handdator

Visa fullständig version : Eftersnack: 1st of december run



Fredrik
2007-12-02, 08:47
Vi var fyra tappra MINIs med fem MINIster som stod på startlinjen igår lördag 1/12. Vi som körde denna tur var: Roland, MINI Cooper-06
Peo (Team Decoy), MINI Cooper S-04
Helan, MINI Cooper S-03
Fredrik, MINI Cooper S R56-07, med Hans-G som passagerare.

Dessvärre saknades Jeanette och Stefan med sin MINI Clubman D, då Jeanette fått förhinder pg av sitt arbete.

Roland hade föreslagit en mycket bra sträckning på vägar som passade våra MINIs som hand i (racer)handsken. Ett bra tempo höll vi, även om vi bitvis fick dra ned för fläckvis halka, som tur var endast ett fåtal tillfällen. Vädret var inte på topp, men det var humöret :D
Vi avslutade de roliga vägarna med Bogesundsvägen som är en höjdare!
Denna tur kommer vi att köra igen när våren anländer, himla kul väg :steering:

Väl framme i Vaxholm parkerade vi våra MINIs på en rad och gick och åt lunch på en restaurang nere i hamnen.
Efter denna paus vandrade vi bort mot våra klenoder och startade upp för vidare färd över vattnet till Rindö, rasslade fram över Rindö, sedan ny färja och vips var vi på Värmdö.
Vi lät kopplet av bilar (och en buss - SUCK) försvinna iväg innan tempot drogs upp lite. Efter ett tag var det slut på det roliga och det blev kolonnkörning med en massa vanliga bilar insprängda mellan oss :( , och vid Nacka var det dags för Peo att svänga av och strax därefter Micke (Helan).
Roland svängde upp på söder, och jag skjutsade Hans-G hem till Reimersholme.
Det var slutet på ännu en lyckad MINIrun, låt vara med bara fyra bilar, men vi hade kul och tack vare Roland har vi nu ytterligare en rolig sträcka att lägga in under våra runs - väl mött nästa gång 8)

Helan
2007-12-02, 09:15
Tackar för detta det var trevligt! Kul att se två nya ansikten med! :D

Roland
2007-12-02, 15:40
Tack Fredrik för ett bra initiativ! Kul att se litet ansikten bakom nick'en och att få ut och köra litet!

Trevlig tur med god lunch och trevligt sällskap. Detta får vi göra om!

/Roland

Ace
2007-12-02, 19:10
Jasså Hans-G satt brevid! Redan vinterförvarat Cabben? Ni verkar ha haft trevligt i alla fall. Vi får väl se om den 13:e blir 2007 sista övning eller om Göteborg kan styra upp en nyårsraket kanske!? :)

Fredrik
2007-12-03, 06:34
Ace, det räknar jag med att du gör - "New Year´s Eve Fireworks Run" ;)

KPKalle
2007-12-03, 08:01
Oh it must have been fun :( LOL glad you had a great time!! :D

Ace
2007-12-03, 18:51
Med en fet lyxbomb på takräcket som extra kraft vid kappkörningen!
ha ha ha ha

Hans-G
2007-12-03, 23:40
Jasså Hans-G satt brevid! Redan vinterförvarat Cabben? Ni verkar ha haft trevligt i alla fall. Vi får väl se om den 13:e blir 2007 sista övning eller om Göteborg kan styra upp en nyårsraket kanske!? :)

Redan? Jag tror faktiskt att det är den senaste avställningen jag har gjort sen jag 1984 fick den goda vanan att ställa av bilen över vintern. Då, för 23 år sen, handlade det om en två år gammal Golf Cab, som sen klarade 18 år i min ägo utan rostangrepp. Och jag är banne mig ingen pedant - det var "bristen på" snömodd och vägsalt som höll plåten frisk!

Måste när jag ändå är igång tacka Fredrik för en trevlig, njutbar tur. Jag tror han märkte att jag blev lite spänd när jag såg isfläckarna och hörde hjulen kort spinna loss ett par gånger, men förklaringen ligger ju i att jag krockade min första Cooper i de trakter vi körde när det första snöfallet kommit, tinat på dagen och sen återfrusit till en isbana...

Den 6 april kommer MINI-cabben fram igen. Föreslår egoistiskt en vårtur helgen därpå (12:e eller 13:e) som god start på säsongen. Tills dess hinner det kanske bli ännu något "run" som kartläsare.

Fredrik
2007-12-04, 06:40
Hans, om ingen annan anordnar en tur (Luciaturen är ju planerad) så tar jag nog och fixar en "winter run" och en "early spring run" - Vi kan ju då fira vårens ankomst i samband med att du plockar ut cabben och ta en sväng.

Roland
2007-12-09, 09:57
Jag vill också ut o åka litet så jag kommer nog att flagga upp någon tur i vinter! Speciellt om det är barmark :D

/Roland

Fredrik
2007-12-09, 18:38
Jag vill också ut o åka litet så jag kommer nog att flagga upp någon tur i vinter! Speciellt om det är barmark :D

/Roland


Bra Roland, då kan (om ingen annan vill ordna det) du och jag organisera varsin tur under vintern /senvintern för att hålla New MINI Club Sweden rullande :happy: