handdator

Visa fullständig version : Var förvarar ni vinterdäck i Stockholm?



Karina
2007-11-04, 10:54
Finns så många ställe om man googlar, men det är alltid bättre med ett tips ;)

Jag behöver både byta och lagra sommardäcken (i Solna vore helt perfa) till en schysst pris...

:D Pling

Hobbe
2007-11-04, 13:05
Däckia ?

JohanH
2007-11-04, 13:23
Däckia ?

Kedjorna är väl alltid bäst att börja med - du får då en indikation på vettigt pris. Däckia finns ju överallt. Jag hade lagring och skifte hos Gärdets Däck och Verkstad med förra bilen - 700 kr per säsong. Nu har jag Roine Lindbergs Däck och Gummi mer centralt i stan eftersom jag köpte vintersulorna där. Det lönar sig att ringa runt till mindre verkstäder för att kolla med dem.

/Johan

JockeO
2007-11-04, 16:57
Jag hämtade hem vinterhjulen i fredags. Förra ägaren hade haft de förvarade hos http://www.idhwheels.se/index.html på Östermalm.
Då hjulen var så pass fina och vårdade passade jag på att fråga om pris.
Fyra hjul, förvaring och rengöring: 400:- per säsong. D v s 800:-/år om man även har sommar hjulen där på vintern.

Han som plockade fram hjulen åt mig, var tydligen en gammal kändis på detta forum; BadDaniel. Trevlig prick!

Det är även IDH Wheels som plockat fram och sålt de vita 17" Team Dynamics Pro Comp jag har som sommarhjul. Vinterdäcken sitter på 17" S-spoke fälgar.

/M v h, Jocke O

Mercyless
2007-11-04, 18:14
BMW Solna - lagring och skiftning SEK900 per säsong, inkl varmkorv, läsk och kaffe samt koll av nya bilar (och hojar) om man hinner. Det går undan.

/Mercyless

Ashra
2007-11-04, 19:18
I mitt förråd ? =)

Som sagt bara åka runt till däckfirmorna inärheten de har oftast förvaring.

Karina
2007-11-07, 11:41
Tackar för alla tips!:cool: Ska kicka där på Östermalm :) Verkar som ett trevligt ställe.

/Karina

stroessel
2007-11-11, 13:11
Jag ska nog också kolla in det på Östermalm då det är rätt närma mig.
Har du varit där än Karina?

Johan W
2007-11-12, 19:53
Har mina vinterhjul på vinden för tillfället (ingen hiss = kul att släpa upp)
Blir nog IDH Wheels i vår helt klart, vet inte varför jag inte gjort det tidigare köpte till och med vinterhjulen av Daniel :)

Karina
2007-11-16, 13:24
Nix, jag haft två super stressiga veckor på jobbet och kunde inte komma iväg till IDH Wheels än. Men jag ska! Undrar om inte de kan vara så gulliga och vara öppet på lördag? :)

Karina
2007-12-02, 20:01
Nu har jag besökt IDH Wheels - fina upplevelser ;) Fick byta mina urslitna vinterdäck mot nya dubbade - hela kalaset gick på sisådär 4495:-
Förvaring och byte kostade 886:- och ingick i summan.

Fick även nya skyltar (heja Marcus!!!) monterade och förslag på lack behandling eller vad det nu heter...

Jätte fint verkstad och trevliga gubbar som jobbar där!

Marcus
2007-12-02, 20:29
Visst blev bilen nått år nyare bara du fick på skyltarna? :)

Ska du inte följa med på luciatåget och visa upp bilen nudå?

Karina
2007-12-02, 21:12
Och vilken helg är det? Jag vill vara med såklart, bara inte lillan pajas nu... Fick nåt strul med servon idag.