handdator

Visa fullständig version : Årsträff 2008



RobertH
2007-11-30, 21:21
Eftersom beslutsvägarna av tradition är långa här på Mini Club Sweden så tänkte jag att vi kan börja diskutera årsträffen 2008 redan nu.

Det har redan talats en del om Gotland (och lite körning på Gotland Ring) under våren.

Eller varför inte Vinslöv?

Kom med era förslag på var vi ska ha träffen, och även tänkbara datum. När vi fått ihop en del så gör vi en poll, och börjar boka och planera.

Låt oss göra detta till den största MINI-träffen i Sveriges historia!

GT
2007-11-30, 22:00
1165England?

Dooper
2007-11-30, 22:43
England? Dom kör ju på fel sida av vägen!:p ;)

RobertH
2007-11-30, 22:47
Alla förslag är välkomna, bomba på!

Tänk på att det förmodligen blir fler deltagare om det inte är 3000 mil dit och femstjärniga hotell. Men som sagt, ordet är fritt!

RandyPiper
2007-11-30, 23:01
U-Väsby

Ace
2007-11-30, 23:47
Påvelund!

Christian
2007-12-01, 00:12
Mantorp Park ???

Gelleråsen, Karlskoga ??

Ring Knutstorp ??

Falkenbergs Motorbana ??

Hobbe kanske kan fixa något...??

Hobbe
2007-12-01, 01:28
Christian,

Ska du hyra en bana som tex Mantorp, eller Ring Knutstorp så får du lägga upp 50000+ Kr, och dessutom boka ett år i förväg.

Rimligare och enklare är nog ett billigt flygfält, eller Emmaboda Superstage ;)

Hobbe
2007-12-01, 01:33
England?

:woot: :woot: :woot:

...fast det blir knappt några deltagare.


STOCKHOLM
(Robbans soffa)

MINA
2007-12-01, 07:26
Varför inte köra genom hela Sverige på någonslags propaganda turne' -Skåne till treriksröset i Lappland.Bilar ansluter och dropparav längs färdvägen
Folk i Norrland skulle tro att det var invasion från en annan planet!
Detta skulle också vara ett bra sätt att sprida intresset för mini i norr.
Men det kanske är många som inte tål myggbett?


Vi kommer gärna till Gotland men mitten Maj eller början av juni låter lämpligare för mej( här har vi vinterdäcken på till sista April)
Det absolut viktigaste är att spika datum då kan man planera därefter och
platsen kan man bestämma lite senare!

Ser fram imot att få träffa er ALLA Hälsningar/Martin

Fredrik
2007-12-01, 08:22
Jag hade en fundering om vi skulle köra något typ Siljan runt eller liknande - blir visserligen längre för de från sydligare nejder men närmare för de från norra delarna. Jag anser att vi måste variera oss lite grand så att vår stora årsträff flyttar runt lite, närmare ena året för några, året efter närmare för de som hade längre förra året.
Gotland är ett intressant alternativ, men nackdelen är att det blir en bra bit för de flesta utom för oss i de östra delarna av landet samt dyra båtbiljetter.

Jag föreslår att vi kanske satsar på Dalarna, en grymt vacker trakt och lite skojiga vägar däruppe också 8)
Eftersom vi är en demokratisk förening så tycker jag att alla ska säga sitt - kommentarer på mitt Dalarna-förslag emotses.

Marcus
2007-12-01, 14:51
Jag tycker att träffen skall läggas någonstans nära en bana som har öppen körning, eller ett flygfält som vi kan hyra.

Hur många vill att vi ska bo på ett hotell som även har spa? Vilka får med sig icke-mini interesserade respektive på det sättet?

Ace
2007-12-01, 20:59
Det hade ju varit kul om man kunde kombinera det med en helg-weekend med frugan. Ett spa i dalarna tycker jag verkar som en bra ide. Har vi någon i klubben som känner till mycket om dalarna? Jag var i Sälen en gång? Det ligger väl knappt i dalarna ens? :) Sen hade det ju inte varit fel att ha tillgång till någon körbar plats efter som det blev lite "snack" om för snabb färd på allmän väg senast.

