handdator

Visa fullständig version : Är det tur eller otur?



Luc!fear
2008-05-09, 17:08
Idag var det nästan så att Coopern blev ett minne blott!
Men bara en fälg blev skadad...
Blev prejad av en polsk långtradar chaffis med en timmerbil & släp...:mad:
Valde att gå i trottoarkanten hellre än under släpet...Det var centimetrar...
En av fälgarna skrapad (tack och lov inte dom nya som jag inte fått ännu)
Ok, jag hade bråttom och körde "kanske" lite fort...men han vräker ut lastbilen i min fil trots att han var skymd av en annan lastbil som skulle göra en vänstersväng...
Sen kan fantyget inte svenska eller engelska så jag tecknar att jag vill ha betalt för fälgen och idioten bara rycker på axlarna...NO MONEY!!!
Inte konstigt att man blir lite fientlig mot vissa människor... :mad: (hoppas ingen tar illa vid sig, ingen direkt utpekad...)
Nu har jag 3 fälgar att reperera till Paul....;) (köpte vinterfälgar som var skadade i höstas)
Och i förrgår var jag endast några dm från att smälla med en älg med firmabilen...är det tur eller är turen nu förbrukad?
Ja, inte vet jag, men jag köpte några trisslotter & en Harry idag...håll tummarna...

Bronto
2008-05-09, 18:14
Usch vad tråkigt att höra! Skönt att det inte hände något mer än 'bara' fälgarna, kunde ju fått sladd eller tacklats av polacken. Sicken idiot. Du tog inte hans uppgifter för att kunna få ut något på försäkring?

RobertH
2008-05-09, 18:26
Usch vad trist!

Ashra
2008-05-09, 19:59
jag hade inte släppt iväg fanskapet innan polisen kommit.

Luc!fear
2008-05-10, 09:31
jag hade inte släppt iväg fanskapet innan polisen kommit.
Det säger alla jag talat med tyvärr.
Jag hade bråttom på väg till jobbet och tänkte "shit happens", men så här efteråt inser jag nog att jag borde tagit dit polisen...