handdator

Visa fullständig version : Ska vi ha en stampub eller ej (Stockholm)?



Fredrik
2008-02-04, 19:11
Jag funderar på det här om vi ska ha en stampub i Stockholm som vi kan köra våra pubkvällar på :beerchug: - en fördel blir ju att när man lär känna personalen bättre så kanske vi kan hänga upp vår klubblogo (flagga, T-shirt, emblem) i lokalen och verkligen visa att "detta är MINIsternas hovpub" :beerchug: :beerchug: :beerchug: :rolleyes:

Är det bara en fånig tanke eller tycker ni att det är någon vits att försöka styra det mot en och samma pub?

Är själv barnsligt förtjust i både OT och Akkurat (pg av utbudet samt maten som är bra), men även kedjan Bishops Arms (som finns på flera orter i Sverige) har ett bra sortiment :beerchug:

Fire away, är det någon idé att jag vevar vidare på detta eller.....

EDIT: Kanske skulle lagt detta i Off-Topic istället :rolleyes:

RandyPiper
2008-02-04, 19:49
Jag röstar för att det blir Bagpipers inn, en mycket trevlig skotsk pub med gigantiskt ölsortiment..... av en slump ligger den bara 100 meter ifrån min lgh :)

KPKalle
2008-02-04, 20:31
The Bishops Arms would get my vote for a regular. But there are a bunch of good places around although the ones that do real ale will always get my vote :D

Ace
2008-02-04, 20:36
Gröne jägaren, Hangchow eller Lionbar!

Fredrik
2008-02-04, 20:41
Gröne jägaren, Hangchow eller Lionbar!

:blink: :lol:

Ashra
2008-02-04, 21:02
Jag röstar för att det blir Bagpipers inn, en mycket trevlig skotsk pub med gigantiskt ölsortiment..... av en slump ligger den bara 100 meter ifrån min lgh :)

då vet vi vart efterfesten är !

Green Meanie
2008-02-04, 21:10
Must go for the Bishops Arms. Nice pint of ESB and lovely Fish and Chips! Or Oliver Twist. :beerchug:

Mr_Varre
2008-02-04, 22:14
Gröne jägaren driver du med mig eller.............

Marcus
2008-02-04, 22:59
Varre: Tror att ironin fanns där ;)

Akkurat tycker jag är bäst av ovannämda, i totalbetyg.
Men för klubbträffar hamnar den nog faktiskt sist. För hög ljudnivå, alltid fullbokat, och för mycket folk.

Oliver Twist är relativt crowded, men har bra mat, bättre än Bishops. Känns mindre franchise också :)

Bishops Arms hamnar endå på delad två, dels för att det ligger nära mig, dels för att det är snäppet lugnare än Oliver Twist.

BA eller OT, jag lägger min röst där majoriteten röstar :)

Fredrik
2008-02-05, 06:52
O.k, då verkar vi vara på samma spår, en pub med lite mer genuin brittisk känsla - håller med Marcus om Akkurat, grymt bra ställe, men alltid fullt och hög ljudnivå - OT eller Bishops Arms (kanske den på Bellmansgatan som är riktigt mysig).
Jag avvaktar några fler synpunkter, sedan kör jag en poll på några utvalda ställen 8)

Curtan
2008-02-05, 07:44
Varför jag skall flytta till Stockholm:
- Ingen ens var i närheten att nappa på min lilla hint om att vi skulle låta en mörk slinka ned.
- att prata om "stampub" i Göteborg är som att, ööh, sälja sand i öknen.
- Intresset för att köra gokart rönte ungefär inget intresse...:(
Är detta kass?
Sover Dolly Parton på rygg? Bajsar älgar i skogen? Skall man hålla tungan i rätt mun?
skrumpf. Tur att jag har takräcke, då går flyttlasset lite lättare att få upp!
:evil:

Spicegirl
2008-02-05, 09:14
Varför jag skall flytta till Stockholm:
- Ingen ens var i närheten att nappa på min lilla hint om att vi skulle låta en mörk slinka ned.
- att prata om "stampub" i Göteborg är som att, ööh, sälja sand i öknen.
- Intresset för att köra gokart rönte ungefär inget intresse...:(
Är detta kass?
Sover Dolly Parton på rygg? Bajsar älgar i skogen? Skall man hålla tungan i rätt mun?
skrumpf. Tur att jag har takräcke, då går flyttlasset lite lättare att få upp!
:evil:
Jag tycker det kunde vara en kanonidé med en stampub i götet :p
Vilken det skulle vara vet jag inte, men det finns det säkert många här som har bra förslag på

RobertH
2008-02-05, 11:08
Varför jag skall flytta till Stockholm:
- Ingen ens var i närheten att nappa på min lilla hint om att vi skulle låta en mörk slinka ned.
- att prata om "stampub" i Göteborg är som att, ööh, sälja sand i öknen.
- Intresset för att köra gokart rönte ungefär inget intresse...:(
Är detta kass?
Sover Dolly Parton på rygg? Bajsar älgar i skogen? Skall man hålla tungan i rätt mun?
skrumpf. Tur att jag har takräcke, då går flyttlasset lite lättare att få upp!
:evil:

Här har vi en kille som fattat vad det handlar om! Välkommen!