Dooper
2007-12-02, 03:40
ja själv kan jag ta Minin som respektive för en helg och den behöver inget spa för att komma med på en träff! Själv så är det köra som kommer först för mig, gärna bana! jag tar vad som, bara man får köra lite!

MINA
2007-12-02, 09:41
Varför detta snack om spa för frugan! Är hon intresserad av mini , träffas och umgås med folk följer hon med ändå, annars finns det väl Spa på hemmaplan?(dvs.hon uppskattar säkert att "slippa" er en Helg.) En träff för mini måste väl inte ha en massa kring arangemang för övriga familjen ex.Dragspels underhållning för Farfar , hemslöjd för Mormor, Hoppborg för ungarna och hunddagis osv. Har jag stuckit ut hakan för långt nu?:???:

Mr_Varre
2007-12-02, 09:50
Nä håller med dig Mina!!! Men samtidigt så förstår jag om man vill ta med familjen. Jag e på vilket som bara det hålls i Stockholm hahahah.

Roland
2007-12-02, 10:04
Bara en 3-4 mil norr om Gelleråsen ligger Loka Brunn med värdshus och spa. Tydligen OK priser, vi hade några som bodde där på en BMW-bandag (mc) på Gelleråsen. Grythyttan ligger inte så långt bort heller om man vill smörja kråset ordentligt.

Samtidigt tror jag inte Åsen kostar så mycket att hyra, har för mig det var 25-30 papp för en dag. Vi har väl några engelsmän som får ringa och förhandla med den nya banägaren, Mike.

Hyfsade avåkningszoner och nära till sjukhuset :blink:

/Roland

RobertH
2007-12-02, 11:51
Varför detta snack om spa för frugan! Är hon intresserad av mini , träffas och umgås med folk följer hon med ändå, annars finns det väl Spa på hemmaplan?(dvs.hon uppskattar säkert att "slippa" er en Helg.) En träff för mini måste väl inte ha en massa kring arangemang för övriga familjen ex.Dragspels underhållning för Farfar , hemslöjd för Mormor, Hoppborg för ungarna och hunddagis osv. Har jag stuckit ut hakan för långt nu?:???:

Håller med!! Detta bör bli ett MINI-event, och inte nån spa-weekend.

Jag har bott på många flotta ställen, slott, spa (Bland annat ovan nämna Loka för 5000kr natten två pers) och måste ändå hävda att man sover lika gott på Scandic och liknande. Onödig lyx och krimskrams kommer bara sluta i att färre följer med.

Ashra
2007-12-02, 13:13
kan höra lite med en kompis hans föräldrar äger någon form av vandrarhem på Gotland om det nu blir intressant med Gotland 2008!

RandyPiper
2007-12-02, 15:05
Håller med!! Detta bör bli ett MINI-event, och inte nån spa-weekend.

Jag har bott på många flotta ställen, slott, spa (Bland annat ovan nämna Loka för 5000kr natten två pers) och måste ändå hävda att man sover lika gott på Scandic och liknande. Onödig lyx och krimskrams kommer bara sluta i att färre följer med.


Håller med, vi letar upp nån schysst camping bara så kan man sova i bilen ;)

MINA
2007-12-02, 15:48
Håller med, vi letar upp nån schysst camping bara så kan man sova i bilen ;)

Vad ska man med camping till om man ändå tänker sova i bilen!
Nog vill väl dom flesta ha en riktig säng men du Randy kan ju ligga på parkeringen och hålla ett öga på våra Bilar!:)

Christian
2007-12-02, 17:43
Jag hade en fundering om vi skulle köra något typ Siljan runt eller liknande - blir visserligen längre för de från sydligare nejder men närmare för de från norra delarna. Jag anser att vi måste variera oss lite grand så att vår stora årsträff flyttar runt lite, närmare ena året för några, året efter närmare för de som hade längre förra året.
Gotland är ett intressant alternativ, men nackdelen är att det blir en bra bit för de flesta utom för oss i de östra delarna av landet samt dyra båtbiljetter.

Jag föreslår att vi kanske satsar på Dalarna, en grymt vacker trakt och lite skojiga vägar däruppe också 8)
Eftersom vi är en demokratisk förening så tycker jag att alla ska säga sitt - kommentarer på mitt Dalarna-förslag emotses.

