handdator

Visa fullständig version : Flipperspel på mätare och varningslampor



Mini Eva
2008-03-31, 19:32
Jag är ny medlem på forumet och behöver hjälp med ovanstående. De sista dagarna har den uppträtt med mätarna slår upp och ned, varningslampor blinkar m.m. Har bara ägt bilen 3 veckor och hoppas att snarast lösa detta problem. Vi har kollat de jordpunkter vi har sett i motorrummet. Haft isär batteripolerna och smörjt dessa men ingen framgång där. Finns det någon mer jordpunkt eller jordfläta som man kan kontrollera eller kan det rent av vara databoxen som börjar konstra? Har ett serviceställe för Minisar där jag bor men har efter en kontakt med dessa insett att kompetensen finns väl inte riktigt för Minisar och löser hellre detta själv om det är möjligt. Hoppas någon har en bra ide eller varit med om liknande. Bilen är en Cooper -03:a.
Trivs jättebra med min bil för övrigt då det är en "dröm" som gått i uppfyllelse.

Tack på förhand - Eva

Marcus
2008-03-31, 19:35
Precis sådär uppförde sig min bil när jag försökte starta den med mkt dåligt batteri.

Dock så slutade detta efter laddning.

Händer det hal tiden eller bara när du startar?

Mini Eva
2008-03-31, 19:37
Även när jag åker. Har dock inte kollat batterispänningen och det är inget problem med att starta som det brukar vara när batteriet börjar bli visset.