handdator

Visa fullständig version : En gullig historia..



Fredrik
2008-02-01, 12:17
Min kollega kom in från lunchen och berättade att det stod en liten kille (kanske fyra-fem år gammal) och tittade storögt på min MINI nere på parkeringen vid jobbet.
Han sade till sin pappa att han ville bli fotograferad vid bilen, så pappan tog fram sin kamera (mobil?) och tog ett foto på den lycklige lille grabben - det är kul att kunna glädja fler än sig själv med sin lilla pärla :D

KPKalle
2008-02-01, 12:21
Aawww cute :) Bet if you went down there he'd ask for a ride!

Fredrik
2008-02-01, 12:26
Yeah, probably - I remember being a kid in the seventies, and when you saw a cool car you couldn´t believe your eyes.

RandyPiper
2008-02-01, 13:00
haha, schysst du borde gett han en provtur.

Har också en liten historia:

Jag skulle ge syrrans lillgrabb skjuts med min bil.... han frågade om det var en rallybil varpå jag svarade att det var det minsann. Efter det började han nästan gråta och sa att alla rallybilar rullar runt och krockar. Så det blev till att köra lugnare än vanligt men när provturen var klar så var han ändå uppspelt och proppsade på mamma att de skulle köpa en sån bil.

JohanH
2008-02-01, 13:11
Nu har jag flyttat - men mina syskonbarn brukade ibland passera vår bil på väg till dagis. Efter ett tag blev det så att de var tvungna att passera min bil innan de kunde gå till dagis varvid min syrra var blev tokig eftersom hon då var tvungen att leta upp den på Gärdet. Den äldre känner igen vår bil (men hon är ju fyra) den yngre säger "Ohan" så fort han får se en MINI.

I somras fick den äldre åka i bilen med bara undertecknad. Hon brukar må illa i bilar, men sa efteråt till sin mamma (min syster) att när Johan körde så blev hon inte illamående. :D

/Johan

Fredrik
2008-02-01, 13:34
www.ohanclub.se :woot:

Fredrik
2008-02-01, 13:39
haha, schysst du borde gett han en provtur.

När jag tittade ut genom fönstret var de borta, annars hade det varit skoj att gå ner.

Randy och "Ohan", era historier var ju skoj :D
Jag kan tänka mig att den lille blev vettskrämd när farbror Randy säger att det är en rallybil (som brukar välta enligt junior), och att din syrra blev galen att ranta runt Gärdet - haha, jag garvade gott åt era berättelser :happy:

Luc!fear
2008-02-06, 17:24
Lyssna på det här....1282 :)
/Dan

Christian
2008-02-06, 17:26
Lyssna på det här....1282 :)
/Dan

Kul!! :rolleyes: :blink:

Fredrik
2008-02-14, 14:06
Körde förbi en busshållplats på väg ut på lunchen idag. På hållplatsen stod det fullt med småtomtar - "titta där" vrålade en unge och pekade mot min MINI - han överröstade Robbie Williams som sjöng för full hals i CD-spelaren 8)

RandyPiper
2008-02-14, 14:15
Körde förbi en busshållplats på väg ut på lunchen idag. På hållplatsen stod det fullt med småtomtar - "titta där" vrålade en unge och pekade mot min MINI - han överröstade Robbie Williams som sjöng för full hals i CD-spelaren 8)


Och du skäms inte för att lyssna på Robbie Williams ??? Västeråsfnask !

:woot:

Fredrik
2008-02-14, 14:17
Hellre lyssna på Robbie än ditt skrål på krogen :D

Har Robbie varit i Västerås :???:

RandyPiper
2008-02-14, 15:07
Hellre lyssna på Robbie än ditt skrål på krogen :D

Har Robbie varit i Västerås :???:

Nu får du förklara dig.

Har du spelat in mina fylleskrål på cd, och har bara att välja mellan den skivan och Robbie Williams ?

Fredrik
2008-02-14, 15:25
Nu får du förklara dig.

Har du spelat in mina fylleskrål på cd, och har bara att välja mellan den skivan och Robbie Williams ?


Jajemen, det är dagens sanning :D