handdator

Visa fullständig version : Halmstadsbor (och ni andra som bor inom en 10 mils omkrets) se hit !!!



RandyPiper
2008-03-31, 21:17
Nu är det så att för några år sedan hade lokala butiken frysta frasvåfflor som var ämnade att tillagas i brödrosten. Med grädde och lite sylt blev de godare än de som finns att köpa på skansen. Gudomligt gott !:drool: :lick:

Har inte sett dessa på ett par år men kommer ihåg att de tillverkades av "halmstads bagaren" eller nåt sånt. Någon av er halmstadsbor, eller ni som bor söderut ö.h.t som sett dessa i frysdisken på senaste ?

Rasmus
2008-04-01, 18:47
Kolla vad jag hittade på ICA idag! Tänkte på dig och tog en bild…
På baksidan av förpackningen stod det att dom med fördel tillagas i brödrosten. Vetif*n om det är just dessa du tänker på, men dom kanske är värda ett test? Kostade 18 spänn per förpackning.

http://www.gotlandsbilder.se/upload/vafflor.jpg

powernap
2008-04-01, 18:49
Nu är det så att för några år sedan hade lokala butiken frysta frasvåfflor som var ämnade att tillagas i brödrosten. Med grädde och lite sylt blev de godare än de som finns att köpa på skansen. Gudomligt gott !:drool: :lick:

Har inte sett dessa på ett par år men kommer ihåg att de tillverkades av "halmstads bagaren" eller nåt sånt. Någon av er halmstadsbor, eller ni som bor söderut ö.h.t som sett dessa i frysdisken på senaste ?

hur e det med geografikunskaperna??

Ashra
2008-04-01, 18:54
randy håll dig till mc donalds !

RandyPiper
2008-04-01, 19:01
Kolla vad jag hittade på ICA idag! Tänkte på dig och tog en bild…
På baksidan av förpackningen stod det att dom med fördel tillagas i brödrosten. Vetif*n om det är just dessa du tänker på, men dom kanske är värda ett test? Kostade 18 spänn per förpackning.



Intressant !!!! :)

Förpackningen ser inte riktigt likadan ut , men man får hoppas att de smakar lika bra och de är ju ämnade för brödrosten med. Tack för researchen, var hittade du dom ? På gotland antar jag men i vilken butikskedja ?

Köpte du inte några till dig själv ? 18 kr är ett kap !

Rasmus
2008-04-01, 20:49
Intressant !!!! :)

Förpackningen ser inte riktigt likadan ut , men man får hoppas att de smakar lika bra och de är ju ämnade för brödrosten med. Tack för researchen, var hittade du dom ? På gotland antar jag men i vilken butikskedja ?

Köpte du inte några till dig själv ? 18 kr är ett kap !

ICA!
Nej, jag köpte inga till mig själv för då blir jag fet ;)

powernap
2008-04-01, 20:51
letar vi matchvikt inför sommarens bankörning???

eller du kanske är på gång till halmstadträffen????

Rasmus
2008-04-01, 21:04
letar vi matchvikt inför sommarens bankörning???


Ja, Robban och Marcus kommer ju till Gotland och rejsar på Gotland Ring med mig om en månad. Eftersom dom båda har trimmade och sänkta bilar så får jag nog försöka kapa vikt för att hänga med ;)

Billigare och sundare än kolfiber :D :D

powernap
2008-04-01, 21:05
:) då får ni ha så skoj


hörde att krom är tyngre än våfflor btw :woot:

Rasmus
2008-04-01, 21:14
hörde att krom är tyngre än våfflor btw :woot:
Det är en hemlighet men om du lovar att inte berätta för nån....
Robbans krom är inte riktigt krom, det är blänkande plast. Fast han vill att alla ska tro att det är krom på riktigt eftersom krom är dyrare än blänkande plast :eek:

powernap
2008-04-01, 21:17
'jo vad jag sett så stämmer det ryktet, tror dock inte det är någon hemlighet om fuskandet i jakten på bling bling'

Christian
2008-04-01, 22:32
nu tar vi topic här:


Det är våfflor som man fick i plugget juh!!

