handdator

Visa fullständig version : Burr i brädan?



Snoken
2007-11-12, 08:42
Yeay!! Har fått min Cooper S och jobbar nu för fullt med inkörningen.. Väldigt nöjd med apparaten, ler ständigt och vill helst parkera den i vardagsrummet. Förstår inte att andra småbilar säljer när minin finns..
Iaf.. Ett litet irritationsmoment finns, vid gaspådrag, särskilt på lägre växel, så burrar det nånstans från instrumentbrädan.. Verkar vara i överdelen, har suttit och försökt hålla i och sådär men nada resultat. Några tips eller idéer? Vill inte vara tjurig på min nye lille vän..

//Ola

jonte_j
2007-11-12, 09:28
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=4230

Snoken
2007-11-12, 11:22
Men det är ju inte kul att skruva isär en ny bil.. Brukar av erfarenhet aldrig bli lika bra efter man haft inredning borta, men det är ju som sagt f-rbannat irriterande som det är..

Rasmus
2007-11-12, 20:58
Har exakt samma "problem" på min R56S som du, Snoken. Riktigt irriterande!

Men ännu mer irriterande är ljudet från högerdörren som envisas med att låta som f*n (rutan, panelen?) när man kör på ojämna underlag. Typ kullerstenarna i Visby Innerstad.

Min bil ska in till Novation för montering av larm, då ska dom kolla på dessa ljud också.

Snoken
2007-11-13, 08:25
Än, iaf.. Och igår verkade instr.brädan ha självläkt(!). Inte säker, kanske en effekt av kylan, men tyst(eller iaf -are) var det. Novation är BMW eller? Fortsätter inte min vara självläkt så får BMW i K-na titta på det..
Svär nu över att fälgarna som kom till den lokala däckfirman var feltillverkade(!), hur ofta händer det? Bulthålen var för små, så det blev sommardäck några dar till och Coopern var rena Bambi på isgatorna i morse..
//Ola

JohanH
2007-11-13, 09:25
Vi hade också ett skrammel i instrumentpanelen över passagerarsidan i vår R56S, det verkar dock ha gett sig. Jag nämnde det för David Rhodiner på Borgs Bil och han sa att "muttern säkert ramlat ned nu". Kanske inte så bra - men det är svårt att felsöka ngt som inte längre finns.

Snoken
2007-11-13, 10:01
Vill ju inte gärna tro att det var en mutter.. Lät inte så löst heller iofs. Hoppas nåt bara har "satt till sig" i stans alla f-rbannade vägarbeten..//Ola