Malmö om detta när jag hämtade min Mini från verkstaden nu i veckan. Han jag pratade med sa bland annat att de hade fått en del klagomål på dessa eftermonterade ingångarna då det, precis som när man spelar upp en skiva, står "TR 1, TR 2" etc. istället för låtarnas titel och artist när man kopplar in ipoden.

Värt att tänka på...

Ashra
2008-06-13, 22:06
självfallet blir det så. Displayen klarar inte av att visa track id. För gammal display. Samma sak på flertalet andra märken. wedan har jag för mig att displayen även bara går till 99 sedan blir det 01 igen.