handdator

Visa fullständig version : Sponsortråden: För alla diskussioner och kommentarer om sponsorerna!



Marcus
2008-03-19, 21:06
Ni har väl sett att vi håller på och uppdaterar våran sponsorsektion för full nu?

http://www.coopersweden.se/forumdisplay.php?f=51

Har ni några frågor, kommentarer eller annat att säga som gäller sponsorerna. Gör det i denna tråd!

Mvh
NewMiniClubSweden

RandyPiper
2008-03-19, 21:49
Någon mer som ska boka rekond ?

Jag nappade på det här erbjudandet
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5203
och har beställt tid så bilen blir vårfin,verkade vara en schysst och seriös kille som sköter stället.

Inga andra som tänkte passa på ? Kommer blänka fint om karavanen i april i såna fall. Vi kommer blända publiken i vårsolskenet.

Ace
2008-03-21, 19:31
Såg det erbjudandet! Fick ett reklamblad från MrCap igår och dom ville ha 3990:- + moms för helrecond + lackkonservering (FormulaU) + Glasshield + invändig städ. Det tyckte jag var väldigt dyrt! Eller?

RobertH
2008-03-21, 20:26
Jag har också bokat rekond hos Memo. Han är riktigt duktig, rekommenderas varmt!

Rasmus
2008-03-21, 23:24
Jag har också bokat rekond hos Memo. Han är riktigt duktig, rekommenderas varmt!

Denna gotlänning ska också till Memo så småningom.

Hobbe
2008-03-24, 16:15
Såsom medlem i BMW-klubbarna:
Alltid 10-15% rabatt beroende på din lokala BMW-återförsäljare.
Om jag minns rätt så erbjuds 25% rabatt en gång om året på allt när BMW i Solna, Malmö, och GBG rensar lagret.

Jag ska träffa BMW Group Sverige inom en vecka så då kan jag kolla om MINI:sar kan få ta del av den årliga lagerrensningen också.

Vad det gäller övriga BMW/MINI-återförsäljare än Borgs Bil som Marcus angivit att New MINI Club Sweden har 10% rabatt hos så är det bara att fråga om rabatt.
Samtliga är vana att ge minst 10% rabatt till medlemmar i BMW-klubbarna.
Jag är säker på att att samtliga medlemmar i New MINI Club Sweden får motsvarande rabatt hos sin lokala BMW/MINI-återförsäljare utan krångel.
Våga fråga ;)
Givetvis får stamkunder betydligt bättre rabatt än 10%, men så är det oavsett vad det gäller.

Rausner
2008-03-28, 08:59
Tänkte boka service av bilen hos Paulssons bil i Helsingborg nu snarast. Ska man passa på att vifta med medlemskortet och viska några sköna ord i den serviceansvariges öron och se om det hjälper?

Gustav, inget du kan kolla upp om vi får rabatt även hos er? :)

Hobbe
2008-03-28, 10:21
Rausner,

Ta på dig kort-kort och vifta med medlemskortet så löser det sig.

Christian
2008-03-28, 19:32
Tänkte boka service av bilen hos Paulssons bil i Helsingborg nu snarast. Ska man passa på att vifta med medlemskortet och viska några sköna ord i den serviceansvariges öron och se om det hjälper?

Gustav, inget du kan kolla upp om vi får rabatt även hos er? :)

10-15 % kan de nog skaka fram ska du se....


Det kunde ju Kristianstad...!:cool:

Ace
2008-03-31, 21:45
Tror ni BMW Group ger rabatt på service också? Hör du med dom Hobbe?

Hobbe
2008-03-31, 22:39
Ace,

Ring och fråga.
Det är oftast upp till varje lokal återförsäljare att bestämma %.
Vilken nytta har du om jag frågar Solna när du är på fel sida av Sverige ? ;)

RandyPiper
2008-04-01, 14:49
Har precis hämtat bilen från rekond... blev grymt bra !

Hobbe
2008-04-02, 12:20
BMW Sport Club och BMW Club Schweden hade sitt sedvanliga möte med BMW Group Sverige i dag.
Eftersom jag håller ett öga på BMW, och ett på MINI så passade jag på att även ha en liten MINI-diskussion med BMW Group Sverige.


BMW Group Sverige erbjuder samtliga medlemmar i New MINI Club Sweden följande:
Minst 10% rabatt på tillbehör och reservdelar hos samtliga auktoriserade BMW/MINI-återförsäljare i Sverige om medlemskort uppvisas.
Resp. BMW/MINI-återförsäljare har givetvis möjligheten att erbjuda mer än 10%, men 10% är alltså minst vad varje NMCS-medlem kan erbjudas.
Möjligheten att få minst 10% rabatt även gällande service diskuteras.

