handdator

Visa fullständig version : Takbuckla - gigantiskt!!!



Karina
2008-01-04, 10:30
:o En jätte isbit har träffat taket på min lilla i natt :eek:
Nu finns det en gigantiskt buckla där, ca 50 cm i diameter...

Asch... jag hade en dåligt samvete när jag parkerade bilen där igår kväll, och rätt var det.

Vem är duktig på att laga sådana skador i Stockholm? Vad ska man räckna med för utgifter?

JockeO
2008-01-04, 10:35
:o En jätte isbit har träffat taket på min lilla i natt :eek:
Nu finns det en gigantiskt buckla där, ca 50 cm i diameter...

Asch... jag hade en dåligt samvete när jag parkerade bilen där igår kväll, och rätt var det.

Vem är duktig på att laga sådana skador i Stockholm? Vad ska man räckna med för utgifter?

Inte helt säker på detta, men jag tror att det är fastighetsägaren som är helt ansvarig. Om så är fallet är det logiskt om det är han och hans försäkringsbolag som står för dina utgifter. Kolla upp hur det ligger till med den biten först. Och det är nog aldrig fel att dokumentera skada, plats, väderförhållande, tidpunkt och gärna hur det ser ut på det taket (eller var nu isbiten kom från) nu direkt efter att det har hänt.

Tyvärr har jag inga tips på verkstad.

/M v h, JockeO

Marcus
2008-01-04, 12:16
Först och främst är fastighetsägaren ansvarig, men det blir väl självrisken han skall betala. Försäkringen skall ju täcka resten.

Verkstad får du kontaktuppgifter till via försäkringsbolaget efter att du anmält skadan. Har du Orginalförsäkring?

Bästa är att ringa försäkringsbolaget och fråga hur du ska gå till väga.

Karina
2008-01-04, 15:26
Jag har Salus Ansvar helförsäkring. Har fått adresser till verkstäder nu, bland annat Solna BMW MINI.
Fastighetsägaren tveckar att det kunde bildas så mycket is under kort tid, men vad som kunde ramla på mitt tak och lämna så mycket krossat is på taket och på motorhuvet då?
Tack, Marcus och JockeO för info!

:( Hur lång tid brukar det ta att reparera bucklan?

Curtan
2008-01-04, 16:19
Något som jag lärt är att köra den mjuka stilen då jag vill ha ersättningför saker och ting. Annars blir folk irriterade och det hela blir tvärt om. det kanske i och för sig beror på att jag själv, i mitt företag, ger dem med ett leende på läpparna och en vänlig uppsyn service i första hand. Nissarna som skall stå upp för sin rätt och ev. statuera exempel göre sig icke besvär. Men det är väl jag; och mina kunder är ju båtägare, och sådana är ju ett märkligt släkte:)
Tacka vet jag bilar!