handdator

Visa fullständig version : Recond och lackkonservering



JockeO
2008-02-21, 14:39
Jag startar en ny tråd med att citera ett gammalt inlägg:


Hittade ingen lämplig tråd så därför stjäl jag denna.


Jag har nyss kommit hem med min "nya" bil från lackbehandlingsfirman.

Och OJOJOJOJ vad bra det blev.

Diamond Brite:bowdown:

Lackbehandling:nana:,, min Hyper Blue älskade det. Det kändes som smink.
Så len o fin, inga små knottriga saker på bilen längre,typ asfalt, eller ett sandpapper.

Klädselimpregnering, framsäten, baksäten, golvet, gummi/tyg mattorna, sommarmattorna=checker, läderkonservering.
All vinyl och plast är behandlad-antistatisk.
Screen fönster behandling, lagning av ett litet stenskott, lagning av alla små små små stenskotten i fronten.:buttrock:

Hur bra som helst!!!, ska ta me f*n fira med 4 pilsner ikväll,:beerchug: så nu ska man ...cykla ner till den lokale pizzerian med alkoholutbud.

Jo förresten det bästa av allt!
6 års garanti!

Allt för 3495:-

Helt sjuuukt billigt! :happy:

JockeO
2008-02-21, 14:45
Jag har idag pratat med Diamond Brite Jewel Ultra i Stockholm.
De håller till vid BMW i Kungens Kurva.

Deras pris (utan att ha fått alla detaljer om exakt vad som ingår) för lackbehandling är 3900:- för en ny MINI.
Då jag beskrev min som en 04:a med fint skick på lacken får jag räkna med 500-1000 kr påslag för att återskapa nybilsskick på lacken innan konserveringen. Inget extra om de hittar stenskott.

6 års lackgaranti utgår från nybilsdatum. Så på en 04:a räknas alltså 3-4 år bort.

Efter ett år kallar de in bilen på lackbesiktning och återkonservering för ca 300 kr, för att garantin skall gälla tiden ut.

/M v h, JockeO

Christian
2008-02-21, 15:29
Efter ett år kallar de in bilen på lackbesiktning och återkonservering för ca 300 kr, för att garantin skall gälla tiden ut.

/M v h, JockeO


Det ska min bil på snart......
300:- är billigt.

Rausner
2008-02-21, 19:20
Någon som kan rekomendera en schysst rekondfirma i trakterna kring hbg. Börjar bli dags för en ordentlig putsning på bilens exteriör och även fixa till interiören så att allt är tipp topp!

MNS
2008-02-22, 22:55
Jag kan rekomendera ditec täby för alla betalande medlemar då dom har klubb rabbat+ lånebil. Killarna är supertrevlig och bil intresserade själva. Dom har haft en hel del av "våra" bilar

Marcus
2008-02-23, 12:10
Stämmer det att vi har rabatt där fortfarande?
Var ett tag sedan (2år +) någon hade kontakt med dem.

xCooPx
2008-02-28, 18:17
Jag PPS:ade min när den var ny på Waxdepån i Arninge (http://www.waxdepan.se/) för 3195:- efter en hel del marknadsundersökande. Osäker på om PPS är bättre än något annat, men de har iaf patent på sin metod (fast det säger kanske inte så mycket). DiTec och Mr Cap valde jag bort eftersom de har fått väldigt skiftande recensioner. Resultatet verkar i hög grad bero på vem som utför behandlingen.

Passade även på att glasbehandla runtom + glastak. Trevlig, informativ och professionell personal samt lånebil. Återbehandling efter 18månader.

Tyckte mig se en viss skillnad i lacken även om den var helt ny innan, största lyftet var glasbehandlingen. PPS ger som de flesta andra lackbehandlingar en "pärlande" effekt på regn. Råder delade meningar om detta är bra eller ej då vattendropparna tydligen kan ge "spår" om de får ligga stilla en längre tid. Den nya trenden verkar gå mot en större vattenyta istället för en pärlande. Nu blev det lite mycket mumbojumbo.