handdator

Visa fullständig version : HyperBlue-ägartråden



Hans-G
2008-03-19, 22:23
Vi som haft den goda smaken att välja ett exemplar av MINI i den skimrande kulören Hyper Blue. :)

1. Hans-G
2. Darkfool
3. Luc!fear
4. Klas Rombäck
5. Hottast
6. B-man

(Fyll på genom att skriva ett eget inlägg.)

Här ett exempel - i svensk sommarkostym 2007
http://i95.photobucket.com/albums/l149/coopersweden/Hans-G/DSC00101apsr.jpg

RandyPiper
2008-03-19, 22:26
Man kanske borde tipsa bonden på forumet om den här tråden, han sitter inne på en Hyperblue Works.

Schysst färg annars, tänkte du dekorera dörrarna i sommar igen. Det såg riktigt grymt ut.

Hans-G
2008-03-19, 22:30
Har väl nåt i bakfickan (bakluckan? :woot:) men vi får se. Ingen ny flagga iaf.

Darkfool
2008-03-20, 04:51
[QUOTE=Hans-G;56370]Vi som haft den goda smaken att välja ett exempllar av MINI i den skimrande kulören Hyper Blue. :)

1. Hans-G
2. Darkfool
3.
4.
5.
(Fyll på genom att skriva ett eget inlägg.)

Luc!fear
2008-03-20, 05:20
[quote=Hans-G;56370]Vi som haft den goda smaken att välja ett exempllar av MINI i den skimrande kulören Hyper Blue. :)


1. Hans-G
2. Darkfool
3. Luc!fear
4.
5.
(Fyll på genom att skriva ett eget inlägg.)

Jag hade turen att det in en Hyper blue Works just som jag fick för mig att köpa en MINI (gillar färgen & har nästa samma färg på firmabilen)
Se inlägg nr 7 i länk:http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=4997&highlight=regskyltar

Klas Rombäck
2008-03-20, 07:10
1. Hans-G
2. Darkfool
3. Luc!fear
4. Klas R
5.
(Fyll på genom att skriva ett eget inlägg.)

Gillar den blåa färgen, har något mörkare blå på min Skoda Scout också.:cool:

Ace
2008-03-20, 09:29
Hottast, var är du???

hottast
2008-03-21, 21:28
1. Hans-G
2. Darkfool
3. Luc!fear
4. Klas R
5. Hottast
(Fyll på genom att skriva ett eget inlägg.)

Grymt snygg färg, som jag gillar skarpt.

B-man
2008-03-25, 13:50
1. Hans-G
2. Darkfool
3. Luc!fear
4. Klas R
5. Hottast
6. B-man
(Fyll på genom att skriva ett eget inlägg.)

TMBerka
2008-03-25, 14:49
1. Hans-G
2. Darkfool
3. Luc!fear
4. Klas R
5. Hottast
6. B-man
7. TMBerka

(Fyll på genom att skriva ett eget inlägg.)

Christian
2008-03-25, 19:07
Vill skilja lite på Lapis Blue bilarna/ägarna:

http://www.minifini.com/GalleryPic.aspx?id=55

Och Indi Blue:

http://minicooper.ten-15.com/Home_files/shapeimage_1.jpg


vad nu skillnaden är.......?? Årsmodeller?

Mer lila i Indy Blue...


Cool Blue finns också, men i Cabb utförande.
Nu finns också Lightning Blue..

Luc!fear
2008-03-25, 21:24
Vad är det som sitter på skärmkanterna?
Har sett det på flera bilder, men inte på någon bil i verkligheten (tror jag)
Är det standard vid en viss årsmodell eller?

RandyPiper
2008-03-25, 21:26
Vad är det som sitter på skärmkanterna?
Har sett det på flera bilder, men inte på någon bil i verkligheten (tror jag)
Är det standard vid en viss årsmodell eller?

Standard på bilar som säljs i amerikatt , men även på GP:n i europa.

Christian
2008-03-25, 21:38
Reflexer.

Hans-G
2008-03-26, 13:55
För att vara petnoga så är det mer än reflexer - det är positionsljus, som det - om jag inte misstar mig - ska finnas på bilar i USA enligt deras regler.

Fast när det gäller ljus och säkerhet i USA kan man inte låta bli att förvånas över att många verkar vara väldigt rädda om sina lampor och kör helt mörklagda långt efter skymningen. Halvljusautomatiken, som finns på många modeller i USA också, verkar de flesta ha avstängd.

