handdator

Visa fullständig version : Hur hårda är Originalfjädrarna?



MiKE
2007-10-24, 19:25
En undran...

Hur "Stötig" är en Originalcooper? menar, att den jag har köpt är riktigt go i fjädringen, styv i rondeller och över fartgupp. Det känns som om det inte är mycket till övers för "Gung". jag jämförde med en väns Golf som har nya dämpare och fjädrar, och är sänkt. Min cooper är lika dan, fast inte sänkt då.

Täkte på gubbar och tanter som köper en ny cooper. De vill väl inte åka runt i en bil som studsar fram vid minsta vägbula.


Fanns det tillval att få hårdare fjädring vid nybilsköp??:rolleyes: :???:

Bilen är en Cooper -04:a


/MiKE

Bergen
2007-10-24, 19:41
Hej,hej.Ja på årets modeller finns det i alla fall att få. Jag skulle tro att det har gått att få på alla tidigare modeller också. Jag hade funderingar på att välja det,men trodde att det blev för styvt.Så jag har inte vågat välja det.Men om någon har det så säg gärna till hur det är,så kanske jag kan välja om eftersom jag inte har fått bilen ännu.

Marcus
2007-10-24, 21:15
Minin är lite småhård, men jag tycker efter att ha åkt med mina bilstein coilovers att orginalminin är riktigt bekväm :p

Även minin utan sportfjädring är hårdre än vanliga bilar. Det är en del av konceptet.

Vissa har missat detta (som du nämner), dem har ju tyvärr egentligen inte valt rätt bil. Mini eller MINI har ju aldrig varit en "bekväm" bil.

MiKE
2007-10-24, 21:24
Minin är lite småhård, men jag tycker efter att ha åkt med mina bilstein coilovers att orginalminin är riktigt bekväm :p

Även minin utan sportfjädring är hårdre än vanliga bilar. Det är en del av konceptet.

Vissa har missat detta (som du nämner), dem har ju tyvärr egentligen inte valt rätt bil. Mini eller MINI har ju aldrig varit en "bekväm" bil.


Jag är supernöjd med lite hårdare fjädrar :cool: Frugan tycker la att det duger. Hon gillar lite mer Gung dock :rolleyes:

//MiKE