Skall till Dalarna nu till jul....!:woot: Så vi kan ju också kolla med dem där uppe...Men..."Cabrio" Lars, kommer väl från Falun...http://www.coopersweden.se/member.php?u=1131


Christian,

Ska du hyra en bana som tex Mantorp, eller Ring Knutstorp så får du lägga upp 50000+ Kr, och dessutom boka ett år i förväg.

Rimligare och enklare är nog ett billigt flygfält, eller Emmaboda Superstage ;)

seee.... Där kom ju minst 2 förslag!


Varför detta snack om spa för frugan! Är hon intresserad av mini , träffas och umgås med folk följer hon med ändå, annars finns det väl Spa på hemmaplan?(dvs.hon uppskattar säkert att "slippa" er en Helg.) En träff för mini måste väl inte ha en massa kring arangemang för övriga familjen ex.Dragspels underhållning för Farfar , hemslöjd för Mormor, Hoppborg för ungarna och hunddagis osv. Har jag stuckit ut hakan för långt nu?:???:

Nää..absolut inte.
Enligt MIN mening så fördyrar det bara helgen.


Ps... Camping sommaren -06 är genomförd av oss, på Öland med gott resultat...ds

cabrio
2007-12-03, 09:11
Om ni vill lägga träffen i Dalarna så har vi Sveriges hotelltätaste område i Tällberg mellan Rättvik och Leksand http://www.infotallberg.nu/, det kanske det går att få köra på Romme flygfält i Borlänge eller Mora-Siljan flygplats.
Och som sagts tidigare så finns det en del ganska roliga vägar.


/Lasse

Rasmus
2007-12-03, 11:21
Om ni vill komma till Gotland så finns det något för alla här, oavsett om ni kommer själva med er MINI eller om ni har med er fruga, barn, mormor och svärfar!

Den som vill köra hårt med bilen gör det med fördel på Gotland Ring. För cirka 700 kr per person får man köra hur mycket man vill på Gotland Ring under en hel dag. Det finns även många små, roliga och kurviga vägar här. Poliser är det inte väldigt gott om ;)

För den som inte vill köra/åka bil så finns det ett stort utbud av sevärdheter, kultur, nöjen, shopping, spa, aktiviteter, långa vackra stränder och för Sverige helt unika miljöer. Många som kommer hit nöjer sig med att strosa omkring i Visby och "bara vara" men eftersom det finns så mkt att hitta på för alla så utesluter det ena inte det andra.

Boendet är inga problem att fixa relativt billigt så länge man inte lägger årsträffen mitt i sommaren. Paketpris på boenden går garanterat att fixa för ett "större MINI-gäng" :D

Båtbiljetten går nog också att fixa ett paketpris på om ni är ett gäng som åker samtidigt från Nynäshamn eller Oskarshamn. På sommaren går även båt från Öland.

Restauranger finns det gott om och för finsmakaren finns några av Sveriges bästa restauranger öppna året om. Den som vill äta gott men inte överlyxigt har mycket att välja på, likväl som den som vill äta billigast möjliga men inte laga käk själv :)

Som sagt var. Gotland passar dom flesta.

Jag har sagt i en annan tråd att jag kan kolla med en av mina kunder, som är ett konferens– och eventföretag, om dom kan baka ihop ett paketpris där allt ingår (resa, boende, bankörning, middagar och lite andra roliga påhitt).

Eftersom dom har bättre pris hos de gotländska företagen så blir slutsumman per person ungefär densamma som om man hade fixat allt själv, men med deras hjälp så slipper man ju böka runt så mkt :)

Marcus
2007-12-03, 14:32
Jag tycker fortfarande att vi skall satsa på gotland. Just för att folk skall få köra på banan istället för på vägen. Det är bara en tidsfråga innan det sker en allvarligare olycka om vi kör som det gjordes nere i jönköping.

TheEngineer
2007-12-03, 17:09
Gotland låter väl bra just för att det finns nåt för alla. Sen vore det väl tufft att fylla färjan med MINI-bilar!

Fredrik
2007-12-03, 17:44
Gotland är ett bra alternativ, men jag tycker ändå att vi måste kolla med våra medlemmar i norr, syd och väst om det är o.k. att förlägga träffen där.

Som sagts tidigare skulle vi försöka hålla den i mitten av vårt avlånga rike för att så många medlemmar som möjligt (utan alltför långa sträckor) skulle kunna komma med.

Blir det en majoritet för Gotland, helt o.k. för mig, jag tycker bara vi måste vara demokratiska i detta sammanhang då den årliga sommarträffen är för oss alla :)

Ashra
2007-12-03, 18:35
ska höra mig för vart vandrarhemmet jag tänker på ligger någonstans och vad det kostar.

Ace
2007-12-03, 18:45
Jag tycker fortfarande att vi skall satsa på gotland. Just för att folk skall få köra på banan istället för på vägen. Det är bara en tidsfråga innan det sker en allvarligare olycka om vi kör som det gjordes nere i jönköping.


Klokt talat Marcus! Vi såg ju vad som hände med Dansken i Göteborg!
Tyvärr tror jag att det kan vara svårt att få folk till Gotland. Själv har jag aldrig varit där så för mig är det helt ok.
Kan inte någon dra igång en Poll var lämplig plats för Årsträff-2008 kan vara?
Typ Gotland, Dalarna, Stockholm, Bohuslän, Gävle eller Kivik typ.....

MINA
2007-12-03, 21:42
Om ni vill lägga träffen i Dalarna så har vi Sveriges hotelltätaste område i Tällberg mellan Rättvik och Leksand http://www.infotallberg.nu/, det kanske det går att få köra på Romme flygfält i Borlänge eller Mora-Siljan flygplats.
Och som sagts tidigare så finns det en del ganska roliga vägar.


/Lasse

Låter helt klart intressant men som sagt det viktigaste är att ta fram ett datum så snart som möjligt så vi kan skriva in det i almenackan!
Platsen kan vi disutera senare!

Christian
2007-12-03, 21:52
Ett förslag är ju att lägga det på en HELG, fre-sön. Typ, slutet på aug, början på sep.

INTE PÅ SEMESTERN

RobertH
2007-12-03, 21:57
Det talades väl om vårkanten förut? Främst för att klubbens årsmöte ska hållas innan säsongen drar igång enligt stadgarna. Men det går kanske att lösa ändå.

cabrio
2007-12-04, 10:00
I så fall kan man lägga det i samband med classic car week v.31 om det är någon här som är intresserad av äldre fordon oxå. Iofs så är det ganska fullbelagt då.

http://www.classiccarweek.com/

http://www.rattvik.se/Classic_Car_Week.asp

/Lasse

Fredrik
2007-12-04, 10:11
Ett förslag är ju att lägga det på en HELG, fre-sön. Typ, slutet på aug, början på sep.

INTE PÅ SEMESTERN

Instämmer med Christian, det måste vara i maj /början på juni eller senare hälften av augusti / början av september, annars är folk borta på semester - mitt i sommaren är inget att planera för.

Mr_Varre
2007-12-04, 10:40
Gotland blir bra för min del tror ja??? Jag har ju aldrig varit där i Sveriges riviera hahaha.

MINA
2007-12-05, 09:23
Här kommer förslag på Datum och plats! 6-7-8 juni på Gotland
Vad tycker NI ?

Bronto
2007-12-05, 09:28
+1 För Gotland!!!

Marcus
2007-12-05, 10:18
Jag kanske kan fixa någon form av rabatt + paketpris på båt och boende via en bekant som jobbar med destination gotland.

6-8 juni låter som mycket bra valda datum tycker jag, men vi måste vänta på gotlandrings kalender så vi vet att det är allmän körning då.

Fredrik
2007-12-05, 11:02
6-8 juni är en onsdag-torsdag-fredag. 6/6 är ju en röd dag, men den 7 och 8 är vanliga vardagar - skulle det inte vara bättre om vi tog det i samband med en helg, fredag-söndag istället - mer uppslutning :???:

MINA
2007-12-05, 11:16
6-8 juni är en onsdag-torsdag-fredag. 6/6 är ju en röd dag, men den 7 och 8 är vanliga vardagar - skulle det inte vara bättre om vi tog det i samband med en helg, fredag-söndag istället - mer uppslutning :???:

Byt till 2008 års almenacka:rolleyes:

