handdator

Visa fullständig version : Works trim



Schassen
2008-01-28, 05:43
Kellerners kan väl ändå inte räknas som workstrim??

http://www.blocket.se/vi/14961524.htm?ca=13_s

Rausner
2008-01-28, 10:17
Knappast. Sen är väl kammen inte bytt på deras 21xhk kit?

Hobbe
2008-01-28, 13:22
Det kanske kan vara en Works som har blivit ytterligare trimmad av Kelleners ? ;)

Zagato1
2008-01-28, 16:01
Det här med Works är ju verkligen ett flummigt begrepp. Min bil är fabriksspecad med följande Works-utrustning; fälgar, stolar, instegslister, aero-kit (grill, sidokjolar och bakstötfångare) och avgassystem. Dock ej motortrimmet. Bilen på Blocket saknar Woks- stolar, fälgar, aero-kit och avgassystem, dessutom är den (precis som min) trimmad av Kelleners.
Vad är det då som gör den till en JCW????
Tydligen kunde man beställa sin bil med enstaka grejor ur Works sortimentet.
Mycket går ju dessutom eftermontera, så i strikt mening borde väl endast bilar med Works motortrim få kallas Works eller?
Sedan undrar man ju hur de kan ange "alla options" i annonsen på en, i mitt tycke, ganska normalutrustad bil.

/Johan

Ace
2008-01-28, 16:49
Det enda som är positivt är väl priset. Eller?
Men vem satte på emblemet på bagageluckan!? Lite väl högt upp va?

Hobbe
2008-01-28, 17:01
Mycket går ju dessutom eftermontera, så i strikt mening borde väl endast bilar med Works motortrim få kallas Works eller?

/Johan

Absolut.
Övriga har enbart Worksdetaljer monterat, men "förtjänar" inte någon Works-dekal på bilen (även om jag gärna skulle vilja ha Worksfåtöljerna).
Ungefär som att klistra på en M3-dekal på sin 320i bara för att man skruvar på en uppsättning begagnade M3-fälgar :D
Inte riktigt så - men nästan :handen:

Kassler
2008-01-28, 17:12
Jag tyckte först att det lät som ett bra pris precis som ace666 skrev men det verkar ju vara en privatimporterad bil och de står ju betydligt lägre i pris.

Marcus
2008-01-28, 19:22
Det kan som sagt vara en bil som fått ett works kitt monterat av Kelleners, och dessutom en kamaxel.
Men den har endå samma effekt som en icke works med kelleners trim + kamaxel... Så vem vet? ;)