handdator

Visa fullständig version : Dags för Måndagsträff i GBG!



ersk
2007-11-11, 14:51
INSTÄLLT
Endast två intresserade , ha en bra vinter!

......................
Jag tänkte skriva "dags för måndagsträff?" i rubriken. Men eftersom jag känner att Robert (Ace666) och framför allt Paul (GP) gjorde sitt, för nästan ett år framöver, i förra träffen så kände jag mig nästan skyldig att dra ihop något den här gången.

Angående väglaget: Eftersom det inte är någon direkt snö ute utan bara underkylt och halt på vägarna så kanske inte alla känner att det är så kul att cruisa runt på småvägar.

Min tanke var dock att vi kunde dra och köra Go-cart inomhus i slutet av den här månaden.

Naturligtvis Cruisar vi till Go-cart racet i våra Minis. Tyvär har man ju hört ryktesvägen att en del låser in sina Minis i ett mörkt garage (läs "mörk cell") över vintern och vänstrar med någon annan bil på vintern. Det accepteras naturligtvis inte att man kör till go-carten i en annan bil, men det är helt okej att åka med i någon annan Mini, jag kan ta tre i min (minst) ;)

Vart?: Jag vet inte så många inomhus banor men jag vet att det finns i Borås, Göteborg och Trollhättan som känns uteslutet dock. Borås har jag varit i förut och dem är hyfsat billiga. Relativt liten bana men det svänger mycket vilket är kul och man får nyttja mycket teknik. Någon som varit i Göteborg?

Hur? :Om det blir Borås eller Göteborg får ni bestämma men tanken är att vi kör en turnering med testvarv, kvalheat och sist en A och B final.


Anmälda
Erik (ersk)
Robert (ace666)

Christian
2007-11-11, 15:15
Hade ju varit kul...
Man skulle ju helst blivit 10-20 för det...

Har ju samma sak i Hässleholm eller K-stad.
Men vi är ju inte så många...
http://www.gokarthallenga.com/ för mer info.
eller: http://www.hittaaktivitet.se/skaane/motor/gokart.aspx

ersk
2007-11-11, 15:46
Blir nog lite långt att åka till Kristianstad för en GBG träff :) Men tack för tipset! Glömde säga det att det krävs minst 6 personer för att köra turnering (i Borås.)

Då gäller för 6-12 personer:
395:- pers
1 träning
2 tidskval
1 final (1 A-final och 1 B-final)
(körtid ca 50 min)
Medaljer till de tre första

Får vi ihop minst 12 personer eller mergäller:
450:- pers
1 träning
3 tidskval
1 final (1 A-final och 1 B-final)
(körtid ca 105 min)
Pokaler till de tre första

Kommer med info om banan i göteborg också så fort jag hittat adressen.

Christian
2007-11-11, 16:20
Här:

http://www.gokartracing.se/

ersk
2007-11-11, 18:49
Här:

http://www.gokartracing.se/

Det är länken till Borås du gav, men det kanske var meningen?

Christian
2007-11-11, 21:12
Det är länken till Borås du gav, men det kanske var meningen?

Ja. ;)

ersk
2007-11-12, 07:49
Dåligt med intresse tycker jag.

Spikar därför en helg nu så att folk har lättare för att bestämma sig.

Lördag den 24/11

Minst 6 personer ska vara anmälda nu till helgen, annars ställs träffen in då det inte går att boka senare.

Ace
2007-11-12, 19:26
Jag är på!

Det finns tre inomhusbanor i Göteborg. Torslanda, Säve och Majorna. Jag och Paul och Jocke Mangs var och körde i majorna i somras och det var helt ok. Skall kolla upp olika priser.

Ace
2007-11-12, 19:33
Jag är på!

Det finns tre inomhusbanor i Göteborg. Torslanda http://www.gokart.se/index.php?page=prislista, Säve http://www.hyrkart.com/priser.html och Majorna http://www.gokarting.nu/Bookings.aspx. Jag och Paul och Jocke Mangs var och körde i majorna i somras och det var helt ok. Skall kolla upp olika priser.

hmmmmmmm

ersk
2007-11-12, 22:18
Ja gör det! Det vore kul!
Men vi behöver fortfarande få in minst 4 anmälningar till innan helgens slut.
Nu är vi.. två :P

Jag satt förresten och undrade när du skulle dyka upp med ditt intresse :)

Ace
2007-11-13, 15:43
Vem är den 3:e?

