handdator

Visa fullständig version : Fråga om hur man släcker lufttryckslampa och om iPod.



Minin
2008-03-20, 09:14
Hej!
När jag byte från mina originalfälgar till mina nya asa imola fälgar så tändes lufttryckslampan. Lufttrycket är inte dåligt. Vet någon hur man släcker den?

En annan fråga,,jag har kopplat in min iPod i bilen med en aux in kabel och det funkar bra förutom att det inte går att switcha mellan låtarna på ratten, endast höja volymen. Är det så för er andra med?

Ace
2008-03-20, 09:21
Det med lufttryckslampan står i instruktionsboken. Jag tror att man skall hålla inne den i 3-4 sekunder när nyckeln står i lägge två. Eller om det var när man precis startat bilen! Har dú hittat knappen!!!? Det tog ett tag för mig iaf. Under handbromsen!

Minin
2008-03-20, 09:36
Tack!! ;) Det skall jag gå ut och prova,,näe hade aldrig hittat knappen om du inte sagt det ;) Så det står i inst boken,,får putsa glasögonen då..

kakan
2008-03-20, 09:55
Hej!
När jag byte från mina originalfälgar till mina nya asa imola fälgar så tändes lufttryckslampan. Lufttrycket är inte dåligt. Vet någon hur man släcker den?

En annan fråga,,jag har kopplat in min iPod i bilen med en aux in kabel och det funkar bra förutom att det inte går att switcha mellan låtarna på ratten, endast höja volymen. Är det så för er andra med?

Om du kopplat in bmws aux-kabel så är det endast ljud..
vill du kunna byta låtar med rattkontrollerna krävs t ex dension icelink, men då får du vara beredd att pynta 1500-2000 :p

Freddo
2008-03-20, 11:55
På R56an så går du in i check menyn bläddrar fram till lufttrycksindikatorn och sen bockar du för rutan där, väntar ca 10 sekunder tills den släcks så är det klart sen.

Minin
2008-03-22, 20:25
Tack för svaren,,jag fixade det hela i St/Info menyn som Freddo beskrev