BMW Club Schweden och BMW Group Sverige har årligen en "Supervecka" i Solna och Malmö (Göteborg har inte exakt samma upplägg men liknande) där medlemmar erbjuds minst 20% på tillbehör och reservdelar.
Ett utmärkt tillfälle att rensa lagerhyllorna ;)

BMW Group Sverige kommer att erbjuda en "Supervecka" till samtliga NMCS-medlemmar också.

BMW Group Sverige är mycket positiva till NMCS, och jag hoppa att styrelsen i NMCS kontaktar mig så kan jag hjälpa till att sammankalla ett första möte.

Köper ni dessutom en ny MINI den närmaste tiden så kommer en överraskning via posten:The MINI bulldog ! :)

(Givevis finns det en sådan vakthund i GP:n numera)

powernap
2008-04-02, 12:25
som nästan alltid, hobbe, mycket bra jobbat, informativt och konkret :-)

Fredrik
2008-04-02, 12:32
Vilken tid var du där, Hobbe?
Jag var där för att hämta ett par modellbilar (igen :rolleyes: ) och då tog Kenneth på reservdelar upp detta själv. Vi diskuterade lite om det så han skulle se vad som kunde göras.

Jag visste inte att du vart där och redan diskuterat med dem Hobbe, men bra gjort att ta en diskussion om oss också - dags att se om jag och de andra styrelsenissarna kan få till ett datum vi kan träffa dem :)

Hobbe
2008-04-02, 12:42
Jag var där efter kl. 11 uppe på kontoret.
Vad jag skrev kommer direkt från ansvarig på BMW Group Sverige.
Jo, jag försöker ju tänka på er "stackare" också ;)

Jaga på dina styrelsekompisar Fredrik.
En bra kontakt med BMW Group/MINI Sverige gynnar bara klubben.

Mr_Varre
2008-04-02, 12:55
Hobbe mannen som kan fixa allt ;) Hur gör du??? Du kanske är duktig bara....

JohanH
2008-04-02, 13:20
BMW Sport Club och BMW Club Schweden hade sitt sedvanliga möte med BMW Group Sverige i dag.
Eftersom jag håller ett öga på BMW, och ett på MINI så passade jag på att även ha en liten MINI-diskussion med BMW Group Sverige.


BMW Group Sverige erbjuder samtliga medlemmar i New MINI Club Sweden följande:
Minst 10% rabatt på tillbehör och reservdelar hos samtliga auktoriserade BMW/MINI-återförsäljare i Sverige om medlemskort uppvisas.
Resp. BMW/MINI-återförsäljare har givetvis möjligheten att erbjuda mer än 10%, men 10% är alltså minst vad varje NMWCS-medlem kan erbjudas.
Möjligheten att få minst 10% rabatt även gällande service diskuteras.

BMW Club Schweden och BMW Group Sverige har årligen en "Supervecka" i Solna och Malmö (Göteborg har inte exakt samma upplägg men liknande) där medlemmar erbjuds minst 20% på tillbehör och reservdelar.
Ett utmärkt tillfälle att rensa lagerhyllorna ;)

BMW Group Sverige kommer att erbjuda en "Supervecka" till samtliga NMCS-medlemmar också.

BMW Group Sverige är mycket positiva till NMCS, och jag hoppa att styrelsen i NMWCS kontaktar mig så kan jag hjälpa till att sammankalla ett första möte.

Köper ni dessutom en ny MINI den närmaste tiden så kommer en överraskning via posten:The MINI bulldog ! :)

(Givevis finns det en sådan vakthund i GP:n numera)

Extremt bra jobbat Hobbe. Hur får vi enklast till ett möte och vem ska vi träffa?

Styrelsen är ju inte så homogen så det är bara att börja sy ihop något!!

/Johan

Hobbe
2008-04-02, 13:32
Enklast är att tex Robban och Marcus är med på mötet då dessa herrar bor i Stockholm tillsammans med ansvarig för MINI Sverige.

RobertH
2008-04-02, 13:41
Grymt bra jobbat Hobbe!

Vi får stämma av internt vilka som tar mötet och när.

JohanH
2008-04-02, 13:56
Enklast är att tex Robban och Marcus är med på mötet då dessa herrar bor i Stockholm tillsammans med ansvarig för MINI Sverige.

Nu bor ju hela styrelsen i Stockholm, men jag håller med om att vi kanske inte bör vara med allihop och valet av Robban och Marcus är mycket lämpligt. Jag ställer dock gärna upp om det behövs.

/Johan

JockeO
2008-04-08, 21:50
När jag besökte BMW Solna i lördags fick jag följande svar då jag frågade om vår klubbrabatt:

Vid tillbehörs/reservdelsdisken:

"Just den här delen får ni 7% rabatt på, det är olika på olika delar."
...som svar om pris på Aerogrill.


Vid serviceverkstaden:

"Ja, ni kan få 5% rabatt, det är vad BMW-klubben får."
..som svar om pris på bromsvätskeservicen.


Är det så att det Hobbe skrev om tidigare i den här tråden är beslutat av BMW Group, eller ett förslag, som skall diskuteras med klubbstyrelsen först?

Kanske kan någon med komplett info om alla framförhandlade rabatter sammanställa en pdf-fil med dessa som man kan ha med och visa för expiditer/servicemän som ej är insatta/informerade om vad för rabatter som förhandlats fram? Känns lite tveksamt att börja propsa och försöka övertala att man vet bäst.

/M v h, JockeO

Hobbe
2008-04-08, 22:15
Jocke,

Det är ord och inga visor från ansvarig på BMW Group Sverige vad det gäller minst 10% på reservdelar och tillbehör.
Möjligen att detta inte har hunnits med att kommunicerats ännu till samtliga.
Rabatt på service är som jag skrev enbart under diskussion just nu internt inom BMW/MINI.

Marcus
2008-04-08, 23:15
10% skulle du fått på delarna!

Detta har ju fungerat i 3-4år nu på Borgs Bil, konstigt att det skulle bli ett problem på BMW Solna.

På service så är det ju BMW CS och SC som har rabatter officiellt än så länge, så där kan jag inte säga nått.

Björn P
2008-08-21, 13:05
Jag lyfter tråden eftersom jag varmt vill rekommendera er att använda er av följande erbjudande hos AUTO-Memo i Solna.

"New MINI Club Sweden medlemmar har följande erbjudande:

Helrekond + lackbehandling: 1750kr inkl. moms!
Utvändig tvätt (stark avfettning för asfalt) och ev gummimattor
Fälgrengörning
Rent runt dörrar,trösklar med mera
Grundpolering
Lackskydd TcNano 12 månaders
Inv. städ/damsug/rengörning och fönsterputs

Erbjudandet gäller 30st behandlingar, först till kvarn gäller!

Uppvisande av medlemskort är självfallet ett krav för erbjudandet."

Jag var där för ett par veckor sedan för att fräscha upp min gamla 911:a inför försäljning. Memo kan sin sak och priset är det absolut inget fel på. Kontant betalning gäller dock. ;)

Kontaktinfo:
http://www.automemo.se/
Telefon: 08- 27 94 70
Råsundavägen 17 , 169 67 SOLNA

Nu är jag av med Porschen och i november/december kommer äntligen min Mini.

/Björn P

--------------------------------------------------------------------------------

Ryde
2008-09-30, 19:54
Tack Marcus för tippset!

De gjorde ett grymt bra jobb! De fick en chock av att jag betalade i förskott, och gjorde den EXTRA fin :cool: De smorde in allt läder också, blev helt ny :blink:

http://www.deltaprojects.se/palle/shiny_metal_ass.jpg

Kan säga att den var helt matt innan....:o

RobertH
2008-09-30, 20:01
Ser otroligt fint ut Ryde!

KPKalle
2008-10-01, 22:51
Beeeowtiful :D :cool:

Marcus
2008-10-05, 19:16
Den vart verkligen superfin efter rekonden :)

RobertH
2008-10-21, 17:10
Vill bara påminna alla om Memos fina erbjudande. Jag pratade med honom i förra veckan igen, och han berättade att han alltid lägger ner extra mycket energi när det kommer in en MINI. Dessutom är vårt klubbpris oslagbart!

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5203

Ace
2008-10-22, 20:45
Fick 8% senast jag köpte dela på BMW Group Göteborg. Lite märkligt att inte 10% gått ut till alla!

mehari75
2008-11-19, 20:42
Jag beställde mina delar till coopern hos Wölkes i Göteborg , vid diskussion om en del till s modell passade vår cooper sa jag att jag läst på cooper sweden websida , efter det gav han mig direkt 10% på allt jag handlade och handlar där , har dock inte servat bilen än men han sa att han la upp mig som kund med 10 % rabatt, och det utan att jag bett om det:-).
Wölke äger även gör-det-själv hallen i Varberg och då han är i Vbg på helgerna så tar han med sig prylar ner om det behövs.Schysst.

tjalle
2009-01-12, 21:46
Beställde avgassystem och ett hjullager på BMW Autosalongen i Grästorp och frågade om klubbrabatt, dom hade inte hört något officiellt men erbjöd direkt 10%. Snabb leverans och riktigt trevligt bemötande så dit kommer jag definitivt att återvända.

RobertH
2009-01-13, 09:46
Vi har 5%-15% rabatt på reservdelar på alla auktoriserade MINI/BMW verkstäder. Det är upp till varje verkstad hur mycket rabatt de ger.

Om en sådan inte vill ge någon rabatt alls så får ni gärna meddela oss så kontaktar vi någon av de ansvariga. Men hittills har det inte varit några problem vad jag vet :)