handdator

Visa fullständig version : bluetooth i mini



ptr
2008-02-21, 19:14
hej
är det ngn mer som använder mini/bmw:s blåtands koppling till mobil?

verkar som det bara är stöd för äldre mobiler, vilket gör systemet till världens dyraste handsfree sats som man ändå måste ha telefonen till hands för att slå nummer/ringa på.

jag har alltså inga bra erfaenheter av det, 7.800:- för ngt som bara funkar till 10% är lite mkt ,-)

xCooPx
2008-02-28, 17:36
Menar du det integrerade Bluetooth-systemet?

I en annan tråd så efterlyser jag en fiffig lösning för snap-in adaptern i armstödet (för att komma åt antennen och laddaren). Vad jag förstår så har BMW och Mini samma snap-in adapter så det borde gå att använda en gammal BMW-variant.

Jag gissar att du syftar på att snap-in adaptern är utformad för äldre telefonmodeller och kostar multum. Borde gå att karva till en egen med rätt delar. Själv skulle jag vara nöjd med en armstödsfackutgång->telefon-adapter i form av ett par centimeter kabel, och alltså skippa själva hållaren.

ptr
2008-02-29, 19:59
finns snap in adapter för ca 500pix, men bara till några få nokia/sonye modeller, (=äldre telefoner)

borde iofs kunna gå att ansluta med kabel, men väntar nog ut ny program fr bmw, kommer väl om ngt år eller så till min mobil som jag har idag ,-)