Hobbe
2008-04-01, 22:33
Randy "Våfflan" Piper kommer att flytta ned till Vinslöv ;)

RandyPiper
2008-04-01, 22:50
hur e det med geografikunskaperna??


Sisädär.... ser ingen större vits med att lära mig geografi, I sverige finns Stockholm, resten kan väl kallas vischan ;)


Men seriöst, halmstad ligger väl söderut från stockholm sett. På västsidan.

RandyPiper
2008-04-01, 22:52
nu tar vi topic här:


Det är våfflor som man fick i plugget juh!!

Mammas våfflor ? Har ni verkligen folk nog för en skola i Vinslöv ?

RandyPiper
2008-04-01, 22:54
Randy "Våfflan" Piper kommer att flytta ned till Vinslöv ;)

:woot:

Inte riktigt, men jag kan lova att jag kommer jaga land och rike runt för de där våfflorna. Har varit ute med bilen flera gånger och åkt runt på diverse ICA MAXi i storstockholmsområdet enbart för att leta efter de där våfflorna.

Men den som väntar på något gott ......

powernap
2008-04-02, 06:59
Sisädär.... ser ingen större vits med att lära mig geografi, I sverige finns Stockholm, resten kan väl kallas vischan ;)


Men seriöst, halmstad ligger väl söderut från stockholm sett. På västsidan.

hmmm ok...det finns ungefär 8000000 människor som inte håller med dig...men gå mot strömmen bara....

Ashra
2008-04-02, 17:04
randy köp ett våffel järn pöjk !

Fredrik
2008-04-02, 18:55
Randy, jag kom på vilka våfflor du menar - vi hade sådana själva för några år sedan, hur smidigt som helst, ner i brödrosten bara och klart på en minut!
Tillverkarens logga var rödgul om jag inte minns fel, men jag kommer inte ihåg om de hette Halmstadsbagarn, eller om det var något liknande.

Ace
2008-04-02, 19:20
Tror jag skall skicka ett paket till Randy om jag hittar dom i affären! Någon som hänger på....? Kan ju bli hur skoj som helst om han får drivor av våfflor i brevinkastet!

Fredrik
2008-04-02, 19:32
Ett paket går nog inte in i brevinkastet på en dörr, men skicka gärna en våffla per kuvert - det funkar nog ;)

(Randy, du kan ringa och tacka mig sedan när du sitter med ett berg av kuverterade Halmstadsvåfflor framför dig :woot: ).

RandyPiper
2008-04-02, 19:41
Randy, jag kom på vilka våfflor du menar - vi hade sådana själva för några år sedan, hur smidigt som helst, ner i brödrosten bara och klart på en minut!
Tillverkarens logga var rödgul om jag inte minns fel, men jag kommer inte ihåg om de hette Halmstadsbagarn, eller om det var något liknande.

Exakt.... de låg i en liten kartong med de färgerna om jag inte minns fel, de var inte bara lätta att laga till utan hur goda som helst med.


Tror jag skall skicka ett paket till Randy om jag hittar dom i affären! Någon som hänger på....? Kan ju bli hur skoj som helst om han får drivor av våfflor i brevinkastet!

Kanske blir problem med att de tinas upp på vägen och måste återfrysas.... men skicka gärna så tar jag emot, sen får vi se om man blir magsjuk på kuppen :)



Ett paket går nog inte in i brevinkastet på en dörr, men skicka gärna en våffla per kuvert - det funkar nog ;)

(Randy, du kan ringa och tacka mig sedan när du sitter med ett berg av kuverterade Halmstadsvåfflor framför dig :woot: ).

Finns det fryskuvert att köpa ?

Fredrik
2008-04-02, 19:42
Finns det fryskuvert att köpa ?

En kylklamp får man nog i kuvertet också :mrgreen: