handdator

Visa fullständig version : Intressekoll: Tvätt-träffar STHLM



RandyPiper
2008-05-12, 23:37
Tänkte stämma av intresset för att ha en bestämd tid i veckan då man kan åka till någon trevlig tvätthall i sthlms området och tvätta bilar, sparka på däck och snacka MINI.

Man kunde tex bestämma nån tid och plats på söndagar, så får alla som kan,vill och behöver tvätta bilen dyka upp.


Låter det íntressant ?

Fredrik
2008-05-13, 06:50
En kul idé, Randy.
Har du något bra förslag på en stor tvätthall?

Om vi pratar mackar har ju OK stora gör-det-själv-hallar med högtryck med plats för ca 10 bilar (stora skynken som dras för mellan tvättplatserna, vissa med lyft) kan det vara något, eller känner du till någon privat tvätthall?

RandyPiper
2008-05-13, 11:38
Jar väldigt dålig koll på tvätthallar då jag fram tills nyss kunnat sköta tvättandet i mitt garage. Tänkte mig väl nåt liknande OK-gör det själv.

Där kan man även mecka på leksaker på bilarna med eftersom man kan hissa upp och dona, då kan man förutom att tvätta bilen hjälpas åt att sätta dit luftfilter, dekaler, stripes, avgassystem eller wahatever.

Kom gärna med förslag på lämpliga tvätthallar.

Fredrik
2008-05-13, 12:02
OK i Kungsängen, eftersom ingen annan kommit med förslag :woot:

RobertH
2008-05-13, 13:26
Varför då Randy, din bil står ju här utanför och är nytvättad!

RandyPiper
2008-05-13, 14:23
Varför då Randy, din bil står ju här utanför och är nytvättad!

Sant !

Det räcker slänga åt dig en folköl så tvättar du bilen, men det kan ändå vara bra att övervaka på plats så det går rätt till ;)

RandyPiper
2008-05-13, 14:26
OK i Kungsängen, eftersom ingen annan kommit med förslag :woot:

Funderade faktiskt på att lägga till en parentes i trådstarten om att kungsängen, märsta och upplands-väsby inte är några alternativ. Men sen tänkte jag , vem fan föreslår något sånt ? :woot:

Fredrik
2008-05-13, 15:02
Funderade faktiskt på att lägga till en parentes i trådstarten om att kungsängen, märsta och upplands-väsby inte är några alternativ. Men sen tänkte jag , vem fan föreslår något sånt ? :woot:

Eftersom herrn missade att skriva in det i sin första post i ämnet betraktas detta som ogiltigt och dessa tvätträffar kan nu avhållas varsomhelst.
Jag är den enda som kommit med förslag varför dessa träffar nu helt sonika kommer att avhållas just i natursköna och mälarnära Kungsängen - sisten in i tvätthallen på OK Kungsängen bjussar på en vurre med bröd :woot:

RandyPiper
2008-05-13, 15:12
Ja tvärr verkar det bara vara du som nappat på den här iden, vet inte om jag är så sugen på att åka till kungsängen och tvätta MININ tillsammans med din volvo 240 , rosten kanske smittar av sig. :)

Dessutom står det STHLM i rubriken, inte kungsängen.

Kom igen nu minister, finns det inget intresse för detta. Planen var egentligen bara att bestämma en fast plats sen får man se om någon dyker upp. På så sätt finns ju risk att man får lite sällskap under tvättandet, man kanske kan hjälpas åt och meka lite med.

Bara för att får jag väl förslå en hall med, finns väl en "gör det själv" i helenelund och en i solna har jag för mig.

Fredrik
2008-05-23, 14:17
Jag ska tvätta på OK i Kungsängen ikväll - hinner inte i morgon - någon som kommer och gör mig sällsis (är där ca 19.30-19-45)?

Fredrik
2008-05-23, 18:26
Nu åker jag dit -varmt välkomna - Randy bjuder på en kopp kaffe!

RandyPiper
2008-05-23, 18:36
Nu åker jag dit -varmt välkomna - Randy bjuder på en kopp kaffe!

Tyvärr, sitter fortfarande fast på jobbet :(
Men vi får väl förutsätta att det bjuds på pucko i champagneglas eftersom Fredrik dyker upp :)

Christian
2008-05-23, 20:40
Glöm inte att tvätta innan Lunda!

ps! Detta var den snyggaste sidan på hela forumet...snacka om att moderatorerna har rensat här! ...*ds ;)

RandyPiper
2008-05-23, 21:05
Glöm inte att tvätta innan Lunda!

ps! Detta var den snyggaste sidan på hela forumet...snacka om att moderatorerna har rensat här! ...*ds ;)

Inte utan att man blir lite stolt över att vara upphovsman till tråden :)
Får se om jag orkar tvätta innan lunda.. den är inte så överjävligt skitig iaf.

Då väntar vi på fredriks tvättrapport, hur gick det ? Tvättade du volvon eller MININ ? Dök det upp några fler minister ?

Fredrik
2008-05-23, 21:11
Då jag blev trött på allt tjat så är Volvon såld :hyper: så det var sålunda MINIn som fick sig en rejäl rotblöta och nu glänser som klarälven i månsken :roll:

Min automatiska garageport har börjat krångla - åker inte hela vägen tillbaka, så jag får skruva av antennen så den inte knäcks - Robban, vart håken är min Helix Stubby Antenna när jag behöver den som mest :blink:
Har gett frugan instruktioner att den inte får öppnas imorgon så den inte går sönder tills på söndag - går den sönder och jag inte får ut bilen, då jäsiken ska tillverkaren Crawford få höra på :wild: :mad: :evil: :furious:

Christian
2008-05-23, 22:02
Då jag blev trött på allt tjat så är Volvon såld :hyper: så det var sålunda MINIn som fick sig en rejäl rotblöta och nu glänser som klarälven i månsken :roll:

Min automatiska garageport har börjat krångla - åker inte hela vägen tillbaka, så jag får skruva av antennen så den inte knäcks - Robban, vart håken är min Helix Stubby Antenna när jag behöver den som mest :blink:
Har gett frugan instruktioner att den inte får öppnas imorgon så den inte går sönder tills på söndag - går den sönder och jag inte får ut bilen, då jäsiken ska tillverkaren Crawford få höra på :wild: :mad: :evil: :furious:

Använd det Manuella handtaget/snöret då.....:rolleyes:

RobertH
2008-05-24, 00:38
Antennerna kom idag! Tar med dem på konbanan...

Fredrik
2008-05-24, 06:15
Använd det Manuella handtaget/snöret då.....:rolleyes:

Ser inte lika ballt ut, då kan man ju lika gärna ha en vanlig tråkig garageport - detta måste fixas (men efter konbanan så att jag inte ställer till det mer och inte får ut ilen som sagt ;) ).

Hobbe
2008-05-24, 06:32
Är det här man kan lämna in bilen till Fredrik för tvätt ?






Det blir automaten i kväll :handen:

powernap
2008-05-24, 10:42
Det blir automaten i kväll :handen:

NEEEEEEJ inte automat

Hobbe
2008-05-24, 12:23
Lugn, högtryckstvätt - inte borstar.

RandyPiper
2008-05-24, 12:53
Lugn, högtryckstvätt - inte borstar.

Vart kör du borstfritt nånstans ?
Funderar på att köra en sån idag med.

Hobbe
2008-05-24, 12:59
Shellmackar brukar kunna erbjuda detta.
Shell i Kista ca 150 Kr inkl. allt.
Duger gott vid panik ;)

RandyPiper
2008-05-24, 13:12
Shellmackar brukar kunna erbjuda detta.
Shell i Kista ca 150 Kr inkl. allt.
Duger gott vid panik ;)


Får bli något sådant idag då... verkar vara svårt att få lite folk att mötas upp i någon "gör det själv hall" ändå, eller ?

JohanH
2008-05-24, 14:03
Körde Shells borstfria idag - blev helt ok.

/Johan

RandyPiper
2008-05-24, 15:38
Körde OK´s borstar och installerade en ny wunderbaum som jag slet av all plast på för att dölja fäälgrenföringsmedlet som läckt när den legat i skuffen.

Stinker apa i bilen nu, det kommer hålla en pigg på konbanan i morrn.