handdator

Visa fullständig version : Kelleners på en cab?



rogeraberg
2008-05-13, 13:20
Som nybliven Mini-ägare kollar man runt överallt efter saker att göra med sin nyvunna kärlek. Något som egentligen inte behövs är trimning, de 175 som är standard räcker faktiskt gott. Vilket inte betyder att man får drömma.

Var inne på Kelleners sida och enligt den så får R52 45 extra hästar mot R56:ans extra 30. 45 extra hästar skulle vara galet i den lilla caben.
Kelleners (http://translate.google.se/translate?u=http%3A//www.kelleners-sport.com/deutsch/mini/coopers/coopers_motor.htm&hl=sv&langpair=auto|sv&tbb=1&ie=ISO-8859-1)

Frågan är om någon här har hört talas om en trimmad cab och hur det funkar i verkliga livet. Och hur mycket annat man behöver ändra på för att det ska kännas bra.

RobertH
2008-05-13, 13:24
Det är ingen skillnad att trimma caben kontra en vanlig S. Den kommer gå som ett skott, med framförallt ett rejält lyft i vridmoment.

Finns en del info på forumet vad det kostar att åka Kelleners T&R, var man kan bo etc.


(For the record så har du väl 170hk original?)

Ashra
2008-05-13, 17:17
Jag blev lite imponerad av trimning till minin. mer punch i registret. men misstänker att förbruknings mätaren är paj på min =P

rogeraberg
2008-05-14, 09:22
RobertH: Jag tänkte mer på om det känns onödigt att trimma en cab. Gubben JohanH tyckte jag skulle nöja mig med en Cooper om jag valde cab, han har såklart helt fel men det finns kanske något i det han säger...

Ashra: Drar den mycket soppa? :)

JohanH
2008-05-14, 09:41
Gubben JohanH anser en cab är en glidarbil och tycker således att det inte vore värt degen att köpa en Lambo, Ferrari, Aston eller Porsche-cab. Men har respekt för andras åsikter.

/Johan

rogeraberg
2008-05-14, 09:55
Gubben JohanH anser en cab är en glidarbil och tycker således att det inte vore värt degen att köpa en Lambo, Ferrari, Aston eller Porsche-cab. Men har respekt för andras åsikter.

Skulle bara kolla om du var vaken så här på onsdagsmorgonen ;)

:beerchug:

Marcus
2008-05-14, 10:20
Fördelen med Kelleners är att om du får några problem med bilen så har de garanti.

Robin som hade fått ett defekt remhjul (som pajade och även gjorde att vattenpumpen pajade) fick alla reparationskonstnader på BMW Solna ersatta av Kelleners.

Alternativet är ju att du skaffar workstrim istället, dyrare men du får tillbaka 10 000 - 20 000 på andrahandsvärdet.


F.ö. ingen skillnad på Cab eller Coupe. Cabben kanske är lite tyngre och inte går riktigt lika bra bara?
Du kan sätta på hårdare fjädrar och en krängningshämmare bak för att bilen ska bli lite stabilare.
Om du gör dessa saker kommer det direkt att kännas som du gått upp en klass på bil och hamnat mycket närmare sportbilssegmentet. Sitter så mycket i känslan.

Säg bara till om du vill provåka någon kellners, tror Robban ställer upp någon kväll när han fått tillbaka sin bil från BMW Solna.
Du kan få provåka min som är trimmad i Nynäshamn (lite närmare än tyskland) också om du vill, bara att hojta så plockar jag fram pärlan :p

rogeraberg
2008-05-14, 10:39
Fördelen med Kelleners är att om du får några problem med bilen så har de garanti.

Robin som hade fått ett defekt remhjul (som pajade och även gjorde att vattenpumpen pajade) fick alla reparationskonstnader på BMW Solna ersatta av Kelleners.

Alternativet är ju att du skaffar workstrim istället, dyrare men du får tillbaka 10 000 - 20 000 på andrahandsvärdet.


F.ö. ingen skillnad på Cab eller Coupe. Cabben kanske är lite tyngre och inte går riktigt lika bra bara?
Du kan sätta på hårdare fjädrar och en krängningshämmare bak för att bilen ska bli lite stabilare.
Om du gör dessa saker kommer det direkt att kännas som du gått upp en klass på bil och hamnat mycket närmare sportbilssegmentet. Sitter så mycket i känslan.

Säg bara till om du vill provåka någon kellners, tror Robban ställer upp någon kväll när han fått tillbaka sin bil från BMW Solna.
Du kan få provåka min som är trimmad i Nynäshamn (lite närmare än tyskland) också om du vill, bara att hojta så plockar jag fram pärlan :p

Tack för infon! Får prova på någon träff, eventuellt trim åker nog på först nästa sommar. :)
Vart på Södermalm står din pärla förresten?

Marcus
2008-05-14, 22:00
I ett garage på södermälarstrand :)

Mr_Varre
2008-05-14, 22:08
Marcus jag skulle villja åka lite i din :) Har aldrig åkt i nån trimmad Mini

rogeraberg
2008-05-15, 01:11
I ett garage på södermälarstrand :)

Trevligt, finns en nästan likadan som din här uppe på rätt del av Söder vid Nytorget. Snygg som satan.