handdator

Visa fullständig version : Handskfacket har gått i baklås



Cecilia
2008-02-25, 13:37
Mitt handskfack (på min MINI Seven, 06) har mystiskt gått i baklås precis bara därför att jag lagt en mapp med hur viktiga papper som helst däri.

Någon som råkat ut för samma sak? Lösning?
Det går att vrida om nyckeln i låset men själva handtaget ger ingen respons för att öppna :-(

Tacksam för hjälp!!!

Christian
2008-02-25, 13:55
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/k/205.png

Cecilia
2008-02-25, 14:04
centrallås knutet till handskfacket? nej, det har jag inte märkt. känns som ett isolerat lås...

Christian
2008-02-25, 14:11
centrallås knutet till handskfacket? nej, det har jag inte märkt. känns som ett isolerat lås...

mm..Helt fel av mig.

Står låscylindern lodrätt eller vågrätt??

- =öppet

I =låst


I västa fall kan det bli ett besök hos en låssmed eller BMW.

Freddo
2008-02-25, 14:11
universalnyckel!

a.k.a kofot :)

annars vet jag inte tyvärr.. konstigt!

Christian
2008-02-25, 14:20
Har varit ute och tittat på min nu..

Säger som Fredrik (Freddo), Kofot eller bryta av handtaget...

Annars så blir det:


I västa fall kan det bli ett besök hos en låssmed eller BMW.

Edde
2008-02-25, 14:30
du har nog stoppat in lite för mycket saker i handsfacket bara! Nån grej har väl hamnat i vägen =) hände mig en gång... jag kunde inte öppna slet och slet men sen en dag när jag körde lite inspirerat så kom den loss och jag kunde ööpna handsfacket! har nu lärt mig att inte ha stora mappar och små tunga saker i handsfacket! =)

lösning: sväng mycket nästa gång du kör! =)




Mitt handskfack (på min MINI Seven, 06) har mystiskt gått i baklås precis bara därför att jag lagt en mapp med hur viktiga papper som helst däri.

Någon som råkat ut för samma sak? Lösning?
Det går att vrida om nyckeln i låset men själva handtaget ger ingen respons för att öppna :-(

Tacksam för hjälp!!!

Cecilia
2008-02-25, 14:34
för mkt grejer i handskfacket låter troligt. det känns som nåt kilat sig fast på insidan...jag får träna o sen bara lyfta o skaka om bilen lite...hehe, eller svänga ordentligt på vägen hem från jobbet!

annars, om jag bryter av låset...känns det som att det är kört?

Edde
2008-02-25, 14:37
blev lite fel

Edde
2008-02-25, 14:40
blir lite dyrare bara... låt nån passagerare sitta å öppna handsfacket medans du kör eller på nått sätt skaka bilen! =) kanske bromsa hårt så alla saker far framåt?! kanske hjälper ... det är juh en grymt dålig konstruktion!





annars, om jag bryter av låset...känns det som att det är kört?

Cecilia
2008-02-25, 14:41
ja, jag tänkte på det där med att bromsa!!! det borde ju funka!

också skönt att veta åt vilket håll låset ska stå för att vara öppet...instruktionsboken är ju därinne :D haha

tack för alla tips! jag rapporterar om jag fått upp det imorn, annars blire väl 1400/timmen hos BMWs verkstad :(

KPKalle
2008-02-25, 14:43
You could always try giving it a good smack with your hand ;)

Darkfool
2008-02-25, 14:52
You could always try giving it a good smack with your hand ;)

Det kan vara lösning på många saker...:rolleyes:

Cecilia
2008-02-25, 15:53
hahaha, ja, det får va plan B (som om jag inte redan gjort det, hehe)

Rasmus
2008-02-25, 16:06
Appropå handskfack så hittade jag ett dolt handskfack på min R56:a som jag inte upptäckt tidigare. Ett litet lönnfack så att säga;)

KPKalle
2008-02-25, 17:31
Appropå handskfack så hittade jag ett dolt handskfack på min R56:a som jag inte upptäckt tidigare. Ett litet lönnfack så att säga;)
The one that fits about 6 single CDs? ;)

Rasmus
2008-02-25, 19:18
The one that fits about 6 single CDs? ;)

Correctemundo!
Or a couple of CD's, a wallet and my iPhone :D

Helt perfekt fack att gömma grejor i eftersom tjuven förhoppningsvis tror att luckan som öppnas bara är panel.... ungefär som jag gjort i flera månader :D Och om man inte trycker med rätt känsla så öppnas det inte. Perfekt för värdesaker!!