handdator

Visa fullständig version : Storstadsliv !



RandyPiper
2008-01-25, 21:16
Sitter precis och avnjuter en delikat Latte , sen blir det nog ner till stureplan i vanlig ordning. Ett bås, magnum champagne och en mäklarbricka.

Man får inte komma dit för tidigt bara, måste vänta tills det blivit köer som man kan gå förbi med sitt VIP-kort. Blir inte sturecompagniet iaf, det är såååååå 2007.

tada !

:woot:

RobertH
2008-01-25, 21:27
Fräscht fräscht! Själv beundrar jag dagens kap, ett par Prada Italiano i äkta kalvläder. Sen blir det väl några strutar Cristal och ner på stuppan (stureplan) och slänga upp lädret. Vi kanske ses där stekis!

Mackan
2008-01-25, 22:10
Fräscht fräscht! Själv beundrar jag dagens kap, ett par Prada Italiano i äkta kalvläder. Sen blir det väl några strutar Cristal och ner på stuppan (stureplan) och slänga upp lädret. Vi kanske ses där stekis!


Man ska VÄLTA kor , inte göra skor av dom ! :woot:

MS//

RobertH
2008-01-25, 22:15
Kan PÖÖÖÖÖBELN vara vänlig att försvinna från denna tråd tack?

Mackan
2008-01-25, 22:30
Kan PÖÖÖÖÖBELN vara vänlig att försvinna från denna tråd tack?


Hade inte tänkt att bli långvarig. Ha det så trevligt, fjollor !
Bryt nu ingen nagel eller så när ni är ute på egen hand
utan mamma.

:woot: :woot:

MS//

RobertH
2008-01-25, 22:43
Alltså såna där förortskids borde verkligen tvångssteriliseras, eller vad säger du Mr Randy? Han har säkert en skinnsoffa hemma, haha.

Nej nu ska jag nog ner och steka på caféet. Madde och Philip ringde precis och sa att korten glöder ikväll, 22lax på Bollinger redan halv tolv! Det här kan jag bara inte missa!

Christian
2008-01-26, 00:07
Alltså såna där förortskids borde verkligen tvångssteriliseras, eller vad säger du Mr Randy? Han har säkert en skinnsoffa hemma, haha.

Nej nu ska jag nog ner och steka på caféet. Madde och Philip ringde precis och sa att korten glöder ikväll, 22lax på Bollinger redan halv tolv! Det här kan jag bara inte missa!



20 spänn på att Robban somnade i soffan inatt runt 01.28 tiden !!!!:handen:

Rasmus
2008-01-26, 01:07
20 spänn på att Robban somnade i soffan inatt runt 01.28 tiden !!!!:handen:

JAG SÄTTER EMOT!!

Rasmus
2008-01-26, 01:08
Robban, träd fram och visa att du är vaken! :D

Vi ses vid Korvmojjen så bjuder jag på en varmkorv för tjugan som Christian precis förlorat ;)

RobertH
2008-01-26, 01:12
Jag är vaken och naken. Fräsigt grabbar!

Guu vilka tacky gardiner den här lyan har. Är på efterfest på malman nu (östermalm). Skönt tryck och feta stekare här. Johnny vill hälsa till alla att Molly är en stadig kuse på valla ikväll. Stek stek. Hörs tja.

RandyPiper
2008-01-28, 15:13
Tjobaloooba !

Sitter med en macchiato på ett internetcafé nere i sturegallerian och spanar in alla framgångsrika och snygga människor samtidigt som jag sitter och bläddrar i tidningen connoisseur.

Funderade lite över sommaren och våren, i år blir det Troppan (st tropez) och båstad så mycket är säkert. Kommer bo på samma hotell som sessorna, eller iaf samma hotell som Madde , Viktoria är passé.

Farsan fyllde på mitt kreditkort igår, så jag ska ut och shoppa lite sen blir det väl nån stekig premiärfest senare i afton. Spana in stureplan.se imorrn så lär det ligga bilder på mig !

