handdator

Visa fullständig version : Gran Turismo 5 Prologue



ersk
2008-03-24, 19:47
Onsdag 26/3 släpps förspelet för Gran Turismo 5, dvs Gran Turismo 5 prologue för nedladdnig på ps3store!

Vi som kommer att ladda ner spelet kan ju skriva upp sig här så har vi nåra sköna onlinetävlingar att se fram emot!

Ses där!!

RandyPiper
2008-03-24, 19:55
Kommer man kunna köra MINI ?
Funderar på att kränga min 360 och köpa en PS3:a i såna fall, är redan sugen på det med tanke på att Rock Band aldrig verkar släppas till 360.

RobertH
2008-03-24, 20:30
Count me in! haha

Rasmus
2008-03-24, 20:46
Count me in! haha

Bra! Då kan jag köpa PS3-kittet av dig om 6 månader för en bråkdel av nypriset.

Christian
2008-03-24, 21:03
Beratta var man kan ladda ner det så ska vi nog kunna lösa en onlinekväll.....

Luc!fear
2008-03-25, 07:34
http://www.granturismoworld.com/default.aspx?langid=20&infid=0
Ser inga MINI's, någon som vet om dessa finns med?

Rausner
2008-03-25, 08:44
Kommer snart köpa ps3. Vet inte om det blir denna lön eller nästa (trots allt gta 4 om en månad :))

ersk
2008-03-25, 21:24
Spelet släpps som sagt inatt på ps3store eller om man hellre vill köpa det i någon spelbutik imorgon under dagen.

Har ingen koll på vilka bilar som finns med i prologuen, det är ju bara ett femtiotal i förspelet, men tilll fulla spelet lär ju mini finnas med. Det brukar ju vara ca 500 bilar och MINI fanns ju med i fyran.

Kommer att ladda hem det inatt.

Ses!

Christian
2008-03-25, 21:36
Keep us posted!!!!

ersk
2008-03-25, 22:22
Hittade precis en lista på bilarna som ska finnas med i prologuen :)

Först vart jag lite besviken då jag inte hittade någon BMW MINI men sen fick jag se att den som skrivit listan varit förnuftig att ta bort BMW från namnet,

Det finns alltså en Mini Cooper S '06 att köra till allas glädje, samt 72 andra bilar till att välja på, inte illa för ett förspel :)

Luc!fear
2008-03-27, 07:07
Köp spelet för 399:-
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?ref=&id=63787&utm_source=Newsletter_spel_v13_2008&utm_medium=Newsletter&utm_term=&utm_content=Promote1&utm_campaign=

RandyPiper
2008-03-27, 13:16
Kommer det här spelet endast till PS3 ?

ersk
2008-03-27, 14:50
Japp det kommer endast till ps3, GT5 som kommer så småning om är ju ett av playstations flaggskepp.

Jag köpte spelet i butik igår för 399:-

Jag verkar vara den enda som har spelet än så länge? :)

Tips: På GAME kan man just nu byta in ett ps3spel och få köpa GT5 prologue för 49:- spänn!

För dem sominte har ett ps3 kan du även köpa ett iklusive spelet för 4490:- med två handkontroller. Ace, åk och köp!

Rasmus
2008-03-27, 15:05
Det vill till att GT5 Prologue är bra om man inte ska hinna tröttna innan det riktiga GT5 kommer om cirka 1 år…

Rausner
2008-03-27, 18:45
Ersk: Du glömde det viktigaste - Hur är spelet då, mer än grafik?

ersk
2008-03-27, 19:54
Om man vill ha ett bilspel till ps3 nu med simulatorkänsla så är GT5 enda alternativet.

I jämförelse med GT4 prologue så är detta spelet mer "ett helt spel" än vad tidigare upplaga var där man i princip bara kunde ta licenser.

Jag har bara testat mini cooper S än så länge och det känns faktiskt ungefär som att köra en riktigt mini, om man kör med ratt så att säga. Det ska vara en 06:a men att dömma från innerpanelen så är det mer en 02-05 modell.

Det finns 5 olika banor varav en stadsbana (London) som är riktigt kul att köra.
Det finns 71 bilar att väja mellan.

Spellägena är också många för att vara ett förspel.

Arkad för snabbrace
2 playerläge med splitscreen för kompisrace hemma
Onlinerace för att knäcka polarna online där du kan köra 16 bilar samtidigt.

Timetrialläget för att nöta tid efter tid och lägga upp dina bästa resultat i hall of fame listan.

Det tar nog ett tag innan man tröttnar, det fins alltid någon som är bättre somdu vill knäcka.

