handdator

Visa fullständig version : huka er stockholmare



powernap
2007-11-13, 07:05
nu kommer det några vita flingor från skyn (S.K. snö), då kan man räkna med att löpsedlarna kopieras från förra vintern, då det faktiskt kom upp till 4 cm snö och hela huvudstaden lamslogs....
tänk vilket kaos extremt väder medför
det är ju nästan som när stormen gudrun drog in med sina orkanbyar och fällde skog för miljarder kr, eller som tsunamin i thailand.....

lämna bilen hemma, annars riskeras den att lämnas vind för våg mitt på gatorna....för när det faller någon cm snö i stockholm då blir det kaos


:handen:

ola
2007-11-13, 15:05
kan väl hålla med... men sörlänningarna därnere i götaland är ju snäppet värre... då måste det köras med bandvagnar med mat osv till bondgårdarna.. ;-)

powernap
2007-11-13, 15:17
ja vad vore icabutiken utan mjölk t ex?

ps. mjölken kommer från en ko o inte från ica ds.

Johan W
2007-11-13, 15:33
nu kommer det några vita flingor från skyn (S.K. snö), då kan man räkna med att löpsedlarna kopieras från förra vintern, då det faktiskt kom upp till 4 cm snö och hela huvudstaden lamslogs....
tänk vilket kaos extremt väder medför
det är ju nästan som när stormen gudrun drog in med sina orkanbyar och fällde skog för miljarder kr, eller som tsunamin i thailand.....

lämna bilen hemma, annars riskeras den att lämnas vind för våg mitt på gatorna....för när det faller någon cm snö i stockholm då blir det kaos


:handen:

Var du här när det kom 4cm snö? ;)
Håller med om att det blir lite väl kaosartat när det kommer ett par flingor här men den där stormen förra året var det extremt.
Kom en ledbuss glidandes baklänges ner för backen utanför mig.
Kom till och med en och annan bil glidandes i sidled :)

ola
2007-11-13, 15:47
ja vad vore icabutiken utan mjölk t ex?

ps. mjölken kommer från en ko o inte från ica ds.

köp snökedjor till traktorn så är det nog inga problem...

Christian
2007-11-13, 16:18
kan väl hålla med... men sörlänningarna därnere i götaland är ju snäppet värre... då måste det köras med bandvagnar med mat osv till bondgårdarna.. ;-)


Jag var både i Stockholm under kaoset och i Skåne på samma vecka...!!

Kan intyga att det var snäppet värre (större) här nere i Skåne på en del ställen.

Utanför en kunds (som vi har på Österlen) hus så stod hans pickup...med snö i.

Han fick krypa ut från källarfönstret på andra sidan huset för att komma ut.

Gården är U formad. Det var täckt med snö från ingången på gården ända upp till nocken på huset.
ca 4-5 m snö.

Problemet här nere är inte snön i sig...
Den kan komma...let it come!!:twisted:
Problemet blir eftersom det blåser här nere på vidderna och snön samlas i drivor...på bara minuter!!

"Plogbilen kommer...."

Efter 2 min så är det 1 meter snö på vägen igen...........



Hobbe kan säkert intyga för er att så är fallet.....:woot:

RandyPiper
2007-11-13, 18:24
För att inte tala om minigolfbanorna i vinslöv, där halkade proffsen från "plötsligt från vinslöv" runt under en ligamatch.

Bland annat det här proffset fick en sträckning i låret och uteblev från träningar och matcher i 3 veckor.

YouTube - Plötsligt i Vinslöv (http://www.youtube.com/watch?v=ZSxSXdF68XQ)

Man kanske borde flytta bak säsongsavslutningen i och med växthueffektens galenskaper, i slutet av oktober ska det inte vara snö i skåne vanligtvis.


Här är förresten best of filmen för er som är intresserade av en av sveriges mest uppskattade städer som snart kommer med i monopolspelet.

YouTube - Best of Plötsligt i Vinslöv (http://www.youtube.com/watch?v=ru2c9qvsn-w)

RobertH
2007-11-13, 18:31
Haha, inavel i sin ädlaste form.

Ashra
2007-11-13, 18:38
Dagens kaos för mig. Börjar morgonen med att upptäcka att jag har en 30cm lång spricka i framrutan=( aja åker till jobbet sträckan ska normalt ta 35 min men det blev 55 min då folk körde i 50 för de var livrädda för de vita flingorna. Hemvägen börjar tröskla mig på vägen hem lämnar södertälje det går i 60 på 70 väg inte så farligt. kommer till Partiet Med S kurvorna i den branta backen som vi brukar köra med södertörn run. & lastbilar står med varnigns blinkers för de inte kommer upp i backen. aja snircklar mig förbi. Näste s kurva när det e backe åt andra hållet tvärstor 45min kö. 2 st lastbilar kört i tiket på tvären över vägen. Traktorer bärjar förbrilt. Slutresultatet södertälje-Ösmo 1½ timma. vart fan tog hela min ledia tid vägen. !

RobertH
2007-11-13, 19:06
Dom pratade om Ösmo på radion hela dagen idag. 1 meter snö, eller överdrev de något?

Ashra
2007-11-13, 21:10
Det e inge skämt det e lätt 40+cm snö helt sjukt ! var fan fullt kaos överallt. Kom försent till jobbet och hela kvällen gick åt till köer. Men det var lite sjukt. I södertälje snöade det men inge snö på marken ösmo 40+cm så man plogade sig fram överallt.

RobertH
2007-11-13, 21:10
http://www.aftonbladet.se/stockholm/article1236931.ab

Där står det ju om Ösmo och allting.

Ashra
2007-11-13, 21:14
Jupp jupp snön e fan förbannat jobbig. undrar hur 225:an kommer vara imorrn. Röta som fan dock så jobbar en kille från nynäs på samma avdelning så vi samåker i hans 95:a så min cooper får sova imorrn.

Christian
2007-11-13, 22:26
Haha, inavel i sin ädlaste form.

Japp,

Denna person blev efter filmen vräkt från lägenheten pga hans grillande ;)

Någon som e förvånad...?

Darkfool
2007-11-14, 05:00
Japp,

Denna person blev efter? filmen vräkt från lägenheten pga hans grillande ;)

Någon som e förvånad...?

Senaste rykter säger att "grillaren" flyttade till sösdala, efter grillningen... ;)

RandyPiper
2007-11-14, 14:20
Senaste rykter säger att "grillaren" flyttade till sösdala, efter grillningen... ;)

Enligt kommentarerna på youtube började han med droger efter att han blev utkastad från sin lägenhet.

Allt man läser på internet är sant.

Christian
2007-11-14, 14:29
Senaste rykter säger att "grillaren" flyttade till sösdala, efter grillningen... ;)

"Ryktet" som är sant säger också att han jobbar mittemot Autoliv i Hässleholm på något bygg företag...

Darkfool
2007-11-14, 16:46
Haha...det var de värsta...hehe

Ashra
2007-11-14, 18:33
Polaren ringde igår åkte han från stan klockan 15.00 han var hemma 02.00 i ösmo. resan tog ELVA timmar

powernap
2007-11-14, 18:44
ja tänk så fort det går att åka 195 mil ;-)

Ashra
2007-11-15, 18:04
det emin resa normalt =P