handdator

Visa fullständig version : Eftersnack: Ballbreaker 28/2



Fredrik
2008-02-29, 08:40
På Ballbreaker den 28/2 mötte följande MINIster upp för att köra lite racesimulator: Johan W, KIT, Marcus, RobertH samt undertecknad.

Bilarna vi valde att köra var ju givetvis MINI Challenge-bilar. Det gick att välja bland nästan alla förare som körde serien i verkligheten förra året - självklart gick det även att välja vår egen Jocke Mangs, Marcus såg raskt till att styra hans bil.
Själv valde jag en vitblå bil lackerad med rutereffekt över hela bilen.
Fyra platser var bokade och KIT var lite försenad så vi andra började styra runt Anderstorp som var banan för dagen (finns en del banor att välja på).

Ett race varade fyra varv och undertecknad var nog den som orsakade mest arbete för sandfållekrattningspersonalen då var och varannan kurva togs i för hög fart, men efter en stund fick man kläm på det.

Efter ett tag tog KIT över min plats och fortsatte de nästkommande racen.
Robban, Marcus och KIT körde hyfsat jämbördigt och bra, men dagens suverän var Johan W.
Medans de andra MINIsterna som sagt gjorde bra ifrån sig men såg något sammanbitna ut emellanåt tittade jag bort mot Johan, och det såg ut som om killen satt hemma i soffan och körde - lugnt och avspänt 8)

Jag passade under tiden på att tala med killen som var ansvarig för denna sektion av Ballbreaker - han hade kört race i simulatorerna mot Jocke Mangs samt Fredrik Lestrup, så min tanke var att raskt få fram en flyer till Fredrik Lestrup via honom!
Fredrik Lestrup efterträder Jocke Mangs i MINI Challenge och Schubert Motorsport - självklart är det ju kul att ha med honom som en registrerad medlem i NMCS, jag ska se om jag kan nå honom via hans hemsida också och meddela att han har en supporterskara via vår klubb.

Till hösten planerar jag ännu ett besök på Ballbreaker - kan just DU verkligen missa det :steering: 8)

powernap
2008-02-29, 09:01
:) bra reportage.....anderstorp är bra, fränt med bankade kurvor....

Marcus
2008-02-29, 09:10
Toppenkväll! Skulle tagit lite bilder, men jag var upptagen med att köra :p
Hoppas att vi kan boka alla maskinerna någon gång. Köra ett riktigt MiniClub rejs :)

powernap
2008-02-29, 09:11
hur många förarplatser fanns det?

Mr_Varre
2008-02-29, 09:20
synd att jag inte kunde komma!!!!

Fredrik
2008-02-29, 09:23
hur många förarplatser fanns det?

Det finns åtta eller tio mindre simulatorer (jag körde nr 10, men 1 och 2 kan ju vara de stora) á 250:-/styck per timme, eller också är man supergalen och kör en av de två stora (med ännu mer körkänsla i) á 700:- /styck per timme :blink:

Fredrik
2008-02-29, 09:33
En smärre rolig incident (både för mig och KIT vid olika tillfällen): i den sista långsvepande högerkurvan före den korta vänstern vid start och målrakan - kom in i för hög fart och driftade ut till vänster - försent att svänga -DEPÅ DRIVETROUGH :rolleyes: :D

powernap
2008-02-29, 10:10
En smärre rolig incident (både för mig och KIT vid olika tillfällen): i den sista långsvepande högerkurvan före den korta vänstern vid start och målrakan - kom in i för hög fart och driftade ut till vänster - försent att svänga -DEPÅ DRIVETROUGH :rolleyes: :D

den långa högern "karusellen" går att köra i 127 km/h i verkligheten :buttrock:

Fredrik
2008-02-29, 13:10
den långa högern "karusellen" går att köra i 127 km/h i verkligheten :buttrock:


Nja, jag var nog uppe i 129 km/h när jag började drifta ;)

powernap
2008-02-29, 13:10
Nja, jag var nog uppe i 129 km/h när jag började drifta ;)

mmmmm i digitala världen ja......

KIT
2008-03-02, 17:28
Måste säga att Anderstorp var svårare att köra på simulator än i verkligheten, har kört Ginetta och MINI på den banan. Klarade ung 125 km/h med MINI innan det började släppa, däremot mycket snabbare med Ginettan som hade slicks och bara vägde 700 kg...grym kurva!

Bifogar ett kort från Ballbreaker

http://photos-296.ll.facebook.com/photos-ll-sctm/v200/56/68/595246296/n595246296_670705_4201.jpg

Marcus
2008-03-02, 17:35
Hur snabbt gick det med simulatorn för dig då?

Kul att det blev en bild! :D

Man ser nästan att Robban forcerar sin blick på skärmen för att inte störas av blondinerna i baren på andra sidan glaset... :p