handdator

Visa fullständig version : Hur ser den perfekta träffen ut för Dig?



powernap
2008-04-11, 17:15
efter lite löstryckta trådar till höger o vänster beslöts att vi ska föra såna här diskussioner här.

vad vill vi göra på de olika träffarna?

ska vi införa minimumantal om det ska bli nåt eller inte?

vill vi ha övernattningsförslag?

hur långt är vi beredda på att köra för att komma till träffen?

osv osv osv....detta ska diskuteras här

---------------

moderatorer, omformulera gärna, men gör denna till en sticky?!

KPKalle
2008-04-11, 17:20
moderatorer, omformulera gärna, men gör denna till en sticky?!Stuck ;)

Good idea for a thread :cool:

Christian
2008-04-11, 21:46
Minst 4 bilar anser jag.....

Annars är det mer en kompisträff med grannen......

powernap
2008-04-12, 15:20
jag tycker att någon form av program ska förekomma....så folk som kanske inte vill upp alltför tidigt kan ansluta vid lite olika tidpunkter.....

powernap
2008-04-19, 17:06
efter ett digert material av superlativ, verkar det som att halmstadträffen är i det närmaste i bulls eye när det gäller innehåll.....vi som var med vet vad vi pratar om :-)

dessutom lyckades vi få en ny medlem :-) efter parkering i garagehuset så kom det helt plötsligt en bil som vi inte sett innan o undrade vad som var på gång....efter lite snack så kom denna bil med oss till slalomen, och ska enligt uppgift bli medlem för att i framtiden komma på de träffar som är inom räckhåll

RandyPiper
2008-04-19, 17:10
jag tycker att någon form av program ska förekomma....så folk som kanske inte vill upp alltför tidigt kan ansluta vid lite olika tidpunkter.....

Ord !

En fantastisk idé, den borde vi genomföra. Några fasta tidpunkter på träffarna där sjusovare kan möta upp.

powernap
2008-04-20, 12:50
Ord !

En fantastisk idé, den borde vi genomföra. Några fasta tidpunkter på träffarna där sjusovare kan möta upp.

detta med hålltider, a la sportevenemang på TV, genomfördes efter bästa förmåga under halmstadträffen, dock inte INNAN första samlig...men d klart man kan alltid bli bättre...

'bra med skriverier i denna tråden, när senaste träffen är i färskt minne'

Ace
2008-04-20, 19:10
Är det någon som känner till flygfälten som brukar hyras ut till entusiastklubbar och dyl? Hobbe, RobertH,Marcus har ni koll på det?
Jag har sökt lite och hittat att det har varit klubbar på Vårgårda, Lunda och några till. Minns att jag läst att det finns en hel del fält för uthyrning.

Christian
2008-04-20, 20:13
Citat från:
Hyra flygfält? - Nissan Owners Group Sweden (http://193.14.171.135/forum/showthread.php?t=157966)

Ljungbyhed flygfält, i skåne.
Går att bygga småskojiga handling banor där.
Har varit där och testat med jobb några ggr.
Tror det kostade 4500:- per dag.

---------------------------------------------------

www.bjorkvikring.com

---------------------------------------------------

Ljungbyhed går att hyra.
Kan bli ganska bra bana av det med taxi banorna och så. Inte särskilt dyrt heller har jag för mig.
Sen är där ju Björka flygfält mellan Sjöbo och Veberöd, men jag tror att kronan äger det fortfarande kanske är svårt att hyra.

-----------------------------------------------------

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=801957

Ace
2008-04-22, 17:14
Program med hålltider är perfekt.
Sen har det kommit upp en del kritik mot "buskörning" på allmän väg
så ett avskilt område till förfogan under dagen är nog att föredra.
Sen saknade jag lite upp-med motorhuven-snack i Halmstad.
Kanske inte så kul för alla flickvänner men det är ball att veta vad folk gjort med sina bilar. Visst, det är bara att fråga men vad jag såg så var det inte en enda huv uppe :)
Vad kan man mer hitta på? Konbana, dragrace, Bil-poängpromenad med GPS kanske!?! BRAINSTORMING nu allihop....

powernap
2008-04-22, 19:17
på "strax innan bendtbil"-mötesplatsen så var christians huv uppe....tror minsann han spanade ner i hemligheterna under min huv oxo....


håller med....BRAINSTORM

Christian
2008-04-22, 21:50
på "strax innan bendtbil"-mötesplatsen så var christians huv uppe....tror minsann han spanade ner i hemligheterna under min huv oxo....


håller med....BRAINSTORM

Indeed I was....

Fick ju visa upp mitt *bling*, och fick även chans att se Jonas *bling*......

powernap
2008-04-23, 10:17
*inget bling under min huv*

FEED ME
2008-04-23, 15:24
Konbana på avlyst plats. Med tillgång till lite god mat (t.ex. grillning). Det är allt jag begär! :) Och ju fler som kommer, desto roligare. Eftersom bara en bil kan köra åt gången på en konbana, så blir det ju automatiskt plats för socialt umgänge och spark på däcken...

Flygfält nära Stockholmstrakten är ju Lunda, som redan är bekant för de flesta. Sedan finns ju Malmby i trakterna av Strängnäs, där det brukar vara lite bilaktiviteter ibland. Närmast Stockholm är väl Barkarby -vet inte riktigt hur avancerat det är att få komma dit...

I mina småländska hemtrakter har vi Uråsa flygfält, nära Växjö -där jag varit och gasat några gånger.

Men högst upp på önskelistan är förstås att få till en Superstage-träff på Bilsports välkända bana i Emmaboda. Den är suveränt kul att köra!

powernap
2008-04-23, 15:35
nån som har lust o tid att klistra in bilsports SS i denna tråden?

Limited Edition
2008-04-26, 10:26
Jag känner avsaknaden av något här nere i Skaeune! så Ljungbyhed flygfält hade varit perfekt i typ augusti

Gabriel
2008-05-18, 00:06
klippan s kommun har tagit över driften

RandyPiper
2008-05-18, 02:10
Välkommen till forumet Gabriel !!

Satt igår och funderade över alla betalande medlemmar som aldrig skrivit ett ord när jag spanade in medlemslistan.

Fanns flera stycken och jag undrade just varför de inte tog bladet från mun ;)

On topic:

För mig så är den perfekta träffen självklar.... rakt i säng ska det vara :woot: