handdator

Visa fullständig version : Minist I Nöd!



RobertH
2008-02-18, 22:54
Randy piper har lyckats med något pinsamt i sitt garage och behöver akut undsättning av någon välvillig.

Är det någon här som kan tänka sig att åka och hjälpa honom? Garaget ligger i närheten av Norra Stationsgatan. Han kommer att bli MYCKET tacksam om någon har möjlighet.

Tips: Ta med startkablar!

Hobbe
2008-02-18, 23:07
Har han glömt att stänga av CD-spelaren med favvoskivan "Lilli & Sussi Greatest Hits" spelande tills batteriet valde att begå självmord ?

RobertH
2008-02-18, 23:33
Av respekt till den inblandade kan jag inte avslöja några detaljer. Men det är sjukt sjukt roligt.

RandyPiper
2008-02-19, 01:15
Sjukt roligt vetefan !

Tänkte jag skulle ta en tur till garaget för att tvätta och ta hand om bilen.
Lyckades starta den och åka till tvättplatsen (som också ligger i garaget).

Drog igång musik på max och började tvätta bilen men när jag var klar så startade den inte. Då tänkte jag att man kanske kunde rulla den tillbaka till min angivna plats. Det gick bra ungefär 10 meter eftersom det lutade utför från tvättplatsen... men sen började det luta uppåt.

Hur som helst stod jag där helt fast mitt i vägen för allt som ska in och ut ur garaget. Försökte putta den några meter hit eller dit men den rullade bara tillbaka ner i svackan där den blockerade hela garaget. Till råga på allt så pajade blixtlåset på min täckjacka så att jag inte fick av mig den. Svettades kopiöst medans jag försökte putta bilen.

Satte mig i bilen i ungefär en timma och hoppades på att nån vänlig själ skulle dyka upp med puttkraft eller bilbatteri, men nångång efter kl 24 gav jag upp och ringde en bärgare som kom och gav mig starthjälp, sen var det bara att bränna ut mot uppsala och tillbaka för att ladda bilen ordentligt.

Så glöm inte att lufta era MINIS nu på vintrarna annars kan ni råka ut för samma elände.

Bärgaren kostade bara 960 kr förresten..

Fredrik
2008-02-19, 06:48
Det var vär inte så farligt, Randy - du fick bränna på ordentligt på en öde motorväg mitt i natten - 8)

RobertH
2008-02-19, 07:13
Sånt där händer BARA dig!!

Fredrik
2008-02-19, 07:16
Speciellt det där med blixtlåset var beklagansvärt!

Ace
2008-02-19, 07:20
Detta skulle kunna bli en följetång.
Berätta för oss andra om det hänt er något "roligt" med bilen. Bevhöver inte vara eran MINI.

Rasmus
2008-02-19, 08:43
Hahaha, mycket underhållande läsning Randy!

Skrattade högt igår när Robban berättade om det, såg framför mig hur du satt "mitt i skiten" där 40 bilar skulle passera nästa morgon. :D:D

Är verkligen ledsen för det där med blixtlåset. Hoppas det löser sig! ;)

TheEngineer
2008-02-19, 22:07
Jag gav startassistans till en kompis idag med tomt batteri i sin BMW... Hade du ringt hade jag kunnat rycka ut! :)

RandyPiper
2008-02-19, 22:13
Jag gav startassistans till en kompis idag med tomt batteri i sin BMW... Hade du ringt hade jag kunnat rycka ut! :)

Det ska jag komma ihåg, kanske blir nåt samtal i framtiden när jag sitter i någon liknande sits :)

Idag fick bilen följa med till jobbet eftersom jag fått batterinoja.