Christian
2007-11-13, 16:22
Vem är den 3:e?

Din fru...

Paul...o Madde..

Era grannar...era polare...deras polare...o deras grannar...!!!!:woot:

ersk
2007-11-13, 19:40
Ja vem är den tredje?

Hur som helst, den här tråden har visats 115 gånger men endast 3 personer har klickat i pollen och endast 3 personer har brytt sig om att svara i tråden?
Om inte något av pollalternativen passar så skriv gärna i tråden och förklara er så man vet varför. Svårt att göra något till det bättre annars.

Kan väl inte bara vara icke-göteborgare som läst tråden?
Kanske är det bättre om någon annan håller i träffen??

Ace
2007-11-15, 18:04
Inget fel på ditt engagemang ersk!
Jag och Paul behöver inte alltid vara "tuppar".
Trodde Paul skulle vara på direkt men eftersom jag slog honom med ett helt varv sist så kanske han inte vågar ställa upp igen! :)

Darkfool
2007-11-15, 18:22
jag hade gärna hängt med....men jag ska till dalarna till min tvillingbrors bröllop...så det går inte...gärna nån annan gång..

Ace
2007-11-16, 17:19
jag hade gärna hängt med....men jag ska till dalarna till min tvillingbrors bröllop...så det går inte...gärna nån annan gång..

Härligt Darkfool!
Hoppas inte din brors nya fru tar med sig fel kille till sängkammaren bara! :woot: :woot: :woot: :woot:
:grupp:

ersk
2007-11-17, 00:08
jag hade gärna hängt med....men jag ska till dalarna till min tvillingbrors bröllop...så det går inte...gärna nån annan gång..

Kul läsning att av alla "göteborgare" så har en anmält sig och en skåning är intresserad men ska på bröllop. Det ser lovande ut ;)

2 dagar kvar att bestämma sig.. sen blåses det av.

ersk
2007-11-17, 21:51
Blir inget
Bristande intresse..

Ace
2007-11-17, 22:20
Vi får göra en egen go-cart bana på någon stor parkering när snön har fallit på plats! See ya´

Bronto
2007-11-26, 11:27
Tråkigt att inget intresse har funnits, jag är alltid på att köra go-cart eller cruisa med gbgare ;)
Torslanda är nog min favorit go-cart bana här i gbg!

Ace
2007-11-26, 15:32
Tråkigt att inget intresse har funnits, jag är alltid på att köra go-cart eller cruisa med gbgare ;)
Torslanda är nog min favorit go-cart bana här i gbg!

Härligt Bronto!
Alltid kul med tillökning i GBG-gänget.
Det kommer finnas fler tillfällen att hitta på något framöver.
Förslag?

Bronto
2007-11-27, 10:04
Härligt Bronto!
Alltid kul med tillökning i GBG-gänget.
Det kommer finnas fler tillfällen att hitta på något framöver.
Förslag?

Ja, verkar som att majoriteten av ägarna befinner sig i nån stad som heter Stockholm? :confused:
Go-cart inomhus går ju alltid nu på vintern, men vore grymt kul att köra på utomhusbanen i torslanda till våren. Den är ändå 1km lång och man kommer upp i 80km/h på rakorna hihi.
Annars är det kanske lite lurigare att köra någon cruise på vintern, om man inte hittar en go enskild väg för att känna på hur bilen beter sig på lite halare väglag:rolleyes: Men en vanlig träff för att snacka lite och kolla på varandras bilar är ju inte fel. Var ni mötts tidigare?

Ace
2007-11-27, 21:42
Oftast har vi utgått i från Paul "GT"´s verkstad vid Stigs Center.
Vi har varit mellan 7 och 12 bilar har jag för mig så det finns allt några här i stan. Även om vissa har kommit långväga, tack Marcus och ni andra ni vet vilka jag menar.

ersk
2007-11-27, 22:50
De flesta miniägare verkar ställa in sina minis i ett mörkt garage på vintern av någon dum anledning..

hur som helst, nu är vi ju 3 intresserade av att köra lite gocart under vintern, men någon annan får ta initiativet denna gång.. tre räcker fortfarande inte