handdator

Visa fullständig version : Vilka utrustningspaket på MC pre-facelift?



arcamone
2008-03-27, 14:45
Hej!
Tänkte bara kolla ifall någon med koll på utrustning kan reda ut vad det är för paket på min MC från sent 2003. Har inte fått ihop det till något speciellt kryddpaket (Curry med extra allt månne?) utan föregående ägare verkar ha plockat lite här och var i utrustningslistan.

Belysnings-/förvaringspaket, exteriör krom, klimatanläggning, läderratt, färddator, larm, ASC-T. Sportstolar i tyg (något jag aldrig sett tidigare), sportchassie/-ljuddämpare samt S-spoke 17" fälgar.

Att det dessutom sitter runflat-däck på två av fälgarna gör att man får det sämsta av två världar. Får söka igenom vad för däck som rekommenderas av de allsmäktiga och hoppas att man lyckas sladda sig igenom Halmstad-träffen på ett någurlunda värdigt sätt!

/David

Christian
2008-03-27, 19:22
Kommer du till Halmstadsträffen ???

//Arrangör

Marcus
2008-03-31, 09:08
Det låter precis som du säger som att första ägaren plockat hipp som happ.

Du verkar ha allt från Curry, förutom halvläder och boost stereo.

Däcktips finns det ju en del av i teknikdelen :)

arcamone
2008-03-31, 09:50
Åh, Boosten har jag så klart, missade nämna detta. Alltså halvlädret som saknades - gubben från Kullavik kanske var djurrättsaktivist :D

Måste bara koppla in en AUX-kabeln så man får igång ipodden. Helt ok ljudkvalitét även för en gammal hifi-nörd i Boostpaketet, kanske blir en montering av MDS magnesiumbasar dock. Ingen som har bilder på orginal frontelement i Boostpaketet? Fungerar det att byta rakt av till h/k-elementen?

För er i Göteborgsområdet kan jag verkligen rekommendera turen kring sjön Lygnern. Körde norrsidan från Sätila till Fjärås igår kväll. Skall det verkligen gå fortare i kurvorna än rakt fram. :p Beroendeframkallande! Man får kanske passa på innan alla hojåkare kommer ut...

/David, som nu är nöjd att sommardäcken sitter på

powernap
2008-03-31, 10:25
För er i Göteborgsområdet kan jag verkligen rekommendera turen kring sjön Lygnern. Körde norrsidan från Sätila till Fjärås igår kväll. Skall det verkligen gå fortare i kurvorna än rakt fram. :p Beroendeframkallande! Man får kanske passa på innan alla hojåkare kommer ut...

/David, som nu är nöjd att sommardäcken sitter på

låter som om man har hittat en lämplig körstrecka inför nästa göteborgsmeeting :woot:

ps. välkomnar härmed alla göteborgare till halmstadträffen i separat tråd ds.
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5097

Luc!fear
2008-03-31, 11:54
Helt ok ljudkvalitét även för en gammal hifi-nörd i Boostpaketet, kanske blir en montering av MDS magnesiumbasar dock. Ingen som har bilder på orginal frontelement i Boostpaketet? Fungerar det att byta rakt av till h/k-elementen?

/David, som nu är nöjd att sommardäcken sitter på
Varför byta ut Infinity högtalarna? (det är det som sitter som orginal vid boost)
Stereon är utvecklad av Alpine....
Kanske inte så konstigt att det är bra ljud i "boost"...
(jag är också nöjd ;) meed boost)
/Dan

Bronto
2008-03-31, 12:00
Åh, Boosten har jag så klart, missade nämna detta. Alltså halvlädret som saknades - gubben från Kullavik kanske var djurrättsaktivist :D

Måste bara koppla in en AUX-kabeln så man får igång ipodden. Helt ok ljudkvalitét även för en gammal hifi-nörd i Boostpaketet, kanske blir en montering av MDS magnesiumbasar dock. Ingen som har bilder på orginal frontelement i Boostpaketet? Fungerar det att byta rakt av till h/k-elementen?

För er i Göteborgsområdet kan jag verkligen rekommendera turen kring sjön Lygnern. Körde norrsidan från Sätila till Fjärås igår kväll. Skall det verkligen gå fortare i kurvorna än rakt fram. :p Beroendeframkallande! Man får kanske passa på innan alla hojåkare kommer ut...

/David, som nu är nöjd att sommardäcken sitter på

Köpte du den av en gubbe i k-vik? Borde sett den susa runt där..

arcamone
2008-03-31, 12:11
Nja, utav en bilfirma i Västra Göteborg men fd. ägare var skriven därnere. Jag bor också i väster så vi kanske svischar förbi varandra.

Ang. Boosthögtalarna: Visste att det var Alpine som gjort stereon men ej att Infinity gjort högtalarna - trevligt. Det är väl dessutom samma ägare på harman/kardon och Infinity? H/k har väl oftast stått för elektroniken och Infinity högtalarna, lite OT men ändå...

/David, nu något klokare och nöjdare

Bronto
2008-03-31, 15:53
David: körde du förbi Hovås norrut på 158an idag? Måste nästan varit du som kom på motorvägen, körde på lilla vägen vid hovåsboden :)

arcamone
2008-03-31, 16:07
David: körde du förbi Hovås norrut på 158an idag? Måste nästan varit du som kom på motorvägen, körde på lilla vägen vid hovåsboden :)

Nope, idag har det jobbats! Dock gott att höra att det finns fler med bra smak gällande färgvalet på Minin :cool: Något för Cooperspottingtråden kanske?

/David

B-man
2008-04-01, 08:09
David, var det du som köpte mina S-spoke fälgar i somras eller yrar jag som vanligt?? Jag hade en röd Cooper då.

arcamone
2008-04-01, 08:25
David, var det du som köpte mina S-spoke fälgar i somras eller yrar jag som vanligt?? Jag hade en röd Cooper då.


Nej du! Är nybliven Miniägare sedan några veckor och de satt på vid köpet. Så jag har ingen aning hur länge de suttit på/funnits till bilen. 18" ser snyggt ut på din. Tycker dock att 17" är skumpigt men det kanske beror på runflatsen. Någon som har koll på hur det är att blanda runflats med vanliga däck? Har tyvärr två av varje och alla har bra mönster.

/David

B-man
2008-04-01, 10:03
Kan ju säga att det är mindre stötigt än man tror.
18 tums ej runflat är nog i vilket fall som helst mindre stötigt än 17 runflat.
Bytte från 17" runflat till 17" icke runflat i somras (då jag sålde mina s-spoke) och det är en jäkla skillnad.

Så du borde ha två mer stötiga däck än dom två andra kan man säga....