Fräckt är att när du kör timetrial så sparas ditt replay automatiskt som andra spelare kan ta del av när dem kllar in listan på bästa tider.

Fräckt va?

Så vad vänta ni pÅ? :)

Bronto
2008-03-27, 20:59
Vilken ps3 store kan ni ladda ner det från? Hittar det inte där, finns det verkligen online än?

ersk
2008-03-27, 21:46
Det verkar inte som om dem ha lagt upp det online ännu, jag köpte mitt med fodral i affären

powernap
2008-03-27, 21:53
Det verkar inte som om dem ha lagt upp det online ännu, jag köpte mitt med fodral i affären

ERSK du har ju då den hårda versionen!!!!

OT: btw, välkommen den 19 till halmstad, har haft lite PM med ace........

Rasmus
2008-03-27, 22:38
Betalar ni 399 spänn för en demo med 5 banor??!!

powernap
2008-03-28, 06:13
Betalar ni 399 spänn för en demo med 5 banor??!!

inte NI, DOM......

ersk
2008-03-28, 16:33
Lätt värt det, man komer kunna ladda hem det för 300:- för den som är snål ;)

6 banor var det förresten och 71 bilar, det är mer än man får i ett skitspel som motorstorm för 649:- (!!!) eller Need for speed ellr whatever. Har aldrig hört talas om ett demo med alla de funktioner ovan jag nämnde. Ett demo bruka innehålla max 3 bilar och en bana, om man har tur :)

Sen är ju GT världens bästa bilspel till hemmagonsol också ;)

RandyPiper
2008-03-28, 16:34
Lätt värt det, man komer kunna ladda hem det för 300:- för den som är snål ;)

6 banor var det förresten och 71 bilar, det är mer än man får i ett skitspel som motorstorm för 649:- (!!!) eller Need for speed ellr whatever. Har aldrig hört talas om ett demo med alla de funktioner ovan jag nämnde. Ett demo bruka innehålla max 3 bilar och en bana, om man har tur :)

Sen är ju GT världens bästa bilspel till hemmagonsol också ;)

Har du testat Forza 2 till 360 ? Är det bättre känsla i GT5 ?

ersk
2008-03-28, 20:47
Har bara testat FM2 ett par race hos Paul en gång och det lite för längesen för att avgöra dem två emellan.

Men fysiken är bättre än i GT4 vilket ger höga poäng.

För de som inte orkar ta sig till affären finns spelt NU att ladda ner på ps3store i din ps3, kostar tyvär 399:- där också (europa ska alltid vara värst), men jag lova det är värt varenda krona för oss som gillar bilspel och väntar som tokar på GT5. KÖP KÖP KÖP

P.S liigger etta på highscore listan för cooper S, någon som kan köra Minin fortare? :)

RobertH
2008-03-28, 22:20
Finns det någon ratt till PS3 som är lika bra som Microsoft Racing Wheel till xbox 360?

ersk
2008-03-28, 23:26
Finns en Logitechratt som ser ut ungefär som microsoftratten, men jag har inte testat den, så det är svårt att säga.

Men ratten kopplas ju via USB-jacket så det ska funka med i princip vilken datorratt som helst. Så det är väl bara att leta upp den bästa ratten med USB-sladd, koppla in och spela.

ersk
2008-03-29, 01:42
HÄNT EXTRA!

Det här är helt otroligt men snacka om interaktivt spelande!

Ska precis köra in i näst sista kurvan och överta ledarbilen då tredje bilen i loppet kör rakt in i sidan på mig så det ekar mellan läktarna.
Jag tappar kontrollen, ut på gruset och ratten blir alldeles sladdrig.
Varken gasen eller styrningen funkar längre, ratten är helt död. Han tog helt enkelt död på min ratt med andra ord i den smällen. :o :o :o

Har startat om och kontrollerat samtliga sladdar, men ratten är helt död.

Så det blir till att köpa en ny ratt, kan bli dyrt att fortsätta spela om man måste köpa ny ratt om man blir mejjad! :blink:

powernap
2008-03-29, 09:17
HÄNT EXTRA!

Det här är helt otroligt men snacka om interaktivt spelande!

Ska precis köra in i näst sista kurvan och överta ledarbilen då tredje bilen i loppet kör rakt in i sidan på mig så det ekar mellan läktarna.
Jag tappar kontrollen, ut på gruset och ratten blir alldeles sladdrig.
Varken gasen eller styrningen funkar längre, ratten är helt död. Han tog helt enkelt död på min ratt med andra ord i den smällen. :o :o :o

Har startat om och kontrollerat samtliga sladdar, men ratten är helt död.