Over and out !

Christian
2008-01-28, 17:38
Tjobaloooba !

Sitter med en macchiato på ett internetcafé nere i sturegallerian och spanar in alla framgångsrika och snygga människor samtidigt som jag sitter och bläddrar i tidningen connoisseur.

Funderade lite över sommaren och våren, i år blir det Troppan (st tropez) och båstad så mycket är säkert. Kommer bo på samma hotell som sessorna, eller iaf samma hotell som Madde , Viktoria är passé.

Farsan fyllde på mitt kreditkort igår, så jag ska ut och shoppa lite sen blir det väl nån stekig premiärfest senare i afton. Spana in stureplan.se imorrn så lär det ligga bilder på mig !

Over and out !


Båstad är såååååååååååååååå 2003 !!!!!!!!!!!!!

RandyPiper
2008-01-28, 18:04
Båstad är såååååååååååååååå 2003 !!!!!!!!!!!!!

Vinslöv är såååå 1938.

Christian
2008-01-28, 19:36
Vinslöv är såååå 1938.

nej nej nej....

Det där är en helt annan historia.

Hobbe
2008-01-29, 00:04
Finns det inte krav på att vara storstadsbo för att kommentera i denna tråd ?
Det luktar gödsel... :eek:

Christian
2008-01-29, 14:48
Har varit i innestaden Malmö idag....! *blä* för den trafiken!!

Hobbe
2008-01-29, 15:03
Har varit i innestaden Malmö idag....! *blä* för den trafiken!!

Rena Norrlandstrafiken jämfört med Stockholm ;)

Christian
2008-01-29, 15:04
Rena Norrlandstrafiken jämfört med Stockholm ;)

Inre ringvägen.....

*suck* och dunder *suck*......

För att inte tala om INNE i stan...

Chicago kan de döpa om den stan till nu.

RandyPiper
2008-01-29, 16:59
Här startar man upp en tråd om storstadslivet, underförstått att det gäller Stockholm. Vi har ingen annan Storstad i Sverige !!!!!!


Ska ner till gymmet och möta min lifecoach sen blir det till sturebadet och flexa absen.

RobertH
2008-01-29, 17:08
Randy, ses vi på White Room ikväll eller? Det är din tur att fixa snö, det vet du. Senare avslutar vi kvällen genom att håna alla Linda Rosing lookalikes genom fönstret på Spyan. Cya där, tjing!

Hobbe
2008-01-29, 17:26
Jag har slut på mina magnumbuteljer med DP skumpa :eek: :eek: :eek:
Är det någon som har ett par extra som jag kan debitera mitt företagskort ?
Behöver en dusch innan avfärd mot Troppan :cool:

RandyPiper
2008-01-29, 17:44
Randy, ses vi på White Room ikväll eller? Det är din tur att fixa snö, det vet du. Senare avslutar vi kvällen genom att håna alla Linda Rosing lookalikes genom fönstret på Spyan. Cya där, tjing!

Klart vi ses där !

Ska bara förbi greven en sväng på förfest, du ska inte med dit då ?
Blir poolparty inomhus, Bingo skulle visst vara där där med lite fotomodeller.

Hobbe du borde hänga på iaf, det lär bli en hel del champagneduschar där !

Snö fixar sig alltid, bara att tigga lite av Tommy Körberg.

Hobbe
2008-01-29, 19:17
Bingo sitter har och slöar.
Fast bimbosarna är redan på väg till förfesten.
Som tur var i en limo med chaffis (annars hade väl silikonet hamnat helt vilse, typ i Vinslöv).

Puder-Tommy kommer att vara på plats ? Kul !

Christian
2008-01-29, 20:01
Vad kul ni verkar ha det i fjollträsk!!

Hobbe
2008-01-29, 20:02
Nu luktar det plötsligt gödsel igen. Konstigt...:confused:

Christian
2008-01-29, 20:17
*sniff* *sniff*

Här luktas inget??

