handdator

Visa fullständig version : Bensinvärmaren VS Motorvärmare



Cacke
2007-11-17, 12:09
Drar bensinvärmaren batteri?

Det vore skönast att bara använda den eftersom man slipper gå ut i kylan och sätta i sladden men om det är så att bensin värmaren som jag har hört ska dra batteri så får jag använda motorvärmaren istället.

Vi har riktig vinter hela vinter halvåret.

/Cacke

Ace
2007-11-17, 12:12
Bensinvärmare drar bensin.....tror jag!

Cacke
2007-11-17, 12:21
Jo det tror jag med men drar den även batteri?

För det är batterit som blivit dåligt då inte bilen vill starta på vintern.

Jag tänkte om den drar även batteri så ska jag nog inte använda den för att inte nöta på batteriet.

MINA
2007-11-17, 13:44
Vid startögonblicket drar den ström och driver förmodligen någon form av fläkt under drift om den värmer upp cupen och inte bara motorn.
Så var det på gamla typen i varje fall.

Cacke
2007-11-17, 14:02
Vid startögonblicket drar den ström och driver förmodligen någon form av fläkt under drift om den värmer upp cupen och inte bara motorn.
Så var det på gamla typen i varje fall.

Så är det nog för jag värmer upp även cupen.

Så då blir det motovärmar sladden istället.

GT
2007-11-18, 08:03
WTF is a bensinvärmaren?

Klas Rombäck
2007-11-18, 09:37
Drar bensinvärmaren batteri?

Det vore skönast att bara använda den eftersom man slipper gå ut i kylan och sätta i sladden men om det är så att bensin värmaren som jag har hört ska dra batteri så får jag använda motorvärmaren istället.

Vi har riktig vinter hela vinter halvåret.

/Cacke

Bränslevärmare drar batteri för man kopplar in den så att vanliga kupe fläkten startar när värmaren startar. Volvos diesel värmare har check på både batteri och bränsle mängd, blir det dåligt med diesel eller batteri så stänger den av sig själv men den kontrollen har inte efter monterade bränslevärmare. Man brukar säga att kör du med värmaren i ca 15 min så bör man köra med bilen i den dubbla tiden för att ladda upp batteriet igen.

// Klas

Daaoak
2007-11-18, 16:32
Bränslevärmare drar batteri för man kopplar in den så att vanliga kupe fläkten startar när värmaren startar. Volvos diesel värmare har check på både batteri och bränsle mängd, blir det dåligt med diesel eller batteri så stänger den av sig själv men den kontrollen har inte efter monterade bränslevärmare. Man brukar säga att kör du med värmaren i ca 15 min så bör man köra med bilen i den dubbla tiden för att ladda upp batteriet igen.

// Klas

Klok kille det där, håller med han till 100% :happy:

MINA
2007-11-18, 16:55
Klok kille det där, håller med han till 100% :happy:

Lätt att hålla med andra!

GT
2007-11-19, 07:33
I still dont get it ! What is a Bensinvärmaren :confused:

RobertH
2007-11-19, 17:28
I still dont get it ! What is a Bensinvärmaren :confused:

Ebersprächer

Ashra
2007-11-19, 18:37
Har itne helelr koll på vad en bensinvärmare är.

Christian
2007-11-19, 21:38
Petrol-heater.....?

powernap
2007-11-20, 13:57
drar elvärmaren bensin?

Christian
2007-11-20, 15:29
drar elvärmaren bensin?

Bensinvärmare...drar bensin....JA.


Dieselvärmare ex, Webasto. Drar diesel.

Och Ja, alla drar lite ström.


EL-värmare vet jag inget om. Troligtvis drar den bara el.

MINA
2007-11-20, 21:15
Bensinvärmare...drar bensin....JA.


Dieselvärmare ex, Webasto. Drar diesel.

Och Ja, alla drar lite ström.


EL-värmare vet jag inget om. Troligtvis drar den bara el.

Sen Finns ju oljebrännare, vattenvärmare och spritkök(den senare går på rödsprit)etc.etc.:blink:

Christian
2007-11-20, 21:59
Sen Finns ju oljebrännare, vattenvärmare och spritkök(den senare går på rödsprit)etc.etc.:blink:

Kan man få ett spritkök installerat i bilen.....?? ;)

nääää Boys and Gals...


TOPIC nu....



För mig också för den delen...

Cacke
2007-11-25, 12:47
Lite OF TOPIC men det verkar alla andra också vara... hur får jag fram motor temperaturen?

Det står inte i manualerna, iaf inte vad jag kan se.

Någon som vet det och som äger en Mini Cooper S R56 2007?

Christian
2007-11-25, 17:03
Manual till R56 MC/MCS Hardtop:

https://ol.miniusa.com/publications/OwnManual/download_pdf.asp?file=2007_MINI_Hardtop.pdf

Kanske sida 44 i boken kan ge dig ett tips...? Eng text.

Cacke
2007-11-25, 19:25
Tack för svaret men jag tror inte det gav mig svaret? Sen är jag dålig på english.

Jag vill veta när motorn är såpass varm att den går bra så man kan fara iväg och köra med den utan att den hostar och stannar... nu när det är vinter iaf här hos mig. (ska till BMW) och kolla om det är något fel på den för fast jag har haft i motorvärmaren i 2 timmar så går den illa.

Cacke
2007-12-10, 15:33
Finns det?

Kan man?

Beställa eller köpa typ nå fjärrstyrt motorvärmar grejs så när jag trycker på en knapp eller dosa så startar motorvärmaren om jag har i sladden så klart?

DET skulle jag behöva och vilja ha.

Jag har en fjärrstyrd bensinvärmare men den drar bensin och batteri.