handdator

Visa fullständig version : Dimljus



minimajs
2008-03-29, 13:08
Nu så te nästa projekt! Stripsen är på och nu vill ja hitt på nått mer. Nått som har stört mitt estetiska sinne är att dimljusen inte är xenon, mina vanliga ljus är xenon men inte dimljusen? tycker inte att det ser riktigt bra ut, så ja tänkte byta. Jag hörde av nån att man kunde skaffa fejkdimljus som ser ut som vanligt xenon, men inte alls är lika dyra? nån som har lite mer erfarenhet av detta? blir det bra? vart kan man skaffa dessa? vad kostar det?:???:

Tack på förhand!
Martin

Christian
2008-03-30, 11:37
Angel Eyes ??

Sånna som jag har??

Tyvärr hittade jag ingen bild på det på min bil...

minimajs
2008-03-30, 12:50
Nje inte angeleyes, utan jag vill bara att dimljuset och varselljuset(det heter väl så?) ska vara i samma "färg" som xenon ljuset, men tror ja har hittat svaret, på diodhuset.se kan man köpa lampor me "xenon look", vet inte hur detta kommer att bli men de kostade inte så mycke, så ja testar. Men tack ändå!
//Martin

kakan
2008-03-30, 20:49
Nje inte angeleyes, utan jag vill bara att dimljuset och varselljuset(det heter väl så?) ska vara i samma "färg" som xenon ljuset, men tror ja har hittat svaret, på diodhuset.se kan man köpa lampor me "xenon look", vet inte hur detta kommer att bli men de kostade inte så mycke, så ja testar. Men tack ändå!
//Martin

Du råkar inte veta vad sockeln heter på dimljusen?

minimajs
2008-03-30, 21:20
Du råkar inte veta vad sockeln heter på dimljusen?

jag var nere i garaget och kollade nu, och det var ju inte dimljuset som ja mena, utan varselljuset(dimljuset var det redan ett blåare sken på). Vet inte hur det ser ut på era bilar men på min så är det inte xenon, men övriga tycks vara det. Detta stör mig lite. plockade bort ena lampan nu, och det verkar vara en 5watt, och sockeln heter W5W(?) beställer ett par och testar lite så får vi se hur det ser ut. :handen:

//Martin