RobertH
2008-01-29, 20:41
Shit grabbar, vi måste byta ställe. Dom släpper tydligen in vilket förortstrash som helst här. Vvvviiiiiiinslöff. Så underbart pittoreskt. Det var kul i typ 10 sekunder. Not.

Klockan är 21.40, bara 4h till utgång nu. Är ni laddade boys?

Christian
2008-01-29, 22:00
*lunkar iväg...ensam....*

RobertH
2008-01-30, 07:56
Ensam är du väl inte, du har ju både kossor och får. Bääää.

Fredrik
2008-01-30, 11:04
Tjenare grabbar - vad föredrar ni av följande:
- Dompan, självklart R.D. 1995, något annart är väl otänkbart!
- Krug, Champagnernas Champagne, en Rosé för att impa på brudarna på plejset!
- Cristal, lite tacky jag vet, med vad fan, den funkar ju ;)

RobertH
2008-01-30, 14:49
Fredde, tro inte att du får vara med i vår gemenskap. Du bor ju i Kungsängen. Bara snäppet bättre än Vinslöv!

Så nu är inte Christian ensam längre, ni kan vandra genom åkrarna tillsammans, hand i hand!

RobertH
2008-01-30, 14:53
Tjenare grabbar - vad föredrar ni av följande:
- Dompan, självklart R.D. 1995, något annart är väl otänkbart!
- Krug, Champagnernas Champagne, en Rosé för att impa på brudarna på plejset!
- Cristal, lite tacky jag vet, med vad fan, den funkar ju ;)

Det enda du säger med Rosévin är: Hej, jag är en white trash flanellkille från Kungsängen. Skål på er pöjkar!


Nej shit, dags för brunch.

Hobbe
2008-01-30, 15:41
Hej, jag är en white trash flanellkille från Kungsängen. Skål på er pöjkar!



:woot: :woot: :woot: :woot:

Fredrik
2008-01-30, 15:49
Jahg skha be att hfå meddhela herrskapfeth att jagh är föddh på DANDERYYYDS BB - proletäristiska bondeåsikter som dem ovan undanbehr jag mig ödmjukast ifrån.

Hobbe, vart är du född :woot:

Christian
2008-01-30, 16:09
Jahg skha be att hfå meddhela herrskapfeth att jagh är föddh på DANDERYYYDS BB - proletäristiska bondeåsikter som dem ovan undanbehr jag mig ödmjukast ifrån.

Hobbe, vart är du född :woot:

Jasså?? Du också??

Hobbe
2008-01-30, 16:42
Hobbe, vart är du född :woot:

På BB...Är inte alla andra det ? :eek:

Fredrik
2008-01-30, 17:05
:shock: :blink: Jho, mehn nuu vahhr det frrråga om DANNNDERYYYDS BB :)

Hobbe
2008-01-30, 17:19
Även Danderyds BB tvingas tydligen sänka sin standard, och göra humanitära åtgärder ;)

RobertH
2008-01-30, 17:22
Allvarligt så skiter vi nog i om ni så är födda mitt på sergels torg. Leta upp senaste lokaltidningen och läs rubriken. Om det står Kungsängen, Vinslöv, Byhåla eller Allers så kan ni springa tillbaka till datorn och ta bort alla era poster från den här eminenta tråden. (Som självklart är den bästa sedan CS början)

Här steker vi fett, och det är ett koncept som helt enkelt inte är möjligt att leva upp till om ens närmsta granne heter Lars, bor två mil bort och är en älg.

Fredrik
2008-01-30, 17:35
Min närmsta granne heter Martin, deras VILLA I STOCKHOLM ligger bredvid vår VILLA I STOCKHOLM - ungefär åtta meter mellan husen - är det några andra proletärer som gömmer sig i lägenhet i..tja..exempelvis Spånga (alkishangaroundorten nr 1 i Stockholm) eller..hmm..Kista, som är en ort som överlever tack vare att alla dataföretag såg den tråkiga billiga marken (undrar vad det berodde på :woot: ), påminde mycket om åkrar och äng.
En person här på forumet (ska inte namnge GP äg..nej, jag menar Hobb..eh, honom) hade en liten åkerlapp han var stolt över - här odlade han sin sill, potatis och nubbe, och än i dag när han går förbi plätten (belägen vid nordöstra ingången till Kista centrum, tror jag visst på min ära) kommer det en liten tår för minnet av den lilla jordbiten, så visst bor det en liten bonde i de flesta av oss :drool:
Robban, hörde av Jess att ni skaffat kolinott (kolonistuga för er som inte förstår innebörden av min enkla men ack så tjänliga förkortning) - ska ni odla spannmål, vete eller kaffebönor där - hörde sedan din tid på Statens plantskola att du hade banbrytande funderingar åt detta sedan du hävdat i din disputationsuppsats att Colombia och Kenya har exakt likadant klimat som Spånga :blink:

RandyPiper
2008-01-30, 17:40
Men hallååååå !!!!

Varför försvåra saker och ting, bor man innanför tullarna och rör sig runt stureplan så är man välkommen i tråden.

Undantagen är om man känner Madde, dörrvakterna runt sture eller kan fixa snö. Det var på det sättet Robban kvalade in.

I kungsängen har man närmare till västerås än till Stockholm, ni kan åka till gurkstaden och dricka lakritshots och sjunga karaoke eller vad fan man nu gör där.

RobertH
2008-01-30, 17:43
Jag känner även Linda Rosing och Thomas di Leva, Fadde och Madde.

RandyPiper
2008-01-30, 17:47
Fredrik, lika bra att kontra innan du skriver här.

Det räknas inte att känna Kikki Danielsson eller Jerry Williams !!!!!

Fredrik
2008-01-30, 17:48
Jag trodde det var åldersgräns för att komma in på ställena runt stuppan, kvalar ni in där - möjligen på en "School reunion".

På tal om Västerås - du tror att Madde, Fleppe, Stickan och Lilla My drar till Troppan, och du undrar varför du aldrig sett dem där - lilla man, det är dags att vända blickarna mot VÄSTERÅS 8)

Vi (Madde, Phille (Carl-Philip) och jag ska skapa ett intro till staden, vi lurar på Sinatra´s "New York, New York" med texten "Västerås, Västerås" istället.

Dra ni till troppan som alla andra wannabees så håller "the real deal" till i Västerås, och ibland gästspelar vi i Stockholm för att inte göra resterande wannabees besvikna ;)

Fredrik
2008-01-30, 17:50
Jag känner även Linda Rosing och Thomas di Leva, Fadde och Madde.

En knarkerska, ett UFO, en grovt belastad f.d.tyngdlyftare (pillerknaprare i alle fall) och Madeleine Swiinhufvud .....och .....tillåt mig........:lol: :lol: :lol:

RobertH
2008-01-30, 17:52
Jag trodde det var åldersgräns för att komma in på ställena runt stuppan, kvalar ni in där - möjligen på en "School reunion".

På tal om Västerås - du tror att Madde, Fleppe, Stickan och Lilla My drar till Troppan, och du undrar varför du aldrig sett dem där - lilla man, det är dags att vända blickarna mot VÄSTERÅS 8)

Vi (Madde, Phille (Carl-Philip) och jag ska skapa ett intro till staden, vi lurar på Sinatra´s "New York, New York" med texten "Västerås, Västerås" istället.

Dra ni till troppan som alla andra wannabees så håller "the real deal" till i Västerås, och ibland gästspelar vi i Stockholm för att inte göra resterande wannabees besvikna ;)

Man kan ta killen ur Västerås, men inte Västerås ur killen.

http://www.extence.se/slask/fred.jpg

RobertH
2008-01-30, 17:55
Förresten, är det detta kroppsspråk det du stöter på runt Sture?