Så det blir till att köpa en ny ratt, kan bli dyrt att fortsätta spela om man måste köpa ny ratt om man blir mejjad! :blink:

drabbar det nån fattig??

RobertH
2008-03-29, 10:58
Låter helt sjukt!

Du har inga nackskador då?

ersk
2008-03-29, 12:23
Nope inga nackskador och vaken fatttig eller rik, men jag måste bara ha en ny ratt.

Tyvär råkade jag kolla på ett klipp på youtube och läte recensioner om en ratt somsägs vara bäst på marknaden för oss dödliga.

Logitech G25 (kostar 2200!) Dyr, men ha fått sukt bra betyg.

Ni som undrar hur Prologic är och ratten, sök på "Gran Turismo G25 GT5 review" på youtube, kan ine länka i min ps3 så jag lägger upp en länk här när jag kommer åt en dator.

RobertH
2008-03-29, 12:31
YouTube - Logitech G25 GT5 Prologue Demo (http://www.youtube.com/watch?v=SnrmXZdDfUw)

RobertH
2008-03-29, 12:35
Det här var ju faktiskt himla fräckt!

http://www.myhomesimulator.com/images/logi_g25.jpg

Ace
2008-03-29, 21:56
Nope inga nackskador och vaken fatttig eller rik, men jag måste bara ha en ny ratt.

Tyvär råkade jag kolla på ett klipp på youtube och läte recensioner om en ratt somsägs vara bäst på marknaden för oss dödliga.

Logitech G25 (kostar 2200!) Dyr, men ha fått sukt bra betyg.

Ni som undrar hur Prologic är och ratten, sök på "Gran Turismo G25 GT5 review" på youtube, kan ine länka i min ps3 så jag lägger upp en länk här när jag kommer åt en dator.

Lägg det på ett Milltek CatBack istället!

Bronto
2008-03-31, 07:38
Har införskaffat mig spelet nu och måset säga att det är mcket bättre än jag trodde! Antog att fysiken skulle vara på samma nivå som demot de släppta förra året men det är enorm skillnad! Har köpt MCS, R8, M3 och GT-R och har börjat battla online. Jag äger... Ska försöka ta Ersk rekord på Londonbanan nu! Kom på 12:e plats igår men tror att han körde i Reverse formatet.
Jag tycker att det är bättre fysik i GT5p än Forza från vad jag testat. Man kan ju ändra inställningarna på TC, ASM, driving line, steering help och byta från 'normal' till 'professional' mode. Den sistnämnda gör en stor skillnad för man märker direkt om bilen udnerstyr eller överstyr+man kan itne nita bromsarna hela tiden eller gasa sig ur kurvor. Då börjar man likna en gräsklippare mer och mer :D

KIT
2008-03-31, 12:27
Grymt spel! Laddade ner det igår. Vad är era namn på ps3, så jag kan köra sk***ten av er_!

Rausner
2008-03-31, 17:33
Bronto: Kan man trimma bilarna något i prologue eller måste vi vänta till fullversionen? :(

ersk
2008-03-31, 17:58
Har införskaffat mig spelet nu och måset säga att det är mcket bättre än jag trodde! Antog att fysiken skulle vara på samma nivå som demot de släppta förra året men det är enorm skillnad! Har köpt MCS, R8, M3 och GT-R och har börjat battla online. Jag äger... Ska försöka ta Ersk rekord på Londonbanan nu! Kom på 12:e plats igår men tror att han körde i Reverse formatet.
Jag tycker att det är bättre fysik i GT5p än Forza från vad jag testat. Man kan ju ändra inställningarna på TC, ASM, driving line, steering help och byta från 'normal' till 'professional' mode. Den sistnämnda gör en stor skillnad för man märker direkt om bilen udnerstyr eller överstyr+man kan itne nita bromsarna hela tiden eller gasa sig ur kurvor. Då börjar man likna en gräsklippare mer och mer :D

Nej Bronto, jag körde inte reverse, har inte testat reverse på nagon bana ännu. Jag har kört både på proffesional och standard, låg etta på proffesional och tvåa på standard när jag kllade sist med Mini Cooper S. :) Så det är bara att träna Brontograbben hehehe. Du kan ju ladda ner mitt ghost när du övar.

Rausner: Nej det går inte att trimma bilarna i detta spelet vad jag sett till än så länge,

KIT: Vi som har Ps3 och spelet än så länge har nicknamen

ersk
bronto / anvnamn

Ditt?

Ses där!

