handdator

Visa fullständig version : Lackkonservering?



HF-Björn
2007-11-06, 14:37
Hej alla!
Tänkte fråga er om vad man skall satsa på för lackbehandling nu inför vintern? Vilka medel "is the shit?"
Har vi några bra deal's med klubben?
Söker främst efter ställen i Helsingborg eller Göteborg gärna billigt och bra :rolleyes:

Darkfool
2007-11-06, 16:11
Hej alla!
Tänkte fråga er om vad man skall satsa på för lackbehandling nu inför vintern? Vilka medel "is the shit?"
Har vi några bra deal's med klubben?
Söker främst efter ställen i Helsingborg eller Göteborg gärna billigt och bra :rolleyes:


Jag gjortde en lackförsegling bara för två veckor sedan hos Dala BilVård i
Hedemora. Dock var detta igenom min tvillingbror, tråkigt nog så bor han i dalarna, en bit att köra. Dels så gjorde han och jag jobbet själva. Men fint blev det!

GT
2007-11-06, 16:46
OK EVERYBODY LISTEN UP!!!

Meguiars has given cooper sweden 30%Rabatt on all products.

Including "Synthetic Sealant"

For a whole kit so that you can do it yourself costs 1,300:- with this amount , you can do your car 10 times.

Cooper swedens "Marcus" knows about this , but has not put up the logo yet!

Ace
2007-11-06, 17:01
Bra....annars trodde jag att du "GT" var anti mot lackförsegling!?
Du hade inte mycket övers till MrCap och PermaShine när jag pratade med dig om det. Eller är det något annat?

Hobbe
2007-11-06, 17:37
BMW/MINI gillar inte s.k. lackskydd så räkna inte med att få någon krona extra för detta när det är dags att byta in bilen.

GT
2007-11-06, 19:04
Bra....annars trodde jag att du "GT" var anti mot lackförsegling!?
Du hade inte mycket övers till MrCap och PermaShine när jag pratade med dig om det. Eller är det något annat?

Its something else!

Christian
2007-11-06, 19:15
BMW/MINI gillar inte s.k. lackskydd så räkna inte med att få någon krona extra för detta när det är dags att byta in bilen.

Enligt dem själva så beror väl det på att de tycker att deras lackjobb på fabriken är sååå bra gjort.

eller?

Crazy frog
2007-11-06, 20:02
För några år sedan när farsan köpte ny BMW hos BMW i Gbg så ingick det en lackbehandling, Ditec tror jag det var.

Jag köpte själv en Permashinebehandling för 5-6 år sedan på en Volvo V70. Var mycket nöjd med den första året. Det höll tyvärr inte 5 år som de lovade då.

CF

Hobbe
2007-11-06, 20:59
Enligt dem själva så beror väl det på att de tycker att deras lackjobb på fabriken är sååå bra gjort.

eller?


Japp.

HF-Björn
2007-11-06, 23:05
Humm låter intressant!
Tack för tippset Paul!
Kan ju inte vara allt för svårt att "do it your self" eller? :)

OK EVERYBODY LISTEN UP!!!

Meguiars has given cooper sweden 30%Rabatt on all products.

Including "Synthetic Sealant"

For a whole kit so that you can do it yourself costs 1,300:- with this amount , you can do your car 10 times.

Cooper swedens "Marcus" knows about this , but has not put up the logo yet!

Bergen
2007-11-07, 09:11
Nej, det är ganska enkelt faktiskt. Jag trodde att det skulle vara betydligt svårare än vad det är. Jag har köpt en polermaskin med tillbehör och jag har tjänat in den flera gånger om. Tidigare lämnade jag in bilen, men det blev dyrt.Rejält dyrt i längden. Jag kör med Autosmarts produkter dvs först Mirror Image (bilvax med polerande effekt), sen Platinum utställningsvax (högblankt bilvax). Ids man kan man med fördel lägga två lager för mer "djup" i lacken. Sist lägger jag ett lager med Silver Seal glanskonservering.Detta läggs med fördel med polermaskin eftersom konserveringen är flerkomponents. Det går även att göra utan men det är lite tyngre att polera upp det. Detta fungerar mycket bra, tycker jag. Sedan under året brukar jag lägga ett lager Platinum till utanpå konserveringen, mest för att få bort asfaltsfläckar och dylikt. Det tar lite tid men resultatet blir så j-la bra att man nästan blir beroende. LoL.