handdator

Visa fullständig version : Boost --> H/K konvertering



ersk
2007-11-24, 15:48
Har nu gjort ett första försök att konvertera Boost till H/K.

Första försöket misslyckades p.g.a. fel anslutningar.
Missänkte att dem skulle vara annorlunda men hittade ingen info någon annanstans, så jag vart tvungen att kontrollera det själv.

Boost har två kontakter till två enkla anslutningar med 12 pin i varje.
Men det är bara 10 stycken sladdar till den ena och 5 till den andra.

H/K har till synes 14 pinnar, ska kontrollera en extra gång senare, korrigerar i så fall. Den har också några större breda pins likt vanliga isopins.

Om någon har bilder på anslutningar och kablage till H/K får ni gärna skriva här men håll gärna till topic.

GT
2007-11-24, 18:39
H/K conversion done..........


Bought a Nitro with Infinity surround system instead!1147

Ace
2007-11-24, 18:59
Fick äran att lyssna på Motley Crue i "RaceChic´s" nya Nitro idag! Herre min skapare jag trodde rutorna skulle blåsa ur. H/K är bra men inte så bra kan jag meddela Herr ersk! Åk ner till PaintworX någon dag och lyssna.....Whoooow!

ersk
2007-11-24, 23:35
Jag har hört bra billjud förut men är ingen billjudsfantast på det viset, spenderar trots allt mer tid i vardagsrummet än i bilen :)

Styrkan är inte heller intressant, bara där är välljud :) Men ljudet kanske inte bara blåste ut rutorna, det kanske var bra också?

Ett annat system vore intressant om det inte gjorde ingrepp på inredningen etc. och då även ett slutsteg fastskruvat i ryggstödet exempelvis. Gör infinitysystemet några ingrepp?