KIT
2008-03-31, 21:10
mitt namn på ps3
kit1974

Försöker ladda ner uppdateringen men får hela tiden ett felmeddelande, någon annan som har samma problem??

Bronto
2008-03-31, 23:11
Nej Bronto, jag körde inte reverse, har inte testat reverse på nagon bana ännu. Jag har kört både på proffesional och standard, låg etta på proffesional och tvåa på standard när jag kllade sist med Mini Cooper S. :) Så det är bara att träna Brontograbben hehehe. Du kan ju ladda ner mitt ghost när du övar.

Rausner: Nej det går inte att trimma bilarna i detta spelet vad jag sett till än så länge,

KIT: Vi som har Ps3 och spelet än så länge har nicknamen

ersk
bronto / anvnamn

Ditt?

Ses där!

Argh, måste hitta bättre linjer på Londonbanan... Försökte verkligen koncentrera mig men behöver finslipa vissa kurvor, sista är lurig tycker jag innan målrakan.

Det går att trimma och ställa in bilarna när du klarat av alla tävlingarna.

KIT: har hört att vissa haft problem med uppdateringen, gick smärtfritt för mig men testa kanske att starta om ps3an eller googla något GT5 forum. Tråkigt att höra iallafall.

ersk
2008-04-01, 01:15
Jag hade också problem med uppdateringen de första två försöken, sen slank jag igenom, då trodde jag att det var servern som var överhettad med att för många försökte ladda ner uppdateringen samtidigt, men det borde vara lugnt nu?

Bronto: Hmm sista kurvan innan rakan har jag aldrig sett som ett problem, se till att gena över båda hörnorna, det är ganska brett och gott om plats där.

Man förlorar mycket tid på första kurvan efter långa rakan om man inte kommer in i rätt linje eller bromsar vid rätt tillfälle. Tipset där är att ha tvåan i hela tiden.

Mest tid tjänar man på de tre sista korta kurvorna innan den kurvan innan rakan du pratade om.

MITT STORA TIPS: Är att alltid köra med manuell växel annars förlorar du för mycket tid när den växlar i fel lägen.

Imorgon battlar vi! :)

ersk
2008-04-02, 17:33
Hur går det för er pöjka?

Jag väntar fortfarande på ratten jag beställt.
Har ni lyckats rejsa några bra tider än?

Bronto: Har du hittat något sätt att skapa eget onlinespel?

Bronto
2008-04-02, 17:40
Hur går det för er pöjka?

Jag väntar fortfarande på ratten jag beställt.
Har ni lyckats rejsa några bra tider än?

Bronto: Har du hittat något sätt att skapa eget onlinespel?

Mm, menade första kurvan kom jag på. Lurig att få till. Men klart jag alltid kör manuell, behöver kunna motorbromsa lite igrann och automaten kan vara slö.

Ska köra lite ikväll mer seriöst, men jag vet inte hur man hostar en match. Körde lite mot andra men det var dålig uppkoppling så deras bilar var över hela banan och blinkade typ. Dessutom rammade de mig konstand, inte ball alls..

Varifrån beställde du ratten förresten?

ersk
2008-04-02, 18:03
Jag beställde ratten från pixmania, 1900:- inkl. frakt

Rasmus
2008-04-04, 20:10
Många undrar om skillnaderna i kvalité mellan Forza och GT5. Här kommer några MINI-relaterade screenshots:

http://static.videogamer.com/videogamer/images/pub/large/racingsmall2.jpg

http://static.videogamer.com/videogamer/images/pub/large/racingsmall3.jpg

http://static.videogamer.com/videogamer/images/pub/large/racingsmall4.jpg

Och så en katt bland hermerlinerna:
http://static.videogamer.com/videogamer/images/pub/large/racingsmall5.jpg

Vad gäller spelkänslan så har jag ingen aning, eftersom jag inte testat GT5, men kollar man användarnas kommentarer, som kör både Forza2 och GT5, så verkar många vara överens om att spelkänslan och ljud etc. i Forza2 är bättre än i GT5 medan grafiken ser lite bättre ut i GT5.

Men då ska man ju komma ihåg att Forza2 är ett färdigt och väl beprövat spel medan GT5 än så länge är en demo. Det hinner nog hända mycket på ett år, innan det lanseras "på riktigt".

RandyPiper
2008-04-05, 19:23
En rigg till ps3:an som stod uppställd på BMW solna, ser riktigt schysst ut !

http://i25.tinypic.com/24c72v9.jpg

Ace
2008-04-05, 19:48
Ersk: Det är en sådan bror din får "snickra ihop!"