Fredrik
2007-12-05, 11:33
Byt till 2008 års almenacka:rolleyes:

Ähum, *host*, vad bråkar ni om, den 6 är ju en fredag, den 7 en lördag och med min intelligens gissar jag på att den 8 är en...ööö....hmmm..öö..söndag :D

Jag tycker att den som skrev att den 6 var en onsdag genast ska ta och byta sin almanacka, alternativt reklamera den inköpta varan hos hökaren som sålde almanackan till personen ifråga :wild:










:soffa:

Helan
2007-12-05, 12:35
HAHAHA:lol:

Christian
2007-12-05, 16:15
6-8 juni är en onsdag-torsdag-fredag. 6/6 är ju en röd dag, men den 7 och 8 är vanliga vardagar - skulle det inte vara bättre om vi tog det i samband med en helg, fredag-söndag istället - mer uppslutning :???:

Instämmer!!!!!!!!!!:buttrock:


Byt till 2008 års almenacka


(men annars var det rätt tänkt...)

Mr_Varre
2007-12-05, 17:05
Jag fyller år den 9e juni. >Får se om ja kan då den helgen?

MINA
2007-12-05, 17:12
Jag fyller år den 9e juni. >Får se om ja kan då den helgen?

Vi bjuder på tårta! (och tänk så många paket det skulle kunna bli)
"smyg kikade på din profil endast 29 år"

Mr_Varre
2007-12-05, 17:27
Japp fyller 29 år, fy fan. men men vad gör man åt det. Tårta och paket låter härligt :) Så du smyg kikade hahahah din fuling............

Ashra
2007-12-05, 19:36
boende är inget problem kompisens föräldrar äger ett vandrarhem tex det beror ju på hur vi vill bo som sagt.

Frejkan
2007-12-05, 20:00
Det hade ju varit kul om man kunde kombinera det med en helg-weekend med frugan. Ett spa i dalarna tycker jag verkar som en bra ide. Har vi någon i klubben som känner till mycket om dalarna? Jag var i Sälen en gång? Det ligger väl knappt i dalarna ens? :) Sen hade det ju inte varit fel att ha tillgång till någon körbar plats efter som det blev lite "snack" om för snabb färd på allmän väg senast.

Vaddå inte i Dalarna? Var skulle det annars ligga? Akta dej för att retas med oss dalmasar vi är jobbigare än... tja Göteborgare! ;-)

Ace
2007-12-05, 20:07
Vaddå inte i Dalarna? Var skulle det annars ligga? Akta dej för att retas med oss dalmasar vi är jobbigare än... tja Göteborgare! ;-)

Det var ju i 4:e klass man läste sveriges geografi. Om det ligger i Dalarna, Jämtland eller Härjedalen det kommer inte jag ihåg iallafall! hi hi
Tacka vet jag Göteborg o Bohuslän (nä just det Västar Götaland heter det nu va?)

RandyPiper
2007-12-05, 21:52
Tacka vet jag Göteborg o Bohuslän (nä just det Västar Götaland heter det nu va?)


Sveriges stjärthål brukar det kallas i huvudstaden.

KPKalle
2007-12-06, 11:07
Hopefully I'll make this whenever and wherever it finally ends up being. But assuming it's Gotland, will there be the opportunity to go terrorise the sheep on Fårö? Particularly for those of us not so interested in driving the Ring ;) :p

Fredrik
2007-12-06, 11:28
If Gotland will be the choice then I can only assume that there will be people just staying at the track, and other people going on various excursions, not so interested driving in circles the whole day - the organiser/sers of the event has to take that into account, I´m sure ;)

MINA
2008-02-16, 12:49
Dax att göra en omröstning om Årstäffen/sommartäffen 2008
Mitt förslag 6-8 Juni

Fredrik
2008-02-16, 14:00
Dax att göra en omröstning om Årstäffen/sommartäffen 2008
Mitt förslag 6-8 Juni

Som nämnts i annan tråd, det jobbas med detta så vi återkommer så snart som möjligt med förslag på plats samt datum :)

Marcus
2008-02-16, 16:19
Mer info om Årsträff / Sommarträff kommer inom kort. Vi kommer presentera ett pakeförslag med boende och aktiviteter.