Fredrik
2008-01-30, 17:59
Jajemen grabben, "FEM HELRÖR - NEJ JAG SA FEM FÖR HELVETE!!!".

JohanH
2008-01-30, 19:52
När jag klev ur stretchlimon utanför Village igår så undrade jag var alla små snygga fotografer från Stureplan.se och Sthlmfinest.se höll hus. Det visade sig att Noppe höll hov på V med ett gäng snygga blondiner från Östra. Jag lämnade sonika Dedde och Koffe i chambre separet på Village och åkte över till V. När jag väl kom dit så mötte Noppe upp med en magnum Winston. Det blev åka hela natten och när jag kom hem var mina Hermésskor heeelt förstörda...suck. Men kul hade jag. Jag såg Randy och Robban i vimlet - var var du Fredrik?

Fredrik
2008-01-30, 20:10
På Laroy, eller LARRAN som vi insatta säger - där slogs det rekord minsann - Juppe och Bebben hade slagit vad med Phille om att de kunde wobbla i sig fem meter shots före honom - hahaha, herregud, de små glinen från öfre missade totalt - Phille vann, upplärd av sin far som hade mig som mentor när det gäller detta - H.M. KONUNGEN AV SVERIGE :happy:

- Du gamla du fri...(snyft, det är för dj**la vackert) - måste glida nu, Learjeten med Phille, Ubbe och Stånken väntar - vi ska till VEGAS, Baby 8)

Får duna i the jet, och borta i VEGAS väntar de vanliga polarna Paris, Posh och David (han har förresten beställt en MINI ;) ), lite olika trollkonstnärer och annan amerikansk societet - Pamela skulle visst också glida förbi, så stanna ni hemma med Noppe :lol: ...vänta, sade ni Noppe :blink: .... :lol:

RobertH
2008-01-30, 20:15
Faktafel:

"Larran" som du kallar det, hette egentligen "Lorry", låg i Sundbyberg och var ett pisshak på 90-talet.

Stekare dricker inte shots. Guuuuuud så off.

Att vara polare med kungen är bara ballt om man inte är så gammal att man refererar till honom som "sin gamla elev".

Killen vid namn "Stånken" låter mer som någon du hittat på halvfyllan på en Bajenmatch än på Sture.


Kul annars att du försöker hänga med i svängarna Frodo!

Fredrik
2008-01-30, 20:22
Förresten en liten fråga till er rännstensungar - vad ska jag ha för färg på min nya villa på ön "The Palms" i Dubai - jag lurar på herrgårdsgul, men kom att tänka på vad Becks sade till mig när han tjatade på mig att köpa där:
-"Offwhite är helrätt, du kommer inte att ångra dig."

Sedan lurar jag på nya tapeter till våningen på Upper West Side. Grannen högst upp bredvid mig i husets penthouse (nej Randy, inte porrtidningen) med likadan diskret sjuttonochetthalvtrummare som jag har, Jerry, tyckte att gult lyser upp välkomnande i hallen.
Jag tror ni sett honom på tv förresten - han gjorde en show om ingenting i en massa avsnitt - Seinfeld hette serien, som han själv ;)

I London har jag ett litet diskret krypin, och där har jag ett par otroligt rara grannar som vill komma och fika Dompa - han heter Guy Ritchie, hon heter Louise Ciccone, men kallar sig för Madonna, ni kanske har haft turen att sett hennes album hos en polare med lite starkare kapital än vad ni har.

Fredrik
2008-01-30, 20:30
Faktafel:

"Larran" som du kallar det, hette egentligen "Lorry", låg i Sundbyberg och var ett pisshak på 90-talet.

Stekare dricker inte shots. Guuuuuud så off.

Att vara polare med kungen är bara ballt om man inte är så gammal att man refererar till honom som "sin gamla elev".

Killen vid namn "Stånken" låter mer som någon du hittat på halvfyllan på en Bajenmatch än på Sture.


Kul annars att du försöker hänga med i svängarna Frodo!

Hörrdu faktafanny: här kommer FaktaFakta:
1) Lorry känner jag inte till, men jag ser att du gör det.
2) Shotsen är tillbaka - har du kammat håret med en fläskkotlett idag också (så ute).
3) Jag sade mentor, ett par besök hos den gamle strebern ute på slottet, han gick nästan vilse mellan entren och kapprummet.
4) Stånken, eller Sten-Åke Griipkloo af Stöfvelhufvud är son till mannen som betalar de flesta av era små enkla löner. Hans livvakter har bett mig att inte ge ut namnet - "confidential info" som vi säger i de rätta kretsarna.

Sorgligt att se att du själv inte hänger med i svängarna - jag ska börja prenumerera på "Gata upp och Gata ner" så du lär dig hitta bland alla sunkhak du brukar besöka. Och Robban - glöm inte legget.

MINA
2008-01-30, 20:39
Randy, ses vi på White Room ikväll eller? Det är din tur att fixa snö, det vet du. Senare avslutar vi kvällen genom att håna alla Linda Rosing lookalikes genom fönstret på Spyan. Cya där, tjing!

Jag känner en snubbe i Åre som har egen snökanon . Nån som är intesserad?

Fredrik
2008-01-30, 20:41
Nej för tusan, om Robban skulle få nys om denna skulle Randy försvinna bakom ett stort pudermoln när de testar den.

Fredrik
2008-01-30, 20:45
Robban, ska det inte stå "sträng" eller "lina" istället för "stripes" i din lilla signatur ;)

RobertH
2008-01-30, 21:00
Förresten en liten fråga till er rännstensungar - vad ska jag ha för färg på min nya villa på ön "The Palms" i Dubai - jag lurar på herrgårdsgul, men kom att tänka på vad Becks sade till mig när han tjatade på mig att köpa där:
-"Offwhite är helrätt, du kommer inte att ångra dig."

Sedan lurar jag på nya tapeter till våningen på Upper West Side. Grannen högst upp bredvid mig i husets penthouse (nej Randy, inte porrtidningen) med likadan diskret sjuttonochetthalvtrummare som jag har, Jerry, tyckte att gult lyser upp välkomnande i hallen.
Jag tror ni sett honom på tv förresten - han gjorde en show om ingenting i en massa avsnitt - Seinfeld hette serien, som han själv ;)

I London har jag ett litet diskret krypin, och där har jag ett par otroligt rara grannar som vill komma och fika Dompa - han heter Guy Ritchie, hon heter Louise Ciccone, men kallar sig för Madonna, ni kanske har haft turen att sett hennes album hos en polare med lite starkare kapital än vad ni har.

Nya pengar. Hahahaha. Suck...

RandyPiper
2008-02-01, 19:53
Tudiluuuu nu är det fredag igen !

Har redan varit åkt ett par varv i Nalles limmo och avnjutit en utsökt champagne. Jugge drack däremot Sofiero och fes i baksätet. Förstår inte hur en sådan ståtlig och glamorös man kan umgås med en sådan slusk.

Tyvärr snubblade Nalle på sin kaftan när vi parkerade utanför white room och smutsade ner sig så han begav sig hemåt för att byta om, jugge tog det visst rätt hårt och började tjura.

Själv hoppade jag av och tog en snabb avstickare in på kontoret för att skriva det här meddelandet innan jag drar ut i vimlet igen.

Hur ser det ut för er andra ikväll nån mer som ska på premiären med stort P ?

Rock on som Jugge skulle sagt....

RandyPiper
2008-02-14, 15:12
Snart flyttar vi våra lokaler ännu närmare stureplan, blir fett att sitta och kika ut över själva hjärtat av stureplan medans man skriver sin blogg.

RobertH
2008-02-14, 15:27
Snart flyttar vi våra lokaler ännu närmare stureplan, blir fett att sitta och kika ut över själva hjärtat av stureplan medans man skriver sin blogg.

Välkommen hit!