handdator

Visa fullständig version : Värdering av MCS med Works-paket



arre
2007-11-21, 20:40
Hejsan, alla, är ny som medlem till forumet, men har "lurkat" lite under de senaste månaderna.

Har sneglat närmare på den här MCSen: blocket.se/vi/14145548.htm?ca=16_s (satans spam-blockning :p) och undrar om ni har några tankar om dess pris, eller kanske rentav redan har varit och tittat på den och har några tankar att dela med er av.

Sedan undrar jag vad "lilla navigatorn" kan innebära - trodde att den enda som fanns var den som ersatte hastighetsmätaren.

MVH Carl

Marcus
2007-11-26, 18:46
Den verkar väl ligga rätt ok i pris? Dock så är den väl importerad, och för samma pengar kan du ju isåf be samma firma hämta en bil som är precis som du vill ha den, från tyskland.

Finns ju en svensksåld med prutfaktor till salu oxå, den hos bröderna Odd.
Om du får den för 180-190 skulle jag slå till.

Zagato1
2007-11-27, 07:30
"Lilla navigatorn" innebär säkerligen Mini original Becker stereo med navigator i stereoskärmen och röstinstruktioner. Har denna i min MCS JCW och den fungerar alldeles utmärkt. Den vita JCW:n på Blocket tycker jag verkar ha "rätt" utrustning, bl.a. JCW Sparco stolarna vilka är helt suveräna.

/Johan

arre
2007-12-01, 11:28
Tackar för svaren. :) Dock blev det en annan Worksad Mini!

RandyPiper
2007-12-01, 17:00
Tackar för svaren. :) Dock blev det en annan Worksad Mini!

Då förväntar vi oss lite bilder på skönheten :)

Frejkan
2007-12-01, 17:35
Den verkar väl ligga rätt ok i pris? Dock så är den väl importerad, och för samma pengar kan du ju isåf be samma firma hämta en bil som är precis som du vill ha den, från tyskland.

Finns ju en svensksåld med prutfaktor till salu oxå, den hos bröderna Odd.
Om du får den för 180-190 skulle jag slå till.


Du verkar ha en väldig avversion mot importerade. Hur vet du att det skulle bli samma pengar om man bad en firma importera? Jag kanske är okunnig men jag har aldrig hört om såna förfarningssätt.

arre
2007-12-01, 22:56
Då förväntar vi oss lite bilder på skönheten :)
Hade jag bara haft en kamera så hade det varit klappat och klart, men så är inte fallet tyvärr. :(

Marcus
2007-12-03, 14:50
Du verkar ha en väldig avversion mot importerade. Hur vet du att det skulle bli samma pengar om man bad en firma importera? Jag kanske är okunnig men jag har aldrig hört om såna förfarningssätt.

Jag tror inte att importerade bilar är sämmre, familjens senaste tre bilar förutom Minin har kommit från tyskland. (Interessant i det här fallet är att de första två hade familjen i sverige innan de flyttade till frankrike, den audin och MBn var ju helt klar "importbilar", den tredje importerade, från tyskland till frankrike, klassas där nere bara som en begagnad, ingen bryr sig om första ägaren köpten den i frankrike eller tyskland).

Varför jag nämner att det är en "import" bil är för värdets skull, importbilar har sämre andrahandsvärden i sverige. Det bör man vara medveten om när man jämför två bilar till samma pris där den ena är importerad.

Det finns massor av bilfirmor som hämtar upp bilar från tyskland, sök på nya RS4an på bytbil.com så hittar du garanterat 2-3st sådana firmor bland annonserna på 500 000kr - 600 000kr.
Bilen ifråga är importerad av just en sådan firma, så förfaringssättet finns nog alltid ;) RobertH's senaste två bilar hämtades hem till sverige av Häggenäs också för den delen.


Ang priset så vet jag ju inte exakt, men den där bilen har ju Häggenäs hämtat redan och säkert lagt på cirka 15 000kr för omkostnader. Du kan lika gärna spana in dina favoriter på mobile.de och sen ringa till Häggenäs och be dem hämta en av dem.

Bronto
2007-12-06, 07:34
Hade jag bara haft en kamera så hade det varit klappat och klart, men så är inte fallet tyvärr. :(

Ingen kamera? Kanske kan göra en liten photoshoot om vädret känner för att gå från sämst till någorlunda bra :)
Väntar otåligt på att få lite tid över från plugget och att solen kommer fram. Har ett stort sug efter att fota min beast:cool: