handdator

Visa fullständig version : Stänkskydd + Dörrgummilister?



xCooPx
2007-11-28, 17:35
Tjena,

Jag saknar ett antal delar på min R56 S och undrar nu om nån har koll på följande:

- Stänkskydd
Nån som har såna fram (och bak?) Hur ser det ut? Hjälper det? Pris?

- Gummilister-som-sitter-under-dörrarna
Dessa verkar ha plockats bort för 08-modellerna, nån som har koll på pris eller om det är en miss från fabrik? Blir lätt blött på mina upplysta instegslister efter tvätt och slask :(

- Telefonladdaradapter
Kom på att jag har nån telefonpryl i armstödet, antar att man kan plugga in nån form av adapter för lämplig telefonmodell där för att kunna ladda telefonen. Nån med erfarenhet av en sån?

Tack på förhand!

Bergen
2008-02-20, 08:48
Jag har just monterat stänkskydd på min Cooper och det blev förbenat bra måste jag säga. Det ser ut som om det är original , plasten är så fint integrerad att man nästan börjar gråta. Det blev till och med snyggare än utan. Till skillnad med stänkisarna jag kom hem med till Alpinan. De gick fetbort. Det går ju inte att montera stänkisar på en bil med 255:or, det ser ju bara kasst ut. Något att tänka på för er med Bredsulor på bilen. Det som är värst på BMW:n är dock att stänkisarna ligger an mot lacken ca 5 cm in på den dessutom.Det nöter ju bort lacken till slut. Sjukt dåligt.

JohanH
2008-02-20, 09:14
Jag har just monterat stänkskydd på min Cooper och det blev förbenat bra måste jag säga. Det ser ut som om det är original , plasten är så fint integrerad att man nästan börjar gråta. Det blev till och med snyggare än utan. Till skillnad med stänkisarna jag kom hem med till Alpinan. De gick fetbort. Det går ju inte att montera stänkisar på en bil med 255:or, det ser ju bara kasst ut. Något att tänka på för er med Bredsulor på bilen. Det som är värst på BMW:n är dock att stänkisarna ligger an mot lacken ca 5 cm in på den dessutom.Det nöter ju bort lacken till slut. Sjukt dåligt.


kan du ta lite bilder så man får se hur det ser ut - min har, vid sidan av alla annan stryk den tagit i vinter, också blästrats ganska rejält på sidorna.

/Johan

Bergen
2008-02-20, 11:48
Javisst kan jag göra det. Jag återkommer.

Bergen
2008-02-27, 07:51
Nu, har jag tagit korten. Skall bara klura ut hur jag får upp dem på sidan.:confused: . Tyvärr så har jag redan fått ta bort dem som är baktill på bilen. Det var snöyra i helgen och vi körde 5 mil till svärfar och nej jag lade inte in handbromsen, men bromsarna frös fast så att båda hjulen var låsta bak. När jag går ut och kollar så ser jag inte ens skivborna vare sig på utsidan eller insidan::eek: . Det har packat så mycket snö som har blivit modd i hjulhusen att jag fick använda ishacka för att få loss allt i hjulhusen. Hur är det möjligt?

Fredrik
2008-02-27, 07:53
Dörrgummilisterna under dörren sitter där de ska på min R56 S 2007.

Bergen
2008-02-27, 08:23
Ja, det verkar som att jag inte heller har några gummilister på min 08:a heller. Skumt! :???: Jag håller med om att det blir riktigt grisigt på instegslisten.

Rasmus
2008-02-27, 11:36
Dörrgummilisterna under dörren sitter där de ska på min R56 S 2007.

Det sitter gummilister under dörrarna på min R56 " -07 också.

HF-Björn
2008-02-27, 16:47
Någon som har artikelnummer på listerna? och ev. pris?

Green Meanie
2008-02-27, 22:48
Me too wanna mud flaps behind front wheels! Trött på skitränder på ny tvättade dörrar. Men igenisade hjul ville jag slippa.

Rasmus
2008-02-27, 23:08
Men igenisade hjul ville jag slippa.
Du bor i Stockholm, det finns ingen risk att du får igenisade hjulhus! :)

Green Meanie
2008-02-27, 23:30
Men vi kan chockas av "heavy weather " ....they are just keeping us in a false sense of security...the gods!

xCooPx
2008-02-28, 17:44
När jag snackade med BMW om mina "saknade" dörrlister så tog det ett tag innan de förstod vilka jag menade (vilket verkar vara ett återkommande fenomen). Dock ville de att jag skulle boka verkstadstid för kontroll, så det får jag ta en annan dag när jag har tid.

Vore trevligt om BMW kunde säga "I -08-modellerna har vi plockat bort gummilisterna eftersom vi tycker att det är coolt med leriga instegslister" eller ännu hellre "Ojdå. De har vi visst missat att montera. Vi skickar över ett par så kan du själv klämma dit dem.". Om inte annat så slipper jag fundera mer.

powernap
2008-02-28, 17:46
ja se dessa experter har svar på allt.....tror det blir det förstnämnda :-)