KPKalle
2008-03-26, 14:36
Vill skilja lite på Lapis Blue bilarna/ägarnao och Indi Blue.(OT but Lapis was an interior colour not exterior ;))

Christian
2008-03-26, 17:29
(OT but Lapis was an interior colour not exterior ;))

Ohh...Yes,,, sorry.
My fault.


http://new.minimania.com/web/Item/NMA3044/AddedFrom/CatBrowse-%20MDL-COOPER%20S/InvDetail.cfm

Luc!fear
2008-08-26, 18:44
Eller 6 för TMberka är tveksamt om den är Hyperblue..
Borde det inte var fler med den färgen...?
Då är vi rätt unika då...med tanke på antalet medlemmar...
PS
Hans-G kan ju editera första inlägget och fylla på med våra namn då han "äger" tråden...

Christian
2008-08-26, 21:11
6 st då alltså... ?

Hans-G
2008-08-26, 23:30
Inlägg #1 uppdaterat (ÄNTLIGEN! :blush:) Tack för påminnelsen, Luc!fear!

Luc!fear
2008-08-27, 08:42
Inlägg #1 uppdaterat (ÄNTLIGEN! :blush:) Tack för påminnelsen, Luc!fear!
Ingen orsak...gick igenom alllllllla trådar i hela forumet igår...tråkigt att vara tillbaka på arbetet...;)

Christian
2008-08-27, 08:57
Listan stämmer inte. :rolleyes:

Färgen Indi blue finns med.....
Darkfool har den färgen om jag inte minns helt fel...TMBerka också???

rogeraberg
2008-08-27, 09:31
Jag har hyperblå! Så klart :)

Hans: Du såg väl att jag mötte en broder till oss häromsistens?
http://rogeraberg.tumblr.com/post/46080304/jag-och-wille-m-tte-en-kompis-p-stan-n-stan-i

Cullin
2008-08-27, 10:00
Och om man har en Lightning Blue då?... den heter så nu för tiden...för oss som gör dagens aktuella modell.

Luc!fear
2008-08-27, 10:13
Och om man har en Lightning Blue då?... den heter så nu för tiden...för oss som gör dagens aktuella modell.
Menar du att Lightning Blue & Hyper blue skulle vara exakt samma färg?

Christian
2008-08-27, 11:31
Topic.

Håll er till ämnet, eller starta en Ny tråd.

W2k
2008-08-27, 13:39
Menar du att Lightning Blue & Hyper blue skulle vara exakt samma färg?
Jag tror inte att det är samma färg. Jämför med min bil som är Lightning Blue (http://w2k.fz.se/gallery/image.php?id=1814).

Fast allvarligt talat, hur intressant är det att gruppera bilar efter FÄRG? Och specifika nyanser dessutom? Blått är blått, liksom...

rogeraberg
2008-08-27, 14:20
Jag tror inte att det är samma färg. Jämför med min bil som är Lightning Blue (http://w2k.fz.se/gallery/image.php?id=1814).

Fast allvarligt talat, hur intressant är det att gruppera bilar efter FÄRG? Och specifika nyanser dessutom? Blått är blått, liksom...

Nu har du ju verkligen inte förstått någonting.

Christian
2008-08-27, 14:27
Jag tror inte att det är samma färg. Jämför med min bil som är Lightning Blue.

Fast allvarligt talat, hur intressant är det att gruppera bilar efter FÄRG? Och specifika nyanser dessutom? Blått är blått, liksom...


hahaha precis!!!!

ola
2008-08-27, 14:45
Nu har du ju verkligen inte förstått någonting.

haha - eller precis som min sambo uttryckte det när jag påtalade det häftiga med MINI United; "ni e ju inte kloka som håller på med er miniklubb, det är som jag skulle samla ihop alla människor med blåa byxor härnere på ängen och sen skulle vi gå och jämföra våra blåa nyanser på byxorna!" :D bara kallt konstatera att vissa inte förstår nånting... :-)

Luc!fear
2008-08-27, 17:11
haha - eller precis som min sambo uttryckte det när jag påtalade det häftiga med MINI United; "ni e ju inte kloka som håller på med er miniklubb, det är som jag skulle samla ihop alla människor med blåa byxor härnere på ängen och sen skulle vi gå och jämföra våra blåa nyanser på byxorna!" :D bara kallt konstatera att vissa inte förstår nånting... :-)
Eller som när två kvinner disskuterar bilar:
Jag har köpt ny bil...
Jasså, vadå för en?
??? Vet inte, men den är röd....;)

/Dan

W2k
2008-08-29, 10:45
Eller som när två kvinner disskuterar bilar:
Jag har köpt ny bil...
Jasså, vadå för en?
??? Vet inte, men den är röd....;)
Fast tvärtom då, för poängen jag ville föra fram var ju att i princip alla egenskaper hos en bil är mer intressanta än vilken nyans på lacken den har... :D

Cullin
2008-08-29, 11:16
Fast tvärtom då, för poängen jag ville föra fram var ju att i princip alla egenskaper hos en bil är mer intressanta än vilken nyans på lacken den har... :D

Håller med...färgvalet känns ganska sekundärt när man ska köpa en bil... Givetvis väljer man en färg man gillar men det när man tänker på alla färgkombos som finns till Mini så kan man ju fundera ihjäl sig på det...

Har granskat dina bilder från träffen och jag måste säga att jag har svårt att se skillnad på en hyperblå R53 och din Lightningblå R56.

JohanH
2008-08-29, 12:59
Eller som när två kvinner disskuterar bilar:
Jag har köpt ny bil...
Jasså, vadå för en?
??? Vet inte, men den är röd....;)

/Dan

Min fru skulle bli skitförbannad av ovanstående. När vi skulle handla en tidigare bil så pratade försäljare bara med mig om allt om bilen och sen vände sig han mot henne och frågade vad den skulle ha för färg. Då svarade hon "Det ska du skita i, jag har inte för avsikt att köpa någon bil av dig din jävla idiot". Till saken hör att hon gillar prestanda, gärna snackar hästkrafter, turbo och annat med andra.

Hon gillar hockey och fotboll också :).

/Johan

powernap
2008-08-29, 13:02
Min fru skulle bli skitförbannad av ovanstående. När vi skulle handla en tidigare bil så pratade försäljare bara med mig om allt om bilen och sen vände sig han mot henne och frågade vad den skulle ha för färg. Då svarade hon "Det ska du skita i, jag har inte för avsikt att köpa någon bil av dig din jävla idiot". Till saken hör att hon gillar prestanda, gärna snackar hästkrafter, turbo och annat med andra.

Hon gillar hockey och fotboll också :).

/Johan

:buttrock:

ola
2008-08-29, 13:12
Min fru skulle bli skitförbannad av ovanstående. När vi skulle handla en tidigare bil så pratade försäljare bara med mig om allt om bilen och sen vände sig han mot henne och frågade vad den skulle ha för färg. Då svarade hon "Det ska du skita i, jag har inte för avsikt att köpa någon bil av dig din jävla idiot". Till saken hör att hon gillar prestanda, gärna snackar hästkrafter, turbo och annat med andra.

Hon gillar hockey och fotboll också :).

/Johan

helt rätt!! :-)

Christian
2008-08-29, 13:18
Min fru skulle bli skitförbannad av ovanstående. När vi skulle handla en tidigare bil så pratade försäljare bara med mig om allt om bilen och sen vände sig han mot henne och frågade vad den skulle ha för färg. Då svarade hon "Det ska du skita i, jag har inte för avsikt att köpa någon bil av dig din jävla idiot". Till saken hör att hon gillar prestanda, gärna snackar hästkrafter, turbo och annat med andra.

Hon gillar hockey och fotboll också :).

/Johan


:woot: :buttrock::buttrock::bowdown:

Är du säker på att du gift dig med en kvinna ?

JohanH
2008-08-29, 13:19
:woot: :buttrock::buttrock::bowdown:

Är du säker på att du gift dig med en kvinna ?

Näe - men eftersom hon bär vårt första barn så är hon i min enkla värld iallafall inte kille :).

Luc!fear
2008-08-29, 16:41
Min fru skulle bli skitförbannad av ovanstående. När vi skulle handla en tidigare bil så pratade försäljare bara med mig om allt om bilen och sen vände sig han mot henne och frågade vad den skulle ha för färg. Då svarade hon "Det ska du skita i, jag har inte för avsikt att köpa någon bil av dig din jävla idiot". Till saken hör att hon gillar prestanda, gärna snackar hästkrafter, turbo och annat med andra.

Hon gillar hockey och fotboll också :).

/Johan
Jag hoppas verkligen jag inte har gjort någon förbannad eller irriterad.
Har bara hört denna historia...
Förstår också varför din fru reagerade som hon gjorde...helt rätt...
Man får aldrig ha några förutfattade meninga som säljare...
Har någon tagit illa vid sig, så ursäktar jag mig med detta inlägg och hoppas att jag blir förlåten...
/Dan

JohanH
2008-08-30, 09:26
Jag hoppas verkligen jag inte har gjort någon förbannad eller irriterad.
Har bara hört denna historia...
Förstår också varför din fru reagerade som hon gjorde...helt rätt...
Man får aldrig ha några förutfattade meninga som säljare...
Har någon tagit illa vid sig, så ursäktar jag mig med detta inlägg och hoppas att jag blir förlåten...
/Dan

c'est cool mon frere. No worries

Luc!fear
2008-08-30, 20:01
c'est cool mon frere. No worries
Ok... YouTube - Perfect Car For a Woman (http://www.youtube.com/watch?v=FW3S2hXCYZU) ...klicka på oss...