Fredrik
2008-02-05, 11:24
Jag tycker det kunde vara en kanonidé med en stampub i götet :p
Vilken det skulle vara vet jag inte, men det finns det säkert många här som har bra förslag på

Anja, starta en egen tråd (för Göteborg alltså) - Ace har nog goda idéer, centralstationens pressbyråkiosk kanske :shock:

Mr_Varre
2008-02-05, 12:44
dom ställen ni vill ha som stampub är väl inge vidare så för mig blir det bra vilket som

RobertH
2008-02-05, 16:54
dom ställen ni vill ha som stampub är väl inge vidare så för mig blir det bra vilket som

Vad har du för förslag då? White Room? :D

Mr_Varre
2008-02-05, 18:03
hahaha nja inte direkt :) men jag vet vad jag gillar... men skit samma så länge det e cooper folk som man sitter med så spelar det ingen roll, eller hur?

susanne
2008-02-05, 20:09
Hej!
Jag har en liten fråga...som kanske inte hör hit men när jag läste att det fanns t-shirt,flagga och emblem så undrar jag hur man kan få tag i det och om det finns några bilder på dessa....:rolleyes: ?
Jag trivs fortfarande lika bra med bilen Fredrik!:D

Hobbe
2008-02-05, 20:19
Robbans soffa med ett sexpack fulöl.
Det kallar jag en stampub !

Green Meanie
2008-02-05, 21:53
Bishops Arms på Bellmans är vad jag prata om. Inte dessa kopior som finns annanstans i Stockholm. Very Confusing!

Fredrik
2008-02-06, 06:23
Hej!
Jag har en liten fråga...som kanske inte hör hit men när jag läste att det fanns t-shirt,flagga och emblem så undrar jag hur man kan få tag i det och om det finns några bilder på dessa....:rolleyes: ?
Jag trivs fortfarande lika bra med bilen Fredrik!:D

Hej Susanne, kul att du fortfarande trivs med min f.d. Cooper :happy: 8)
Du såg helnöjd ut när du köpte den, så jag förstår dig (saknar den faktiskt litegrand).
När det gäller t-shirt och övriga produkter så är det inget som finns i dagsläget, men det efterfrågas och inom en snar framtid kommer vi att ta fram lite olika "club merchandising gadgets" - vi får se vad det blir och när, men det kommer ;)

Fredrik
2008-02-06, 06:27
Bishops Arms på Bellmans är vad jag prata om. Inte dessa kopior som finns annanstans i Stockholm. Very Confusing!

Ja, tar vi Bishops Arms blir det den på Bellmansgatan, den är ju riktigt bra - vi har faktiskt varit där några gånger tidigare, sedan blev det OT och nu sist Akkurat.
Inväntar några eventuella förslag till, sedan kör vi en liten poll med omröstning på vad vi vill ha för stampub i Stockholm - det verkar ju som om folk nappade på min ide :beerchug: :mrgreen:

Ace
2008-02-06, 19:06
Gröne jägaren driver du med mig eller.............
Kanske det?!! hi hi



Varför jag skall flytta till Stockholm:
- Ingen ens var i närheten att nappa på min lilla hint om att vi skulle låta en mörk slinka ned.
- att prata om "stampub" i Göteborg är som att, ööh, sälja sand i öknen.
- Intresset för att köra gokart rönte ungefär inget intresse...:(
Är detta kass?
Sover Dolly Parton på rygg? Bajsar älgar i skogen? Skall man hålla tungan i rätt mun?
skrumpf. Tur att jag har takräcke, då går flyttlasset lite lättare att få upp!
:evil:

Vi skall nog kunna styra upp något här i Göteborg också.
Jag som "regionsansvarig" känner pressen men det är tufft när min sammarbetspartner "GT" bor i verkstaden till sent på kvällarna och
filar på projektbilen!
Men du och Spicegirl är ju på. Sen är det ju Ersk, Hottast, Rasmus och några fler här i stan som kanske hänger på. Vi får jobba bättre med flyers!

/R

Fredrik
2008-02-06, 19:34
Ace, styr upp något med Anja, hon verkar vara pub-nödig :mrgreen:
Bara ni hittar ett bra ställe och det passar för gänget så dyker de nog upp.

KIT
2008-02-07, 10:02
Kan även rekommendera Lifestyle livingroom and dining, där vi i princip kan ha ett eget "rum" i källaren, bästa av allt är att restaurangchefen kallas för Mini!

www.lifestyledining.se

kan nog fixa ett bra pris/rabatt där också!

Fredrik
2008-02-07, 10:14
Tack för förslaget Gunnar, lägger med detta i pollen också. Försöker lägga ut den under helgen som kommer.

Rasmus
2008-02-07, 10:19
Men du och Glenn är ju på.
Sen är det ju Glenn, Glenn, Glenn och några fler Glenn här i stan som kanske hänger på.
Ni får boka in "GBG-puben" på någon blåvitt-match framöver, så ska du se att alla kommer...

;) :D :cool:

Roland
2008-02-07, 21:45
Wirströms på Stora Nygatan i Gamla Stan är det ju inget fel på. Ofta fullt där uppe men är man inte allt för sen kan man få ett eget litet krypin i källaren. Där kan man ju äntligen vistas nu efter rökförbudet :buttrock:

/Roland

Ps. Är det inte dags för en mini-run snart egentligen??

Fredrik
2008-02-08, 06:44
Wirströms på Stora Nygatan i Gamla Stan är det ju inget fel på. Ofta fullt där uppe men är man inte allt för sen kan man få ett eget litet krypin i källaren. Där kan man ju äntligen vistas nu efter rökförbudet :buttrock:

/Roland

Ps. Är det inte dags för en mini-run snart egentligen??

Jag lägger även med ditt förslag i pollen, Roland. Kommer under helgen.

En MINI-run, jag satt faktiskt och tänkte på det på väg till jobbet i min MINI i morse (när jag drog förbi en SAAB i en rondell :handen: ). Jag ska nog ta och börja klura på det, vi får se om det hinns med i februari eller om vi tar det i början av mars.

Fredrik
2008-02-11, 12:29
Poll upplagd idag, stänger denna tråden då diskussioner får tas i den nya tråden.