handdator

Visa fullständig version : Clubman färgsättning



JohanH
2007-11-12, 12:15
Min chef överväger en Clubman (Cooper eller D). Stämmer det att standard med silver eller svart tak och inte vitt?

/Johan

KPKalle
2007-11-12, 12:24
I don't think MINI will allow certain colour combinations. Pure Silver with a white roof sounds like a total no-go :wild: Try using the configurator on www.mini.co.uk ;) (I don't think it's available on www.mini.se yet.)

Fredrik
2007-11-12, 13:02
Johan, tänk också på att vissa inredningsfärger inte går med vissa lackkulörer - Jeanette här på forumet ville ha en Clubman D, BRG med Hot Chocolate inredning - denna kombination gick inte att få, så hon och Stefan fick helt enkelt välja en annan inredningsfärg istället.

JohanH
2007-11-12, 13:03
Håller med om den varianten - men vitt tak verkar faktiskt inte finnas alls. Det som erbjuds är silver, svart eller karossfärg.

JohanH
2007-11-12, 13:10
Johan, tänk också på att vissa inredningsfärger inte går med vissa lackkulörer - Jeanette här på forumet ville ha en Clubman D, BRG med Hot Chocolate inredning - denna kombination gick inte att få, så hon och Stefan fick helt enkelt välja en annan inredningsfärg istället.

Dessa begränsningar känner jag till sen vi specade vår Mini i våras. Nej, det konstiga är att vitt inte finns som takfärg alls. Som jag nämnde för några på öppningen tycker jag inte att de två spalterna på sidorna av bakdörrarna är särskilt snygga i silver, det påminner om gud förbjude Saab 9.3.

tanken bakom att ordna med det vara att slippa den "featuren".

/Johan

Darkfool
2007-11-12, 16:15
Håller med om den varianten - men vitt tak verkar faktiskt inte finnas alls. Det som erbjuds är silver, svart eller karossfärg.

Paul kan ju säkert fixa vilken färg som helst, på din chef tak...säkert inga problem alls.. :cool:

Ashra
2007-11-12, 17:54
om inte BMW vill så kirrar paul det =P

Christian
2007-11-12, 21:26
He will be happy....!

He is probably booked untill 2026... ;)