handdator

Visa fullständig version : Navigation uppgradering?



Darkfool
2008-01-19, 14:47
Är det någon som har lite koll på navigation/gpsen i mini hur man uppdateraden och vilken programvara ska ha för detta?...Nav-skivorna hos bmw är ju tok-dyra....

Luc!fear
2008-01-19, 16:50
Jag är också intresserad att uppdatera progarmvaran (och ev. kartorna)
Har en läös GPS från 2006 (Mio) den är mycket bättre än min stora nav i Mini´n
/Dan

Darkfool
2008-01-19, 17:02
hmm..jag råkar ju ha den stora nav. i min cooper.... :blink:

Luc!fear
2008-01-19, 17:06
hmm..jag råkar ju ha den stora nav. i min cooper.... :blink:
Jag också...
/Dan

RandyPiper
2008-01-20, 21:32
hmm..jag råkar ju ha den stora nav. i min cooper.... :blink:


Samma här

Johan W
2008-01-21, 10:42
Nån som vet om det är exakt samma skiva som BMW? Vet att båda använder navteq men frågan är om det är exakt samma?

RandyPiper
2008-01-21, 13:42
Nån som vet om det är exakt samma skiva som BMW? Vet att båda använder navteq men frågan är om det är exakt samma?

Var inne och grottade lite i en DVD tidigare......
Verkar som det är samma skivor för BMW , MINI och någor annat bilmärke jag inte kommer ihåg nu. Det finns en del settingsfiler där den kollar vilken bilmodell man har.

Darkfool
2008-01-21, 19:38
Var inne och grottade lite i en DVD tidigare......
Verkar som det är samma skivor för BMW , MINI och någor annat bilmärke jag inte kommer ihåg nu. Det finns en del settingsfiler där den kollar vilken bilmodell man har.

Är nån speciel utgåva man ska titta efter?...hittade ett par olika på piratebay...

Christian
2008-01-21, 20:07
Var inne och grottade lite i en DVD tidigare......
Verkar som det är samma skivor för BMW , MINI och någor annat bilmärke jag inte kommer ihåg nu. Det finns en del settingsfiler där den kollar vilken bilmodell man har.

Deawoo!!!!!!!!!!!!:woot:

RandyPiper
2008-01-21, 22:05
Är nån speciel utgåva man ska titta efter?...hittade ett par olika på piratebay...

Jag var inne och försökte lägga till points of interrests(fartkameror) i de releaser jag hittade på nätet. Fick det aldrig att fungera något vidare.


Hmm det var nån som hade en fungerande version här på forumet annars, vet att det var en tråd om det där men jag kan inte hitta den nu eftersom sökfunktionen verkar lite kass.

RandyPiper
2008-01-21, 22:06
Deawoo!!!!!!!!!!!!:woot:

Hahaha !

Nej men ärligt talat har jag för mig att det var nåt lite mer exlusivt som Rolls Royce.


Inget skämt alltså !

Johan W
2008-01-22, 07:11
Jag var inne och försökte lägga till points of interrests(fartkameror) i de releaser jag hittade på nätet. Fick det aldrig att fungera något vidare.


Hmm det var nån som hade en fungerande version här på forumet annars, vet att det var en tråd om det där men jag kan inte hitta den nu eftersom sökfunktionen verkar lite kass.

Har fartkameror i min (BMW 2008.1) :)