handdator

Visa fullständig version : Vinterproblem med dörren!



ersk
2007-11-04, 18:25
Har nu vid två tillfällen när det varit minusgrader över natten inte kunnat stänga igen dörren efter det att jag öppnat den. Dörren vill inte låsa sig.

Detta sker när jag ska hem från jobbet på morgonen och det varit minusgrader ute som sagt. Först går det precis att få upp dörren (detta är jag dock van vid från tidigare bilar utan list runt rutan.) Detta löses enkelt med ett liststift så har man löst problemet med att rutan fastnar i gummilisten.

Det stora problemet som jag aldrig varit med om tidigare är när jag väl åkt i väg och kört 1 km i minusgraderna så får jag nästan vålda upp öppningshandtaget i bilen för att komma ut. Att sedan stänga dörren är en omöjlighet, den vill bara inte låsa sig. Jag kan trycka in dörren och låsa bilen men då går dörren ut på glänt men är fortfarande "låst".

P.g.a detta får jag sitta i bilen med värmen påslagen tills det börjar släppa och trycka med nyckeln på låset så att det börjar röra sig.

Ytterst störande och måste givitvis åtgärdas fort, hade inte förväntat mig ett sånt problem i en "BMW". Speciellt inte av en bil från 2000-talet. Riktigt irriterande.

Daaoak
2007-11-04, 20:37
Tjena,

Kan det här vara lösningen på ditt problem?

http://www.gomotoring.com/pdf/freeze_out_fix.pdf

Verkar som om du måste byta det yttre handtaget, dom blev förbättrade april 2004...

Johan W
2007-11-04, 21:38
Hehe.. känner igen det, fick krypa ut genom bakluckan vid nått tillfälle, tror dom bytte låskistor på garantin vilket hjälpte lite. Det var ungefär det enda problem jag hade med min bil (förutom en strejkande larm)

GT
2007-11-05, 11:28
Move to Florida :woot:

ersk
2007-11-05, 17:12
Tjena,

Kan det här vara lösningen på ditt problem?

http://www.gomotoring.com/pdf/freeze_out_fix.pdf

Verkar som om du måste byta det yttre handtaget, dom blev förbättrade april 2004...


Tack för tipset, låter ju vettigt. Lär väl kosta en förmögenhet men det må det vara värt. Annars lär jag inte klara vintern :P

Tack!

Christian
2007-11-05, 18:17
Tack för tipset, låter ju vettigt. Lär väl kosta en förmögenhet men det må det vara värt. Annars lär jag inte klara vintern :P

Tack!


Jag har ett par liggandes!!!

Kromade!

från en -06

Min egen alltså.

ersk
2007-11-06, 18:43
Jag har ett par liggandes!!!

Kromade!

från en -06

Min egen alltså.


Skicka PM med pris, tack :)

Ace
2007-11-06, 19:54
Då får du ju Works-handtag ersk! hi hi hi

Christian
2007-11-06, 22:33
Då får du ju Works-handtag ersk! hi hi hi

Javisst "får" han det!!

eller inte.

Vanliga MCS krom handtag.

Inget speciellt med dem.