handdator

Visa fullständig version : Inventerade medföljande verktygen..



JockeO
2007-11-12, 17:52
Hej.
Jag tog mig en närmare titt på vad som egentligen ligger i de små vertygsväskorna som medföljer Minin...

I den lite större - nästan trekantsformade - väskan med domkraften i, hittade jag en tre-ledad plåtplatta med en massa hål i olika storlek/form.

Den ena av de tre plattorna är ca 20 cm lång och så är det två ca 10 cm långa ansluta med gångjärn. Om jag fäller ut de så bildar de nästan formen som bokstaven gemena "h". Plattorna är ca 6-7 cm breda.

Är det någon som med säkerhet kan säga vad den skall användas till?
Är min gissning helt fel, om den skall kopplas ihop med domkraften på något sätt vid användning? I så fall hur? Och kan man använda domkraften utan den i de flesta fall?


Tack på förhand! /M v h, Jocke O

RandyPiper
2007-11-12, 18:08
Hej.
Jag tog mig en närmare titt på vad som egentligen ligger i de små vertygsväskorna som medföljer Minin...

I den lite större - nästan trekantsformade - väskan med domkraften i, hittade jag en tre-ledad plåtplatta med en massa hål i olika storlek/form.

Den ena av de tre plattorna är ca 20 cm lång och så är det två ca 10 cm långa ansluta med gångjärn. Om jag fäller ut de så bildar de nästan formen som bokstaven gemena "h". Plattorna är ca 6-7 cm breda.

Är det någon som med säkerhet kan säga vad den skall användas till?
Är min gissning helt fel, om den skall kopplas ihop med domkraften på något sätt vid användning? I så fall hur? Och kan man använda domkraften utan den i de flesta fall?


Tack på förhand! /M v h, Jocke O


Satt och pulade med den där när jag bytte däck häromdagen.
Kom fram till att det är ett däckstopp. Man kan fälla upp den så det blir en kil, fick den inte att passa med domkraften iaf.

JockeO
2007-11-12, 18:14
Aha!
Just medan du skrev det, hann jag också komma fram till att den kan monteras som en kil..
Så jag klurade på om den kanske skall användas som domkraftsunderlag, om man står vid sluttande vägren..(?)

Men du har alltså använt domkraften med gott resultat, utan den där kilen?

/Jocke

RandyPiper
2007-11-12, 18:17
Aha!
Just medan du skrev det, hann jag också komma fram till att den kan monteras som en kil..
Så jag klurade på om den kanske skall användas som domkraftsunderlag, om man står vid sluttande vägren..(?)

Men du har alltså använt domkraften med gott resultat, utan den där kilen?

/Jocke

Japp har kört utan den både den här gången och i våras när jag satte på sommarsulorna.

Men om du lyckas få den att passa domkraften på nåt sätt så hojta till.

JockeO
2007-11-12, 18:26
Om du har klarat dig utan, så skall jag ej lägga allt för mycket tid på att försöka hitta en alternativ lösning... Men ser jag något uppenbart så hojtar jag till i den här tråden.

By the way... Den skruvmejselformade (svarteloxerade) änden på hjulmutteravdragaren... När skall den användas?

Och som info kan jag nämna att jag i den här väskan även hittade en järnögla med gängor i ena änden, som jag utgår ifrån att det är bogseringsöglan.

Någon som funnit något mer i den trekantsformade väskan?
Och vad är alla stroppar med krokar på väskan till för?
(Gissar någon slags upphängning/förvaring, men då jag har nååågot modifierat bagageutrymme p g a bra ljud, så vet jag ej.)

/JockeO

Ashra
2007-11-12, 18:44
krokarna är för att spänna den i bagaget så den sitter fast.

Christian
2007-11-12, 21:23
Har du ingen liten skumplast låda vid ditt batteri under golvet i bagageutrymmet??

JockeO
2007-11-14, 20:28
Har du ingen liten skumplast låda vid ditt batteri under golvet i bagageutrymmet??

Ashra: "krokarna är för att spänna den i bagaget så den sitter fast."

----------------------
Jag har både den större domkraftsväskan och den lilla verktygsväskan förvarade i det vänsta sidofacket i bagageutrymmet. Om man stuvar de rätt får de precis plats utan att skramla omkring.

Vad förvarar ni i det sidofacket?

/Jocke O

Christian
2007-11-17, 12:13
Ashra: "krokarna är för att spänna den i bagaget så den sitter fast."

----------------------
Jag har både den större domkraftsväskan och den lilla verktygsväskan förvarade i det vänsta sidofacket i bagageutrymmet. Om man stuvar de rätt får de precis plats utan att skramla omkring.

Vad förvarar ni i det sidofacket?

/Jocke O

Sidofacket till V ??


Förstahjälpenväskan
Varningstriangel

JockeO
2007-11-18, 09:35
Sidofacket till V ??


Förstahjälpenväskan
Varningstriangel


Ja, sidofacket till vänster.. Det som sitter in bakom hjulhuset vänster bak, åtkomligt med en lucka på vänstersidan i bagageutrymmet.

Oj.... antingen har du en väldigt liten varningstriangel, eller så är ditt och mitt fack väldigt olika utformat.

/ M v h, Jocke O

Christian
2007-11-18, 12:37
Ja, sidofacket till vänster.. Det som sitter in bakom hjulhuset vänster bak, åtkomligt med en lucka på vänstersidan i bagageutrymmet.

Oj.... antingen har du en väldigt liten varningstriangel, eller så är ditt och mitt fack väldigt olika utformat.

/ M v h, Jocke O

ska kolla igen....

----------------
Till V: Bara Förstahjälpenväskan.
Till H: Varningstriangel och 2 st seperata första förband..